Running ladies

Discussion in 'Algemene clubs' started by Mama-in-love, Nov 23, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mir82

Mir82 Actief lid

Dec 19, 2011
    159
    28
    28
    Ik vind het weer wat we deze week krijgen overigens het lekkerste loopweer wat er is .

mel78 likes this.
  2. huggybird

huggybird Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,738
    803
    113
    Ik heb echt een hekel aan koude oren dus daarom die hoofdband:roflmao:

3. marieke12345

marieke12345 Actief lid

Oct 11, 2013
    463
    122
    43
    Ik draag met met dit weer altijd m’n gewone hardloop broek,T-shirt en een hardloopvestje, let nooit op of het nou 10 graden is of -5, van het rennen krijg ik het warm genoeg. Oh doe wel handschoenen aan tijdens de training omdat we dan ook weleens stil staan. Als ik zelf ga lopen eigenlijk nooit. Ik doe m’n handen dan wat in mn mouwen, heerlijk warm (na 10 minuten rennen dan:D) Als ik soms anderen helemaal ingepakt zie rennen krijg ik het al helemaal benauwd, lijkt me zo warm! Helemaal met een muts, lijkt me dan dat de warmte niet weg kan.
    Hier gister getraind, hardlopen en oefeningen voor de armen/bovenlijf. Was heerlijk fris:thumup:

4. Mir82

Mir82 Actief lid

Dec 19, 2011
    159
    28
    28
    Vanmiddag heerlijke lange loop gedaan, restje spierpijn van zondag eruit gelopen ;).
    Eerste 10-15 minuten was het best koud met flinke wind tegen maar eenmaal lekker opgewarmd was het echt perfect loopweer en had ik het eerder te warm dan te koud ;)
    Genoten van de zon en mooie route, heerlijk rustig begonnen en tijd en snelheid losgelaten verder, uiteindelijk halverwege toch automatisch harder gaan lopen, was prima.
    Uiteindelijk 18,3 km gelopen met gemiddelde van 6.23/km, 1:56:48.
    Ging erg lekker en heb echt genoten, nu in de nachtdienst en even m'n lijf rust geven na 3 dagen sporten.

@Marieke: haha ik heb dat ook vaak als ik al die ingepakte mensen zie rennen. Zondag in Apeldoorn heb ik er ook een aantal gezien waarvan ik dacht hoe kunnen ze de finish halen zo dik aangekleed. Hihi maar ieder zn voorkeur, de een heeft ook eerder last van de warmte dan de ander.

5. marieke12345

marieke12345 Actief lid

Oct 11, 2013
    463
    122
    43
    Wat goed! Zomaar even 18km gerend, knap hoor:thumup:

6. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    En ik al blij zijn met 5 km

7. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    En ik al blij zijn met 2,7 km waarvan ik niet alles ren ;)

8. marieke12345

marieke12345 Actief lid

Oct 11, 2013
    463
    122
    43
    Je moet ergens beginnen hoor! Veel vrouwen redden nog geen km rennen dus ik zeg: goed bezig allen:thumup:

9. Mir82

Mir82 Actief lid

Dec 19, 2011
    159
    28
    28
    Mel en Skatje ik ben ook begonnen met iets van 3 km waarvan ik de helft wandelde, niks mis mee. Dus gewoon lekker je eigen tempo en afstand lopen en dan kun je (als je wilt) rustig opbouwen, lekker de tijd nemen en vooral genieten want dat is het belangrijkste :)

mel78, huggybird and Skatje like this.
  10. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Vandaag was het echt heerlijk weer om te lopen! Zon, I love it.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik draag ook nooit zoveel kleding als het koud is. Gewoon een lange tight, een hardloopshirt met lange mouwen, en handschoenen in het begin die na 10 minuten uitgaan, haha.

Ik baal! Deze week weer ziek geweest. Het lopen ging zaterdag al niet goed. Toch 9 km gedaan. Zondag ziek, koorts, hoofdpijn, verkouden. Blegh. Nu weer beter dus vanavond een rondje van 5 km en dan zondag weer 9. Maar mn wedstrijd is over 3 weken al, het komt zooo slecht uit!

12. huggybird

huggybird Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,738
    803
    113
    Gisteren niet gelopen maar van 8:30 tot 16:30 als vrijwilliger geholpen bij de Gelre jutters trail.
    Eerst bij parkeren gestaan en daarna de lopers van thee en water voorzien bij de finish.
    Wat was dat super leuk om te doen!!

