Ruiten auto bevroren, hoe rij je weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 15 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ik start eerst de auto, zet alles op vol vermogen en ga dan krabben..;)

2. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    wij hebben van dat ice spul. even erop spuiten even wachten en ijs weg. het is wel duur spul maar liever duur dan de auto laten draaien zodat je de kachel en zo aan kan doen.

3. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Ik ook. Ik doe anti-vries ruitensproeier in een lege glassex bus. Werkt super.

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik zet mijn auto aan. dan ga ik eerst de auto van me man schoonkraben omdat hij met me dochter weg brengt vindt ik het finer dat hij het niet hoeft te doen. en dan doe ik die van mijn en die is wat makelijker dan.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Oh, dat is idd wel een goed idee... Heb ik nog nooit aan gedacht... ;) De volgende spuitfles die ik heb ga ik bewaren en daar van dat spul in doen. Bedankt voor de tip!!

6. Blaak

Blaak Niet meer actief

ja ik wou net zeggen, ik zou dat spul ook gebruiken. tja sinds dit jaar mijn rijbewijs dus ik heb er nog niet veel ervaring mee haha, maar mijn vriend gebruikte ook soort spul, ijs is meteen weg;)

7. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik zet de auto en de verwarming aan en achterruitontdooing, en ga dan krabben... Tegen dat ik klaar ben is de aandamping aan de binnenkant ook weg (super gevaarlijk om anders toch te vertrekken)... Soms gebruik ik een spuitbus, maar dat is net zo slecht als uitlaatgassen... is wel pas om 8u15 en buren klagen er nooit over!

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik krab ook de ruiten terwijl de auto aanstaat. Als ik te lang in de kou aan het krabben ben val ik vaak flauw van de pijn in mijn vingers (en ja ik draag hele warme handschoenen). Dus helaas voor de mensen die er van wakker worden, maar ik ga liever niet van mijn stokje zodat zij zich nog een keer om kunnen draaien in bed.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar worden jullie dan echt wakker van een lopende motor? Ik (vroeger, we slapen nu achter) wel als het een dieselmotor was (en de buurman liet die gerust een half uur draaien), maar voor de rest echt niet.

Ik start de auto, doe de blower en achterruit verwarming aan en ga krabben, alle ramen. De reden dat ik de auto start is omdat anders alles aan de binnenkant beslagen is en ik dus alsnog niets kan zien, dat is ook gevaarlijk. Ik moet na het krabben sowieso altijd nog even een paar keer met de wisser over de binnenkant van mijn voorruit omdat het toch altijd nog wat beslaat dan.

10. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik denk dat mensen die van een motor wakker worden (van een gewone auto, diesel zijn ook stil hoor de dag van vandaag) dus ook wakker worden va nvoorbij rijdende auto's, een poort die dichtslaat, de brommer van de postbode enz...

Je ruim moet volledig proper zijn (binnen EN buiten) ander krijg je een boete van de politie!

11. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Ik zet de auto 's nachts gewoon in de garage :p. En toen we nog geen garage hadden: Krabben! en dan ook alle ruiten, anders is het levensgevaarlijk!

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hier ben ik het mee eens. Of als mijn kinderen er wakker van worden, ik kan daar zo kwaad van worden. Ik zou dat dus zelf ook nooit doen.

13. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Wat voor auto's zijn dat dan als je er wakker van wordt?
    Nu moet ik wel toegeven dat wij een vrijstaand huis hebben en onze auto staat in de inrit en vooraan, dus de buren moeten wel bijna met de ramen open slapen om het te horen, maar dat doen ze toch niet in de winter... En ik laat de motor zeker nooit ronken terwijl ik binnen ben! Brr en dan iemand ermee wegrijden! Hooguit een minuutje of 2 totdat het veilig is om weg te rijden, heb ook een vrij nieuwe auto dus is stil en ontdooit snel

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nou gewone auto's hoor, maar we hebben de parkeerplaats onder onze slaapkamerramen.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dan ligt het er dus maar net aan hoe licht jij en je kinderen slapen. Ik slaap vrijwel overal doorheen en Eva ook. Eva slaapt aan de voorkant en overdag komen ze wel eens het huisvuil ophalen, of de straat schoonmaken, dat maakt echt een pokkeherrie. Maar Eva slaapt daar dus gewoon doorheen.

Maar ik kan gewoon niet wegrijden zonder dat de motor een tijdje gedraaid heeft, dan beslaat alles en dat is evengoed gevaarlijk. Overigens krabt iedereen hier de auto als de motor loopt, dus ik zal hier geen scheve gezichten krijgen.

16. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik stard de auto, zet alles op de hoogste stand en ga dan alle ruiten krabben.
    Als ik de auto pas stard wanneer ik al gekrabt heb, zit ik alsnog in de auto (mét een draaiende motor uiteraard) wortels te schieten omdat alles nog beslagen is.
    Dan had ik het volgens mij net zo goed tegelijk kunnen doen. Draaien moet die motor toch. Of je nou eerst krabt en de motor er meteen bij aanzet, of je krabt eerst en zet daarna alles op volvermogen om de beslagen ruiten alsnog schoon te krijgen. (wat bij sommige auto's ook best lang kan duren)

Hoe dan ook, het zal iig niet mijn hobby worden ;).

Deel Deze Pagina