Besmettingsgevaar?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mammie1982, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

Moest gisteren en vanmorgen even de katten van mijn ouders te eten geven. Mijn ouders zijn een nachtje weg.
    Toen ik daar vanmorgen kwam, tilde mijn man de kat op en ik ging hem aaien over zijn buikje. Hij kwam met zijn snoetje tegen mijn wang aan. Mijn man zei nog, hij stinkt naar poep. Maar ik zag niks aan hem, dus ik dacht niks aan de hand. Heb thuis ook 2 katten dus ben wel wat gewent. Maar doe uiteraard niet de kattenbak.

Toen ik de bijkeuken in liep zag ik een plas met diaree voor de kattenbak liggen. Ik dacht o jee! Heb het maar laten liggen (sorry pa en ma).

Maar toen later ging ik me toch een beetje zorgen maken, omdat ik hem toch geaaid heb. En hij met z'n neusje tegen mijn gezicht aan zat, vlakbij mijn mondhoek.
    Ik heb mijn handen gewassen en gedesinfecteerd met handgel desinfect (van die alcohol troep) en mijn gezicht gereinigd.
    Maar het zit me toch niet lekker. Zeker omdat het een jong katje is, dat pas sindskort buiten komt.

Wat denken jullie?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De kans dat je besmet bent geraakt is heel erg klein, miniem zelfs. Daarbij ben je inmiddels 25 weken zwanger en zijn de risico's ook een stuk kleiner geworden (miskraam of afwijkingen). Probeer het van je af te zetten. Je kunt het bij een volgend bezoek bij de VK melden maar ook zij zal waarschijnlijk niets doen.

3. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Grote kans dat je al eerder, dus voor je zwangerschap, besmet bent geraakt omdat je zelf katten hebt. Nu ben je dus min of meer resistent ervoor. Ik zou me echt niet ongerust maken hierover. Je hebt je handen en gezicht schoongemaakt, dus ik vermoed dat het besmettingsgevaar echt wel geweken is!

Deel Deze Pagina