ik heb groenten ingevroren maar in 2 bakjes heb ik minstens 4 porties inzitten. mag ik dat ontdooien en verdelen om het dan weer in te vriezen of is dat juist slecht?
Invriezen, ontdooien, opnieuw invriezen doe ik zelf nooit en wordt volgens mij ook altijd afgeraden. Zou het ontdooien, de helft opwarmen en geven en de volgende dag weer of misschien dat je de andere helft nog wel een dag in de koelkast kan bewaren...
Volgens mij gaan er bij elke ontdooi-invries actie stoffen verloren. En elke keer krijgen bacterien de kans om te gaan groeien. Dus ik zou het niet doet.. Is er geen manier om het bevroren in stukjes te krijgen? Warm mes snijden of meppen met de deegroller? En anders ontdooien, en dan die dag, en de dag erna geven. En de rest weggooien.
deepfreeze, toepasselijke naam haha jullie raden het dus af, dan denk ik dat ik het ga bewaren voor als hij grotere porties eet en niet zoveel hoef weg te gooien bevroren in stukken krijgen is misschien ook een optie
Ook voor volwassenen wordt ontdooien en weer invriezen afgeraden, dus zeker niet doen voor baby's. Invriezen mag alleen als je het voedsel eerst gekookt hebt
ik heb nog een andere vraag maar ik wil niet "nog" een topic openen, dat word wat teveel van het goede haha hoe geef je een brood als ze dat mogen hebben? gewoon geven en dat ze het maar zelf uitzoeken of hoe? hetzelfde met een soepstengel,...
Je kan een broodkorst geven maar ik heb gewoon stukjes gegeven, als je het 'eng' vindt kan je de stukjes het best in de wang stoppen...of in de melk dopen. Maar 5 maanden is op zich wat vroeg voor brood, dit terzijde