Mir82 and Liekje81 like this.
  13. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Leuk hoor! Ik zie op FB steeds de mud-race (of zoiets) voorbij komen. Lijkt me erg leuk om te doen!

14. huggybird

huggybird Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,738
    803
    113
    Haha ik zie nu dat er Gelre jutters trail staat.... Moet zijn zijn 'Gelre jutberg trail'

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik baaaaaaal zo! Tot aan 2 weken geleden ging het zo lekker met lopen, maar afgelopen week ziek geweest met koorts en al. Vrijdag 5 km gelopen en ging echt traag. Vandaag ging ik voor 9, maar na 3 km vol tegen de wind in kon ik niet meer. De andere 3 maar gewandeld en beetje gejogd, echt oudding in mn benen.
    En over 3 weken mn wedstrijd, dat pr kan ik wel vergeten.

16. huggybird

huggybird Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,738
    803
    113
    Laat je niet gek maken en bouw het rustig op.... Na de griep kwam ik ook niet meer vooruit echt heel frustrerend!
    Probeer echt rustig aan weer op te bouwen want anders vraag je te veel van je lichaam. De trainers op de hardloopclub hebben me echt tegen gehouden en bijna gedwongen rustig te trainen.
    Neem ook echt rust tussen de trainingen door hoor!!

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat snap ik hoor! Maar is natuurlijk totaal niet gunstig zo een paar weken voor een wedstrijd :( Rust tussendoor altijd genieg, ik kan maar 2x per week hardlopen.
    Ik ga maar vast kijken naar leuke wedstrijdjes in april.

18. huggybird

huggybird Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,738
    803
    113
    Nee..... gunstig is het zeker niet..... als je ziet hoe lang het duurde voor ik weer een beetje bij was na de griep....
    Er zijn vast ook wat leuke wedstrijdjes in april! :thumup:

19. marieke12345

marieke12345 Actief lid

Oct 11, 2013
    463
    122
    43
    Wat balen liekje, maar je hebt nog twee weken, wie weet gaat het opeens wel weer lekker. En ach, altijd een pr lopen hoeft ook niet.. het is mij vandaag ook niet gelukt helaas:( 50.46 deed ik over de 10 van de groet uit Schoorl. Vorig jaar 50.12 en ik had zo gehoopt onder de 50 minuten te komen. Het is vaker gelukt maar nu dus niet. Baal er wel een beetje van maar probeer het maar los te laten en blij te zijn dat ik lekker gelopen heb en een leuke dag gehad heb met mn ren groep.
    Is wel een aanrader deze loop, erg mooie omgeving en goed georganiseerd. Al waren de koude douches wel jammer:confused:

20. Mir82

Mir82 Actief lid

Dec 19, 2011
    159
    28
    28
    @marieke12345 : Jammer dat je niet onder de 50 bent gekomen maar toch zeker alsnog een mooie resultaat! Ik ben er jaloers op :p En vooral fijn dat je lekker hebt gelopen verder en hebt genoten.
    Lees veel leuke verhalen over Schoorl, onthou hem zeker voor volgend jaar!

@Liekje81 : Balen dat het nu even niet wil na ziek te zijn geweest. Maar geef je lichaam ook even goed de tijd om echt te herstellen, nu rustig opbouwen en over drie weken gewoon maar vooral genieten, wie weet hoe het ineens gaat dan :)

@huggybird : Gaaf dat je vrijwilliger bent geweest, Zal vast wel gezellig zijn geweest zo'n hele dag.

Ik heb na m'n 18,3 van dinsdag bewust even niet meer gelopen om mn lijf wat rust te geven.
    Wel vrijdagavond lekker gefietst 32 km (op zolder ;)) en zaterdag baantjes wezen zwemmen, (108x25m.).
    Morgen ga ik schaatsen met de meiden, ze hebben studiedag en in de avond tennistraining. Dinsdag maar weer een rondje lopen als het weer mee werkt.

Verder heb ik me ingeschreven voor de 15 km bij de midzomermarathon Apeldoorn en 12 km voor Zandvoort circuit run. Vooral de laatst vind ik best spannend omdat het deels over het strand is en ik alleen maar de weg gewend ben, zal wel hard bikkelen worden ;)

Share This Page