ik kan dat niet binnen houden zuivel producten, zelf water niet.. en die zuivel producten zijn toch zo belangrijk? ook bruinbrood en die ander vezels gedoe gata er binnen 5 minuten uit.. wat ik juist wel binnen kan houden van drank, is energie drank en cola en van eten pizza.. heeft iemand tips voor me
Hi Noena, Hoe ver zwanger ben je? In het begin van mijn zwangerschap kon ik ook heel slecht eten en drinken door verschrikkelijke misselijkheid. Het belangrijkste is dat je vocht binnenkrijgt. Ik kon ook goed tegen cola (light) en drink t nog steeds iedere dag, omdat ik nog steeds vaak misselijk ben. Als je echt niets anders binnen kan houden dan is het beter dan niets... al zijn cola en energiedrankjes natuurlijk niet zo goed voor de baby. Maar alles beter dan uitdrogen. Andere koolzuurhoudende drankjes gaan ook niet, bv sinas, bitter lemon...? Misschien cola zonder caffeine? Als je in t begin van je zwangerschap een tijdje geen zuivel binnenhoudt is dat niet zo'n ramp. Het moet alleen niet te lang duren. Ik kan nu bv nog steeds niet tegen zuivel, dus ik gebruik daarvoor calciumtabletten. Ik zie dat je wel pizza eet, daar zit kaas op, dus je krijgt momenteel wel wat calcium binnen. In het begin neemt je kindje alle stoffen die t nodig heeft (t is een kleine parasiet) en dat is nog niet zoveel calcium. Dus daar zou ik me niet zo druk over maken. Maar t belangrijkste is dus: probeer uitdroging te voorkomen en probeer je multivitamines (foliumzuur) te blijven nemen. Succes.
thnx ja drink cola zero.. en slik wel dagravit mama en baby.. ben nog pril hoor 8 weken.. moet deze week naar de gyn en zal dan ook ff het een en ander vragen..
Overleg even met de huisarts/verloskundige. Wie weet kunnen die je adviseren om bijv. bepaalde vitamine-preparaten te gebruiken. Ik ben ook allergisch voor zuivel (en een hoop andere dingen) en ik moet bijv. Calciumtabletten slikken. Ik ben niet zwanger dus ik weet niet hoe het gaat als ik dat wel ben, maar ik zou het wel overleggen.
Noena, bij mij is er ook alleen maar red bull en cola ingebleven en veel heeeel veeeeel snackbar! De vk zegt ook, als dat binnen blijft moet je dat gewoon doen... Ik slik extra vitamine pillen om het tekort aan te vullen.... Ik heb tot week 32 echt heel slecht gegeten omdat ik van alles ziek werd... ging erin en kwam er met 5 minuutjes weer uit... met heel veel extra vocht.
Bij mij bleef water en patat binnen... De gyn was blij dat er tenminste nog iets binnen bleef! Ik slikte gravitamon en extra b12 (ik heb een tekort) en mijn zoontje is tip top in orde hoor
Ik dacht dat Cola de opbouw van bot juist tegenwerkte. Dus misschien is het handig om een ander drankje te vinden?
moet donderdag toch naar de gyn dus zal ook ff het een en ander vragen.. en bedankt voor jullie antwoorden
ja, maar cola stabiliseert wel je maag een beetje dus, da's wel fijn als je misselijk bent... met mate gewoon zou ik zeggen
Cola is niet alleen slecht vanwege de cafeïne, maar ook vanwege het fosforzuur wat er in zit. Fosforfuur verhindert namelijk de opname van calcium. Niet zo geweldig dus als je kindje een skelet aan het ontwikkelen is. Ik dronk het ook met liters tegelijk, maar sinds ik zwanger ben taal ik er niet meer naar. Vind het niet meer lekker. Ik zie ook dat het glazuur van mijn tanden doorzichtiger is geworden. Mijn tandarts zei dat dit ook van de cola kwam.
Hier ook cola tijdens de zwangerschap omdat dit echt wel helpt bij misselijkheid. Maar echt heel gezond is het niet maar ja... En als je idd over een tijdje nog geen melkproducten kan verdragen (kan misschien nu al) even overleggen of je niet aan de calcium tabletten kan.
Ik ben nu 38 en een halve week zwanger en heb de hele zwangerschap grote behoefte aan cola gehad. Ik probeer niet meer dan vier glazen per dag te drinken. In heb begin heeft het me echt door de misselijkheid periode heengesleept! Ik vind het ook gewoon heel lekker nu.