Opgenomen 35 w hoge bloeddruk & eiwit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door katharina, 8 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. katharina

katharina Actief lid

13 mei 2013
    205
    0
    0
    Logopedist
    Maastricht
    Hoihoi,

Ik wil graag eventjes mijn verhaal kwijt en vraag me af of er mensen zijn in dezelfde situatie/met een dergelijke ervaring.

Sinds donderdag is mijn bloeddruk tijdens thuismetingen hoog geweest (begon met een onderdruk van 85, met uitschieters van boven de 100, zelfs 117 vanochtend). Ook bij de controle afspraak bij de gyneacoloog van afgelopen vrijdag was de bloeddruk een aantal keer boven de 90. Ze heeft me toen laten gaan toen bij een half uur controleren de onderdruk weer 77 was. Zonder urine te testen... In het weekend was ik er zelf niet gerust op en kreeg ik hoofdpijnklachten. Vanochtend is mijn gezichtsveld deels weggevallen, een soort van migraine aura ervoer ik, en toen heeft mijn man me direct naar het ziekenhuis gebracht. Daar heb ik een ctg gehad en is mijn bloed geprikt en urinesample getest. In de urine werd een eiwit waarde van 42 gevonden die normaal 30 mag zijn. De bloeddruk was in het begin 87 en daalde in het ziekenhuis bij liggen naar 79. Vanwege het eiwit werd verteld dat ik methyldopa ging krijgen tegen de hoge bloeddruk en dat ik opgenomen zou gaan worden. Ze zei dat ik dan waarschijnlijk met 37 weken ingeleid ga worden.

Alhoewel ik een voorgevoel had, was dat enorm schrikken. Naast de heftige migraine die ik al de hele dag heb.. Nu is het dus wachten en rusten, en artsen zie je maar weinig. Ik vind het vreselijk om zonder mijn man te moeten slapen, die net naar huis is. Ik werd er erg verdrietig van, dit worden onze eerste nachten apart sinds het begin van onze relatie...

Zijn er meer mensen die (een aantal weken) opgenomen zijn en/of die ingeleid gaan worden vanwege de bloeddruk?

Liefs, Katharina

2. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Aller eerst, wat zullen jullie geschrokken zijn! Gelukkig ben je in goede handen!
    Ik heb beginnende zwangerschapvergiftiging gehad. Maar was toen 39.5 Met 39.6 is mijn dochter geboren. Ben ingeleid

Sterkte

3. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Hè bah! Ik heb het gehad ( kleine is nu 10 maanden) vanaf week 30 ben ik 4 keer opgenomen geweest. De laatste keer incl. bevallen 12 dagen:(
    Bij mij wilden ze ook met 37 weken inleiden. Uiteindelijk met 36+5 omdat de bloeddruk die dag erg opliep.
    Ik heb ook wel eens een traantje laat in de avond weggepinkt omdat ik me zo zielig voelde.
    Je hoeft gelukkig niet zo lang meer en je bent in goede handen. En je krijgt je kindje 3 weken eerder dus ook langer genieten van je verlof :D
    Veel sterkte en hopelijk blijf je stabiel!

4. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Zelf ook geen nuttige ervaring.. Met 38.2 opgenomen met hoge bloeddruk en met 38.3 ingeleid en bevallen. Maar herinner me nog goed het gevoel toen ze zeiden dat mn man naar huis moest en ik alleen in het ziekenhuis moest blijven.. Is gewoon niet leuk!

Er zijn hier op t forum wel meiden die vergelijkbare ervaringen hebben volgens mij! Vroeg opgenomen enzo..

Ik wilde je gewoon eigenlijk heel veel sterkte wensen! Hopelijk slaap je goed en is de nacht zo om.. Ik moest na de bevalling ook nog een nachtje blijven en beide nachten heeft mijn vriend wel tot tien uur 's avonds mogen blijven, dus ze controleerden niet streng op bezoekuur tijden. Hopelijk doen ze bij jou daar ook relaxt mee en hebben jullie de avonden in elk geval samen..
    Zorg in elk geval voor genoeg afleiding waardoor de tijd wat sneller gaat, een goed boek, of een leuke serie die jullie samen kunnen kijken (jij in het ziekenhuis en hij thuis weliswaar, maar als je het tegelijkertijd kijkt voelt het misschien toch een beetje als samen?)..
    Uiteindelijk gaan de dagen en nachten wel weer voorbij en voor je het weet heb je hopelijk een prachtig kindje in je armen, maar tot die tijd sterkte hoor!!

5. katharina

katharina Actief lid

13 mei 2013
    205
    0
    0
    Logopedist
    Maastricht
    Dankjewel voor je reactie! Ik heb idd ook zwangerschapsvergiftiging. Bij 39 weken hoefde je gelukkig een stuk minder lang te blijven!

