weer aan t werk..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annemarie76, 6 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Bij t ontbreken van een rubriek "werken na de zwangerschap" toch hier er maar bij..

1 februari ben ik , na 9 maanden thuis zitten, weer begonnen als oproepkracht verzorgende. Gijs gaat naar de creche..

Het werken zelf is leuk, ik heb leuke collega's om me heen maar toch staan er me ook dingen tegen, het vroeg op staan vind ik niet eens t grootste probleem.. Maar wat ik vervelender vind is dat Gijs om 6 uur van zn bed moet, volledig uit zn ritme is, ik zelf maar 3 uurtjes werk ( als oproepkracht vul je de gaten even in), maar 5,5 uur opvang betaal.
    Als ik t zo bedenk ( moet t eerste salaris nog ontvangen) denk ik dat ik voor een 5 euro in t uur bezig ben.. en dan vraag ik me ernstig af of (zoals mn broer t noemde "Jodenfooi" ) dat voldoende is..

Wie is meer met goede moed een nieuwe baan aan gegaan ( dus niet in je huidige baan verder) en is gestopt om ongeveer de reden die ik hier beschrijf?

Ik wacht t eerste salaris strookje af, maak dan even de berekeing van de opvang/toeslag/eigen bijdrage wat blijft er over en wat moet ik daarvoor doen.. Maar zoals t nu staat neig ik naar stoppen...

2. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

volgens mij heb je dit onderwerp helemaal verkeerd geplaatst. Deze hoort lijkt mij in de lounge thuis.

Verder kan ik je geen advies geven, maar als ik het zo lees zou ik ook stoppen.

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    zou kunnen.. Maar vind de lounge ook weer zo algemeen.. Tis wel iets van "na de geboorte"... Misschien een rubriekje er bij maken.. "weer aan t werk.."..

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Jemig joh, ik werk ook in de gezondheidszorg en ik herken je frustratie over het hongerloon voor het geen je allemaal moet doen. Daarbij de combinatie mety je kind maakt t al helemaal niet leuk, terwijl werken toch iets zou moeten toevoegen, zowel financieel als qua eigen ontwikkeling etc.
    Maar als verzorgende kun je toch ook als vast ergens aan de slag? Dan kun je tenminste hele dagen maken en loont t nog, letterlijk en figuurlijk. Vacatures zat!

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    @druif... ze willen mensen die flexibel ben, dat kan ik niet bieden ik ben volledig afhankelijk van t kdv voor opvang.. de diensten waar ort. voor geld kan ik nooit draaien..

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb zelf flexibele opvang via het KDV geregeld ivm mn onregelmatige diensten, maar heel veel KDV doen dit niet inderdaad. Misschien andere opvang in de vorm van een gastouder? Deze zijn vaak flexibeler.
    In in de thuiszorg werken?
    Ik werk zelf in het ziekenhuis en daar werken alle oproepkrachten gewoon van 7:30-16 uur en als je ook avonden doet van 15:30-23:30 en bij uitzondering beginnen sommigen pas om 18 uur. Ik denk dat je pech hebt met het huis waar je werkt qua werktijden want ik vind het best uitzonderlijk zulke korte werkperiodes. Ik hoor daar zelf nooit wat over! Misshien toch uitkijken naar een ander huis/ werkgever? Misschien via het uitzendbureau? dan kun je je wensen omtrent werktijden nog doorgeven ook!

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ik heb wel eens op flexmoeders.nl gekeken, maar hier in omgeving geen passende opvang.. Dat is (denk ik) ook een nadeel van op t platteland wonen ipv stedelijk(er) gebied..

Deel Deze Pagina