Ik ben 14w2d zwanger van nr 2 en bij de combinatietest dacht de echoscopiste voor 70% te zien dat we een meisje krijgen! <3 onze eerste dochter hebben we vernoemd naar onze moeders en nu willen we weer gaan vernoemen. Het tweelingbroertje van mijn vriend heette Patrick (is helaas op jonge leeftijd overleden) en nu zou hij graag ons tweede kindje naar hem willen vernoemen (doopnaam geen roepnaam). Patricia vind ik echt geen mooie naam (sorry voor de dames die zo heten..) maar kan verder niet echt iets bedenken. Hebben jullie nog ideeën/suggesties/iinspiratie?
Misschien Trish / Trisha / Tricia? Je zou ook de letters van Patrick kunnen husselen. Dan kom je bv uit op Kira / Pia / Cari.
Ik dacht meteen aan Rikka/Ricka of Rikke/Ricke. Je kunt ook kiezen voor een naam met alleen letters uit de naam Patrick (dus p,a,t,r,i,c en/of k, geen andere letters), maar dat wordt dan geen heel duidelijke vernoeming of wat vreemdere namen. Zoals: Traci Rika / Rica Ricki / Rikki Capricia Tacita Katica Carita / Karita Piritta Caitria Acacia Kira, Akira Kiki, Kiri Tara, Tiara, Atara Pippa, Pipra Pia, Kia Cari / Kari Kaia, Kara / Cara Iria, Aria Irit, Irati Ira Taika Kiara / Ciara Citra Rita, Ita Kitti, Kit Katia
Geeft niet dat je mijn naam niet mooi vindt, ik vind hem ook niet supermooi haha! Mja heb hem nu eenmaal gekregen Varianten: Patrice Pieterke Tricia Trisha Carice
Ik zag hem al langs komen, Patty! Dat vind ik een lieve, vrolijke naam voor een meisje. Vind dat deze ook het dichtst in de buurt komt van Patrick.
Patricia is wel de vrouwelijke variant van Patrick natuurlijk. En ook al vind je dr naam niet heel mooi. Het is voor je man dan wel een echte vernoeming en voor je toekomstige dochter ook duidelijk dat ze vernoemt is naar haar oom. Ook voor je schoonouders mooi. Die hebben de naam destijds gekozen voor hun zoon. Maar goed. Dat is mijn mening en de keuze is aan jullie natuurlijk. Ik vind mijn tweede naam ook vreselijk (Maria) vooral omdat we niet kerkelijk zijn. Mijn zusjes hebben "normale tweede namen" als Suzan en Yvon. Maar weet je, je gebruikt ze op officieel papierwerk en op je geboortekaartje. Verder vrij weinig. Hooguit de initialen. Ik kom niet verder dan: Patty Pattie Pattou Tricia Ricky Trixie Patrixy Katricke Katrixy Trix
Hij kwam al langs : Patrice Hoewel dit eigenlijk een Franse jongensnaam is, ken ik een vrouw van ca. 50 jaar die zo heet. Ik vind vernoemen het mooist, als je het kortst bij de naam van de te vernoemen persoon blijft. Andere bestaande vormen van Patrick/Patricia, dus niet zelf verzonnen : Patricka Patrici - Patricie Payton : unisex-naam geworden (oorspronkelijk mannelijk) Patrique : in de stijl van Monique, Angelique Patriana Patrina - Patrine Trissa
Ik zou voor Patty gaan. Persoonlijk zou ik 'em niet snel als eerste naam kiezen (en dat wordt het bij jullie dus toch niet), maar ik vind het wel een hele lieve naam en een zeer duidelijke verwijzing naar Patrick.
Ja daarom vind ik het zo belangrijk om een goede naam voor de kleine te bedenken hij/zij moet er idd zijn/haar leven mee doen! Carice vind ik een erg mooie thx!
Onze dochter is vernoemd naar onze beide moeders maar ze heeft niet rechtstreeks hun namen gekregen, dat waren ook varianten omdat we hun namen ook niet mooi vonden . Op het geboortekaartje hadden we ook staan: vernoemd naar oma die en oma die. Dat vonden ze erg leuk. Maar ik snap je punt! Bedankt voor het meedenken