Running ladies

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama-in-love, 23 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelive3

    Lovelive3 Bekend lid

    1 sep 2016
    878
    65
    28
    Herkenbaar, ik vond het vorig jaar afschuwelijk. Was alles wat ik opgebouwd had kwijt, moest herstellen van blessure. Dat duurde gewoon lang! 2 maanden en nog een extra maand stilgezeten. Ik dacht ook, ik stop ermee! Inmiddels toch weer opgepakt nadat ik mijzelf zag uitdijen..
    Valt me heel erg mee hoe snel je het weer kunt opbouwen! Ik ren alweer 15 minuten 1 minuut wandelen en 15 minuten rennen, na bijna drie maanden heel rustig opbouwen.
    Goed dat je naar de fysiotherapeut gaat! Sterkte
     
  2. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Hier net zo, zit ook zo te balen..... ik krijg pijn na zo’n 3,5 km hardlopen, voor de rest heb ik er geen last van....
    ik wil 11 maart die 5 km zeker wel lopen.... desnoods loop ik de eerste 3 km en ren ik de laatste twee ofzo....
     
  3. Flachilles

    7 aug 2013
    77
    5
    8
    Hier gisteren en vandaag gelopen. Gisteren half uurtje herstelloop en vandaag 80 min rustige duurloop. Mijn ‘snelheid’ lag beduidend lager dan anders.... ik steek het maar op de kou. Herkent iemand dit? Lagere snelheid en hogere hartslag bij koude (of ben ik gewoon ziek aan het worden)?

    Afgelopen zaterdag 40 min gelopen en me ‘laten begeleiden’ door mijn dochter per fiets . Heel leuk moeder-dochter moment en het werd een spontaan intervalloopje .
     
  4. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik waag me niet buiten met die ijskoude wind hoor! Vanaf vrijdag ga ik eens kijken of het te overleven is buiten ;)
     
    mel78 vindt dit leuk.
  5. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    He ladies, wat is het hier stil!!
    Te koud geweest om te lopen?
    Ik ben al weer een week aan het hoesten dus ik heb niet gelopen...
    Heb net het start nummer van de Cpc loop voor zondag gekregen. Ik ga lekker starten zondag, ga niet voor een top tijd ivm niet fit zijn en mijn knie, dus ik ga voor uitlopen zonder al te veel ellende :D
     
  6. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb een week niet gelopen, vond het inderdaad te koud. Gisteren weer geweest, maar ik had een gezellige verjaardag bij vrienden gehad van zaterdag op zondag, wijntje erbij en zo en bar weinig geslapen, dus het viel me gisteren extra zwaar haha! Het was gisteren met het zonnetje ook echt wel warm! Had een thermoshirt aan maar had beter voor een t-shirtje kunnen gaan, ik legde het af.
     
  7. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ook ik heb vorige week een weekje overgeslagen. Mijn spieren konden de kou echt niet aan. Maar vanmorgen weer 6 km interval gedaan. Heerlijk!
     
  8. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik ben net wezen lopen met de groep op de baan en dat viel gelukkig niet tegen! Ik heb nu 5,2 km kunnen afleggen en ik begon mijn knie te voelen maar zeker niet zo als twee weken geleden dat ik echt moest stoppen. Daar ben ik dus erg blij mee. Morgen naar de fysio.
    Ik ga advies vragen over hoe ik zondag die 5km het beste kan gaan lopen, ik denk een interval. Niet wat ik voor de kerst voor ogen had want toen kon ik een duurloop van 11km prima lopen, maar met het uitlopen van die 5km zonder mijn knie de vernieling in te helpen ben ik nu al tevreden.... ook dit valt vast onder het kopje ‘grenzen verleggen’
    Ik heb in ieder geval zin in zondag!!
     
  9. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Nou, de fysio heeft me niet al te hardhandig te grazen genomen zodat ik niet te veel napijn heb ivm de Cpc loop dus dat is fijn.
    Mijn si gewricht voelde al soepeler aan dan vorige week, en mijn knie gaat ook goed en blijft soepeler worden. Zondag lekker rustig aan lopen en er volop van genieten was zijn advies:):thumup: dat ga ik maar opvolgen. Een mooie tijd zit er niet in, dat is jammer maar het is niet anders.... genieten dus maar!!

    Wie van jullie Zou ook gaan lopen zondag in den haag?
     
  10. marieke12345

    marieke12345 Actief lid

    11 okt 2013
    436
    104
    43
    Succes morgen huggybird! Hopelijk gaat het goed met je knie.