Gefeliciteerd met je huidige zwangerschap :)

6. katharina

katharina Actief lid

13 mei 2013
    205
    0
    0
    Logopedist
    Maastricht
    Bedankt voor jullie fijne reacties! Het is inderdaad een kwestie van afleiding zoeken denk ik. Mijn man is vandaag niet tot
    laat gebleven, omdat we allebei echt rust nodig hadden. Maar dat maakt het niet makkelijk haha. Ik hoop dat alles goed blijft gaan en we met een gezonde baby naar huis mogen. Ik zou het niet zo erg vinden met 37 weken inderdaad!

7. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ja ik heb de ervaring, maar dan later in de zwangerschap.
    Ik ken ook het nare gevoel van in het ziekenhuis liggen, dus ik wil je veel sterkte wensen. Gelukkig kunnen jij en je kindje nu goede zorg krijgen, dus ik hoop dat alles goed mag blijven gaan!

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Niet leuk,sterkte!
    Geen ervaring tenminste niet met zw vergiftiging maar ben later in de zwangerschap wel eens een nacht opgenomen geweest vanwege slaapgebrek en na de bevalling moest ml ook naar huis.
    Vond dat ook echt vreselijk, je voelt je zo alleen!

Nogmaals sterkte, en hier lekker afleiding zoeken zijn genoeg dames die je vast wil willen afleiden hihi

9. mamavanrosalie

8 apr 2014
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Ben in mijn vorige zwangerschap ook 2 keer opgenomen ivm hoge bloeddruk. Eerste opname was rond de 30 weken de tweede met 34 weken. Daarna moest ik om de dag bloeddruk laten meten en hebben ze mij met 37 weken ingeleid en ben ik met 37.2 weken bevallen.

Ik vond het ook verschrikkelijk om daar s avonds alleen te liggen. Idd afleiding zoeken, boek lezen forum lezen ;) als je na je bevalling nog een nachtje moet blijven mag je man wel blijven. In ieder geval mocht dat bij mij wel. Veel sterkte en succes gewenst. Voordat je het weet heb je je kleintje in je armen. Voor nu is het belangrijk dat ze jou en je kindje goed in de gaten houden.

10. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    Lieve Katharina. Het is niet leuk om in het zkh te moeten slapen en de schrik van de hogebloeddruk. Ik weet er alles van. Toch is dit het beste voor je! De veiligste manier om van die zwangerschapsvergiftiging te komen is de baby eruit te halen, maar je bent in goede handen!

Ik heb bij beide bevallingen hetzelfde meegemaakt. Bij de eerste opgenomen, maar uiteindelijk natuurlijk bevallen met 40 weken. Bij de tweede ingeleid met 38 weken. Ik weet het is moeilijk, maar probeer het allemaal even te laten gaan zoals het is en probeeeeer te ontspannen, want angst en spanning werken niet positief tegen hogebloeddruk.

11. katharina

katharina Actief lid

13 mei 2013
    205
    0
    0
    Logopedist
    Maastricht
    Bedankt voor jullie lieve reacties, die waren zeer welkom! We hebben de eerste nacht apart overleefd ;). Ik voel me vandaag nog steeds slecht; erg gevoelige ogen en hoofdpijn. Vanochtend vertelde de dokter me dat er sowieso met 37 weken ingeleid gaat worden, ook als het stabiel blijft/ beter gaat. Als het slechter gaat met mij of beeb, word ik al eerder ingeleid. Hoe dan ook zal het dus maar een dikke twee weken zijn met nacontrole, en dan kunnen we waarschijnlijk naar huis met een kerstbeebje! Ik probeer me nu daar heel erg op te richten, want ik heb soms van die paniekmomenten waarop ik geen vertrouwen meer heb in mijn lichaam. Mijn bloeddruk was vanmiddag weer veel te hoog, waardoor de methyldopa is verhoogd naar 3 x 500 mg per dag. Ik heb hier nog een vraagje over, maar zal een apart topic aanmaken.

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Heb ook gereageerd op je andere topic! Bij mij dus met 32 Weken pre-eclampsie. Het doel was de 34 Wk te halen, toen de 37wk.. Maar ja dat monstertje in mij deed het zo goed en ik ook met de medicijnen dus is het ruim 38wk geworden.. Mijn gyn zei dat hij dat absoluut niet had verwacht, ben er waarschijnlijk echt net op tijd bij geweest. Had maar een klacht, plaste heel weinig. Nierfalen dus, werd meteen volgepompt met vocht.

Heb je al een flowmeting gehad van de placenta? Ik vond dat erg prettig, bij de eerste keer zagen ze dat de placenta niet optimaal werkte, twee dagen later na een zooi infusen en medicijnen werkte hij weer hartstikke netjes, ik vond dat zelf heel prettig om te zien.

Maar wat een rollercoaster hè? Had er ook nog een thuis zitten, vond dat ook erg moeilijk. Misschien is het fijn voor je om eens met de medisch maatschappelijk werker te praten. Die vrouw had voor mij hele goede tips om de dagen door te komen.

Succes!

Deel Deze Pagina