Doet de VK nog iets speciaals in de laatste weken dat je langs gaat? Daarmee bedoel ik handelingen die in het begin en gedurende het 2de en begin 3de trimester niet werden gedaan? Krijg je bijvoorbeed nog inwendig onderzoek of is hiervan pas sprake als je weeen hebt? Wat kan ik nu allemaal nog verwachten?
De vk doet pas inwendig onderzoek als je overtijd loopt en dan eigenlijk alleen als je aangeeft gestript te willen worden als het kan (althans hier dan...) en verder gewoon hetzelfde.. controlle bloeddruk, miss controlle urine en hb nog een keer, en of de kleine goed in je bekken ligt.. succes met de laatste loodjes!!
hier deed de vk niks anders dan de andere afspraken, ja wat meer over de bevalling praten. Strippen of inwendig onderzoek deed ze niet zelf daar werd ik voor doorgestuurd naar de gyn.
Hier in de laatste weken geen andere controles/onderzoeken als normaal; dus bloeddruk meten, stand baarmoeder voelen. Hier werd in de 37e week nog wel een keer het gewicht genoteerd en moest ik nog een keer mijn HB laten controleren. Verder is het met name gericht op de naderende bevalling; is hier alles klaar voor, heb je daar nog vragen over, uitleg geven over wat te doen als het begonnen is e.d. Bij mij werd er pas tijdens de bevalling inwendig onderzoek gedaan (toen de weeën zo om de 1-2 mint. kwamen) Dit om te onderzoeken hoe ver de ontsluiting gevorderd was.
Mijn verloskundige deed bij 38 weken een inwendig onderzoek. Gewoon om te voelen of er al iets gebeurd is, maar ook om je het inwendig onderzoek te laten ervaren wanneer je niet in een stress-situatie zit.