    Hier vandaag de 10.6 van de halve marathon van De Waal gelopen. Was een minuutje langzamer dan vorig jaar, maar het ging lekker, 5.04 gemiddeld per kilometer.
    En m’n zoontje derde geworden bij de kidsrun, dus trotse moeder hier:D
    Vind het erg fijn dat het weer wat beter weer wordt en wat langer licht. Heb nu al zin om weer lekker na het werk ‘s avonds in het zonnetje rond te rennen:thumup:
     
    Liekje81 en Lovelive3 vinden dit leuk.
  11. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Dank je Marieke!

    Het was super!!! Ik heb heerlijk gelopen! Een voor mij mooie tijd, 34:34. Heerlijk mijn eigen tempo en geen last van mijn knie gehad!!!
    Denk dat ik mooi op tijd bij de fysio ben binnen gestapt....
    Super leuk om de andere lopers/lotgenoten voor endometriose in balans te ontmoeten.

    Ik was trouwens ook een minuutje later dan mijn vorige 5 km binnen, maar voelde me zo veel beter toen ik over de finish kwam... Helemaal te vreden dus!
     
    Lovelive3 vindt dit leuk.
  12. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    He ladies rennen jullie nog?
    Ik heb net weer heerlijk gelopen, fijne training zonder pijntjes gelukkig dus ik ben blij!
    Verder ook nog op de fiets naar mijn werk geweest dus beweging genoeg gehad vandaag.
     
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik vergeet elke keer dit clubje! Balen van de blessures! Het is zo k.. om dan weer op te moeten bouwen. Helaas herkenbaar.

    Ik heb wel gewoon gelopen met de kou hoor! Alleen die dagen met harde wind niet. Ik begin heupklachten te krijgen, dus volgende week naar de fysio. Daardoor moet ik het even op 5km houden. Dan wel echt beduidend minder last van heup dan als ik langer loop. Ik leg me maar even toe op die 5km. Hoop 22 april dan een wedstrijd op die afstand te lopen. Mn pr is 26 minuten, maar dat ga ik niet redden denk ik. Ik liep wel redelijk gisteren tijdens mn training, 27.48. Dus komende weken lekker daarmee aan de slag en wat intervaltrainingen doen. Op die 22e gaat mijn dochter meelopen met de 500 meter denk ik, ben benieuwd hoe ze dat vindt! :)
     
  14. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik moet even stoppen, vorige week ben ik een beetje lomp van mijn fiets gesprongen omdat ik tegen mijn zoon zn achterwiel aanreed en nu is mijn enkel dik en pijnlijk. Vet balen, maar ja.
     
  15. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ah nee!!! Wat balen zeg!! Goed rust houden en niets forceren dan ben je het snelst weer aan het lopen:thumup:
     
  16. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik ben al bijna een week gevelt door de griep, dus van lopen is even geen sprake. Ik kijk echt uit naar het lenteweer!
     
  17. Lovelive3

    Lovelive3 Bekend lid

    1 sep 2016
    878
    65
    28
    hee dames,
    ik ben zojuist gevraagd om mee te doen aan een wedstrijd hardlopen voor een goed doel. Ik heb vorig jaar zomer 5 km run gedaan in 30 minuten tijd. daarna ben ik wat onzorgvuldig geweest..(2 uur later op megahakken naar een feestje wijntjes drinken en de volgende dag weer rennen en geen goede warmingup en coolingdown gedaan) blessure gekregen waardoor ik 2 maanden niet kon rennen en heeeel langzaam weer moest opbouwen. Sinds december ren ik weer, en heb dit nu opgebouwd naar 3 keer per week 3,6 aan 1 stuk. Ik doe hierover nu 23 minuten. Soms ren ik iets verder dan dat. Maar dit kan ik heel gemakkelijk en kost me niet zoveel moeite.
    Nu vraag ik me af of het mij gaat lukken om over 3,5 week 5,5 km te rennen aan 1 stuk. Ik ga niet meer op volle snelheid, zoals ik vorige keer wel gedaan heb. Maar ik twijfel ook of ik hier wel goed aan doe, ik wil ergens wel laten zien `dat ik het kan`, maar ik wil ook niet meer zolang uit de running zijn zoals vorige keer.
    Ik ga de route binnenkort lopen en zal eens kijken hoe lang ik erover doe als ik op mijn langzame tempo ga.
     
  18. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Als je in de komende weken nog kunt opbouwen naar 5,5 moet dat in rustig tempo zeker lukken.
    Ik zou die drie keer in de week wel om en om duurloop en interval afwisselen(schijnt beter te zijn dan alleen duurloop trainen) goed luisteren naar je lichaam en bij pijn meteen stoppen.
     
  19. Lovelive3

    Lovelive3 Bekend lid

    1 sep 2016
    878
    65
    28
    Dank je wel voor je reactie Huggybird.
     
  20. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Eens met Huggybird! Wat leuk voor het goede doel. Succes met trainen!
     

Deel Deze Pagina