vals geld

Discussion in 'De lounge' started by toetie, Apr 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    gisteren een lekkere loempia gehaald bij een kraampje ik zeg ja sorry ik heb alleen niet kleiner dan 50 euro hij pakt het aan kleurt er een keer met zon stift overheen.
    hij vertelde dat er gisteren al 3 keer was geprobeerd met vals geld te betalen.
    en dat bij een klein loempia kraampje ik schrok daar toch wel van.
    Wat hebben jullie om je geld te testen en werkt het goed ligt ie toch nutteloos thuis of gebruik je hem ook echt.

2. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Bij gebruikt geld voel je het en zie je het ook.... Heb in een winkel gewerkt.

Bij nieuw geld let ik op het water merk, die strip in het midden en onder de blauwe lamp, als je veel ervaring hebt pik je het er zo uit.
    Je moet wel altijd meerder dingen controleren.

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    idem als anica, maar de stiften werken voor ieder die er minder goed mee is perfect, bij thuisverkoop (bv marktplaats) zou ik dat zeker gebruiken.

4. singa

singa Niet meer actief

Er zijn inderdaad meerdere trukjes voor die je leert als je achter de kassa werkt.

Je hebt iets rechts van het midden ook van die streepjes zitten. Die moet je echt voelen als je er met je nagel overheen gaat. Ze zijn iets dikker en maken dan dus geluid.

Links staat ook een half cijfer. Als je het biljet tegen het licht houdt moet het een heel cijfer worden door de andere helft die aan de achterkant staat.

Ik vind zelf die met de streepjes het handigste omdat die lekker snel en makkelijk is.

5. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,712
    28
    48
    gelderland
    ik heb in een winkel gewerkt, je kan het voelen aan de ribbeltjes die in het papier moeten zitten en als met een biljet over een wit papiertje veegt en het geeft af dan is het biljet echt

6. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik heb ook wel eens vals geld gehad. Heb het toch ook weer uitgegeven. Ging om 50 euro eerlijk nee maar ja

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
  8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    fijn zulke mensen, hmm zou dat zelf nooit doen maar goed normen en waarden verschillen nogal is mij laatst gebleken.

9. Silinde

Silinde Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    1,385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    @dobbel: en er zijn ook mensen waarvoor 50 Euro best veel geld is en die het dus niet zomaar kunnen missen. Fijn zo'n snel oordeel.

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ho, ik zit in de WSNP dus weet er alles van, maar om een ander er mee op te zadelen die wellicht dat geld NET ZO hard nodig hebben, dat is eerlijk, nee ik zou me daar niet goed bij voelen, en ja ik heb maanden geen geld gehad en geleeft van de voedselbank, fijn zo snel oordelen, praat over jezelf.

11. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    dus het gebeurd toch vaker denk dat ik toch wel zo'n stift kopen voor de zekerheid.
    ik wil geen vals geld want heb mijn geld hard zat nodig.

12. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ik check m'n geld nooit... Mocht het vals geld zijn, zou ik het ook weer uitgeven trouwens. :)

13. momfertje

momfertje Bekend lid

Jul 8, 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ook ik zou het uitgeven ook omdat ik het niet check. Maar goed, dat zal in de praktijk weinig tot nooit voorkomen aangezien ik altijd pin.

14. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    dit, ik ben ook niet roomser dan de paus...

15. miss40

miss40 Bekend lid

May 18, 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Ik kreeg een keer een briefje van 5 euro terug wat vals bleek te zijn toen ik een dvd ging huren. Ik ben naar mijn bank gegaan en ze hebben het opgestuurd , maar kreeg geen nieuw briefje, gelukkig was het geen 50 euro, maar vond het toch stom.

16. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

Jun 29, 2012
    471
    6
    18
    Female
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Eerlijk gezegd check ik nooit mijn geld, nooit echt in me opgekomen en zou dus ook niet weten hoe? Ik lees hier iets over een stift, hoe werkt dat precies en waar krijg je dat? Inderdaad wel erg handig als je spullen via MP verkoopt. Over 't algemeen pin ik vrijwel altijd in alle winkels of via iDeal via internet, komt zelden voor dat ik echt met geld betaal.. Vind pinnen en internet veel fijner werken en over 't algemeen ook veiliger :)

17. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik heb nog zo'n stift van toen ik bij de Aldi werkte, keer in mijn schort laten zitten en vergeten in te leveren toen ik er weg ging. Die stift heeft me zoveel mensen opgeleverd die zeiden dat ze 'het geld net gedrukt hadden' (ha-ha) dat ik hem nooit meer gebruik :p Trauma's!

Maar mocht het nodig zijn, die stift dus. Als hij niet uitgedroogd is.

18. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Maar ga je dan als je bijv met 50e betaald en geld terug krijgt aan de kassa met zo een pen over je geld? Of ben je van plan dat thuis te doen? Maar dan heb je er al niks meer aan. Begrijp dus niet zo goed waarom checken (tenzij iets verkocht via marktplaats, dan kun je et indd voor diegene controleren en al dan niet aannemen).

19. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    nou niet vanuit de winkel maar wel met marktplaats.
    ik vond het raar dat ze het met zo'n klein kraampje 3 keer op een dag proberen dusja dat zullen ze dan ook doen met de particulier.

20. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik heb het valse geld ook gekregen van iemand er is zoveel in omloop denk je nou dat dat ene briefje wat ik dan niet zou uitgeven een heel groot verschil maakt? Wake up de wereld is niet zo mooi.

Ik controleer ook het geld niet dit is al 10 jaar geleden tegenwoordig pin ik ook bijna alles.

Niet roomser dan de paus geweldig ! :D:D

Share This Page