Als ik vervolgens drie dagen verga van de pijn, omdat ik met m'n reuma rekening gehouden heb met het milieu, dan ben ik liever aso... Ergo: ik zet ook de auto aan, krab álle ramen en de spiegels. Als er sneeuw ligt verwijder ik daarbij ook de sneeuw van de lampen en het nummerbord.
O ja dat doe ik ook. Alleen de sneeuw op de lak laat ik liggen, want anders ben ik bang dat ik krassen krijg. Voor de rest gaat alle sneeuw en vorst er af...
Nou dan noem mij maar aso maar ik start ook eerst de auto... climatcontrol aan, achterruitverwarming aan en flink krabben, dan is het zo gebeurd.
wij zetten 's avonds het knopje aan en dan blijven de ramen ijsvrij bij onze oude auto starten we de auto en gingen dan krabben
Nou, als 'r 'n flink pak op ligt schuif ik dat er ook wel af, zeker van 't dak. Als je rijdt en 't schuift eraf, dan kan dat ongelukken veroorzaken. (Getrouwd met 'n rij-instructeur, dus ik krijg dat élke winter weer te horen... )
Dan ben je tenminste goed voorbereid. Ik laat mijn auto even warm lopen. En krab gewoon alles, vind het een leuk werkje
Haha ik woon samen met een auto- (tja laten we het kort samenvattend restaurateur/poetser noemen). Die vermoord me nog net niet als ik het zo van de lak afschuif
Lijkt me toch erg sterk dat dit zou gebeuren als je over de auto hangt om de ruiten te krabben... En als ze echt je auto willen hebben dan krijgen ze hem ook wel mee zonder dat ie al gestart is.
Je kan je auto met de reserve sleutel op slot klikken terwijl de 'echte' sleutel binnen is en daar heb je de auto mee aangezet. Die tip heb ik van een vriend van ons die in een stad woont, wij zitten in een klein dorpje en het zou niet eens in me op komen om zoeits te doen. Maar wij zelf zetten altijd de auto aan met de voor+acher ruit verwarming aan en dan gaan we krabben. Eerst de zijruiten, dan de voorruid (wat er dan lekker makkelijk af gaat omdat het al een beetje warmte heeft gekregen) vervolgens een klein beetje de achterruit (omdat die schoon is zogauw we de straat uit zijn) en dan gaan we. We hebben overigens toen ik nog thuis woonde (lang, lang, geleden ) een overbuurman gehad, die krabte een klein stukje op zn voorruit weg zodat ie kon kijken (nouja kijken???) en dan ging ie. Echt niet te geloven dat die dat deed zeg. Maar oke, ook nooit wat van gezegd, was een buitenlandse en die spraken dus gewoon geen nederlands. En waren ook van de makkelijke, als ze een kapotte lamp hadden in huis belde ze gewoon een electricien...! Dus krabben was ook teveel moeite natuurlijk.
Gewoon krabben Vind het zo asociaal als mensen de auto aanzetten en dan naar binnen gaan nog wat doen en wachten tot het ontdooit is. Ook aanzetten tijden het krabben vind ik niet kunnen. Sommige hier doen het om bijv 6.30 in de ochtend al. Baal ik goed van als ik nog een uur kan blijven liggen bijvoorbeeld.
De verwarming op z'n hoogst aanzetten en laten blazen, terwijl ik de ramen krab. Even voor mijn voorgangster: dit is om 08:00 Mja, laten we wel wezen...er zijn ook mensen die vroeg naar hun werk moeten, dus ja............leuk dat jij nog kunt liggen, maar ik denk dat de mensen die naar hun werk moeten ff voorrang hebben om het zo maar te noemen.....kijk, ik kan ook lekker liggen tot 07:00 hoor, maar ja.....ik werk niet, dus pas ik me aan aan mensen die wél vroeg naar hun werk moeten. Heb vorig jaar een soort spuitbus geprobeerd van de hema, als je dat op je ruiten spuit is het ook meteen weg......en dan hoef je je auto niet te laten draaien, ook handig, goedkoper en beter voor het milieu, dus denk dat ik die binnenkort weer ga halen
ik heb helaas geen auto.. maar werd gister wel bijna doodgereden door een idioot die niet had gekrapt en gewoon met ALLE ruiten beslagen reedt!! hij had egt een heel klein kijkgaatje in zijn vooruit.. raar hoor dattie me niet zag
Dus als je vroeg naar je werk moet is dat een reden om de auto te mogen laten ronken en heb je voorang? Rare beredenatie. Hoe zou jij het vinden als iemand jou wakker maakt om 4.00 ,omdat hij bakker is en elke dag zo vroeg moet beginnnen? Kan me niet voorstellen dat jij dat prettig vind? Hier starten ze al vanaf 6.00 's morgens met die ongein ja en ik vind dat aso. Overigens werk ik 4 dgn in de week ( 8.00) ,dus vind niet dat ik me aan mensen hoef aan te passen die vroeger moeten beginnen. Als ik nou niet had gewerkt en de halve ochtend in mijn bed kon liggen vond ik het anders ,maar dat is hier niet aan de orde.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar toch start ik de auto van te voren, zodat de ramen van binnen (heb geen voorruitverwarming of airco) ook schoon worden geblazen door de verwarming. Want.... Ik kan eerst wel mijn auto gaan krabben zonder motor aan, maar dan moet ik alsnog in de auto stappen en de motor een poos laten draaien om de voorruit te ontwasemen voordat ik kan wegrijden! Dus dan doe ik dat liever tegelijkertijd.
Helemaal mee eens, anders rijden we nog fietsers of voetgangers aan. Is ook niet geheel de bedoeling natuurlijk