minder leuk nieuws gekregen.. gisteren op controle bij het cb hebben ze een hart ruisje ontdekt bij chedella Moeten volgende week op controle in het zhuis.. vind het heel raar dat na 14 maanden dit pas openbaart. Onse kindjes zijn toch echt binnenste buiten gekeerd de eerste levensweken. Nooit hebben ze er over gesproken.. Heb net de ka gesproken en die zij dat het inderdaad vaker voor kwam maar dat het meestal wel onschuldig is mmmmmmmmmm meestal? ze heeft in elk geval geen verschijnselen die inderdaad op een hartkwaal duiden. Maar toch..weer die onzekerheid..en dat net nu dat ik zo min mogelijk stress moest hebben ivm deze zwangerschap.. achja kop op den k ik dan maar weeer!
Hé wat vervelend! Ik kom net bij de kinderarts vandaan omdat bij mijn jongste zoontje ook een hartruisje was geconstateerd (met 2 maanden). Schijnt inderdaad heel vaak voor te komen bij kinderen en in de meeste gevallen is het volkomen onschuldig. De kinderarts zei tegen mij dat als er echt iets aan de hand is met het hartje dat bijna altijd in de eerste levensweek wordt opgemerkt. Toch was ik wel een beetje zenuwachtig hoor voor de echo vanochtend. Maar alles zag er goed uit gelukkig. Niet teveel zorgen maken en als je het niet vetrouwd vragen om een echo! Succes! Minke
Hoi Son, Britt had/heeft ook een ruisje.. ze dachten eerst het hartje maar later bleek het een ader die nog niet helemaal goed ontwikkeld was ( beetje nauw )
son, hier hetzelfde met akeesh gehad. ze had ook ijzer tekort, en nu ze goed hb heeft is de ruis ook zo goed als weg. alleen artsen met erg goede oren horen wat. de ka gaf aan dat door de lage hb het ook meer kan zijn
Och Son, Het houdt ook nooit op he? Raar dat ze het nu pas constateren.... Gelukkig heeft ze geen verschijnselen dat ze een hart ruisje heeft. Chadelle doet het toch goed... Nou meid, sterkte en ik zal voor je duimen. Enuh toch maar genieten van je zwangerschap he?! Liefs Shir
hallo meiden ik ben 6 jaar geleden bevallen van een jongetje met 33,5 weken nu hij 6 jaar is zijn ze er pas achter gekomen dat hij een hart ruis heeft en ik vond (vind) het ook heel raar dat ze daar nooit eerder achter gekomen zijn. nu heeft hij eergister een echo gehad en het zag er allemaal goed uit. maar hij heeft ook hartkloppingen dus ik moet nu iedere keer opschrijven wat hij aan het doen is en wat hij daarvoor gedaan heeft zodat we het misschien kunnen vangen vanwege dat hij het niet iedere dag heeft. maar een hartruis kan ook heel onschuldig zijn hoor. ze kwamen er bij mij zelf pas achter toen ik 18 was en dat was ook gewoon per ongeluk. nu moet ik wel zeggen dat ik met me dochter bij het cb was en er meteen naar heb gevraagd of ze bij haar ook wilden luisteren maar er was niks te horen maar de arts zei wel wat er niet is kan nog komen. dus denk dat het idd allemaal later kan komen ofzo. groetjes tomnaat
nou we zijn terug van het zhuis..er is helmaal niets aan de hand met chedella De arts vond het al een vreemd verhaal aangezien de voorgeschiedenis van chedella! Hij zij als je zittend naar haar hartje luisterd er inderdaad iets wat van een ruisje te horen is, maar dat dit komt omdat het hartje dan ergens tegenaan drukt. als je liggend luisterd hoor je niets! kortom er was helmaal niets aan de hand.. en nu het volgende nieuws Chedella is ontslagen bij de ka! We hoeven niet meer terug.. hij vond dat er geen enkele reden meer was dat hij ze nog moets zien.. ze heeft alles ingehaald...zit op de lijn van een kindje van 14 maanden de longproblematiek zou er nog blijven dat kwam echt door de prematuriteit. ik mag nu stoppen met de pufjes! als ze toch meer benauwd werd of ik twijfelde moet ik hem gewoon bellen en kan ik altijd terecht.. Stonden echt met mijn oren te flapperen.. Het hoofdstuk zhuis is afgesloten..... op weg naar huis in de auto moets ik gewoon huilen, huilen van blijdschap.. mijn kanjer..ga zo naar de stad een mega mooi kadoo kopen voor mijn meisje! ben zo trots
Wauw, wat een geweldig nieuws! Geen ruisje en onslagen bij de ka! Helemaal geweldig. Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat je gehuild hebt. Super dat Chedella het zo goed doet. You go girl!
Hé Sonya, wat goed! het kippenvel staat hier op mijn armen! Pffft wat een opluchting van dat ruisje en dan meteen horen dat ze niet meer terug hoeft voor controle! En alles helemaal ingehaald!, knap hoor! Ik hoop dat mijn kleine zijn achterstand ook inhaalt, voorlopig zit ie nog op gecorrigeerde leeftijd, maar ja, meer mag ik (nu nog) niet van hem verwachten denk ik... Veel shop-plezier voor Chedella; nu is ze er helemaal klaar voor om grote zus te worden!