Je bouwt wel echt te snel op. Wat ik meestal lees is 10% per keer max erbij. Te snel opbouwen geeft een veel hogere kans op blessures. Als je mmet een schema werkt en interval met duurloop afwisselt, gaat je snelheid geheid vooruit.
Dank je. Klopt vast, want ik wil altijd meer en de lol is er dan gauw af. Ben niet zo goed in schema’s enzo Maar eerlijk; weten dat ik overmorgen 5 moet lopen ipv 11 is beter
Ik heb geen idee. Het tempo is zo laag dat ik totaal niet vermoeid ben en dus ook een normale ademhaling heb
Ik train 2-3 x per week. En geen spieroefeningen, maar ik heb afgesproken met 2 vriendinnen om elke donderdag spieroegeningen te doen
@Jolo Dat klinkt goed. 2 tot 3 keer is in principe een goede basis. Wissel je duurloop ook af met interval?En wat goed dat je met die vriendin spierversterkende oefeningen gaat doen. Het is ook leuk om te kijken of er in je route bruggetjes, trappen oid zitten. Die kun je dan op en af rennen. Gaat je hartslag tijdelijk van omhoog. En daarna weer om je normale intensiteit weer verder. Is leuk voor de afwisseling en goed om te trainen.
Ik ben begonnen met start 2 run van Evy en dat is als opbouw eerst lopen, dan stappen, dan lopen,.... Maar ondertussen zit ik aan het schema dat je aan 1 stuk doorloopt en sinds kort interval ertussen. En er zitten ook rustmomenten in dat je maar heel lichtjes 20 minuten moet lopen, maar dan kan ik echt gewoon beter snelwandelen Nee, in mijn route zitten geen trapjes ofzo. Ik zou niet weten waar in de buurt ik ergens omhoog of omlaag kan gaan. Ik heb ook wel een zittend beroep en mijn hartslag in rust is nog binnen de normen, maar toch ook wel niet superlaag als ik anderen rondom mij hoor.
@Jolo Heel toevallig heb ik vandaag een workshop gegeven aan mensen met een kantoorbaan mbt stress en bewegen. Mij tip is om eens goed te kijken hoe vaak je pauzes houd en hoe vaak je in beweging komt.
Wij mogen enkel smiddags pauze nemen en dat is meestal een halfuur. Veel beweging heb ik dus niet op het werk. Buiten 30 x per dag naar de printer wandelen en naar het wc Stress is er van tijd zeker wel !
Dat verbaasd mij dat je maar één pauze mag. Dat is super ongezond. Wel goed dat je je pauzes pakt door 30x naar de wc te gaan en naar de printer te wandelen. Ik wil wel een keer bij jou op het werk langskomen om de gevolgen van weinig pauze nemen en weinig bewegen te bespreken.
Hey, Ik schrijf ook graag even mee. Mijn passie voor het (hard)lopen (ik ben woon in Belgiê dus hardlopen klinkt echt als heel hard "lopen" ). Mijn passie voor het rennen gaat op en af. Aan het begin van de zomer heb ik nog een "wedstrijd" van 25 km mee gedaan maar sindsdien vind ik het heel moeilijk om me te motiveren. Ik ben wel regelmatig (meerdere keren per week) blijven lopen maar steeds korte afstanden (en een lager tempo). Met dank aan jullie, ben ik toch maar eens gaan kijken naar de app van start 2 run (met Evy) en heb ik het schema voor de halve marathon gestart. Heb vandaag de tweede les gedaan. GIng vlot. Ik merk dat ik steeds een doel moet hebben om naartoe te werken, herkent iemand dit?
Haha, ik dacht tot een paar maand geleden ook dat 'hardlopen' aan een stevig tempo was Ik doe start 2 run en daar zijn om de 2-3 weken ong uitdagingen om cadeautjes te winnen. Dus dat is voor mij al een uitdaging op zich. En ook de schema's uitlopen is voor mij een uitdaging. Maar ik loop ook wel nog geen 25 km zoals jou, dus ik heb nog veel uitdagingen voor de boeg
Haha, GRAAG ! Enkel degenen die roken, nemen pauze eigenlijk. Maar dat wordt dan wel van hun uren afgehouden met behulp van in en uitbatchen.
Zag inderdaad al twee uitdagingen staan (eentje voor een wellnesbon en eentje voor een gratis loopschema). Heb me voor beiden ingeschreven. Ben benieuwd of ik eens een prijs mag winnen . Ik ben heel tevreden van die app maar vind het alleen vervelend dat je dan wel steeds je smartphone moet meenemen. Tot voor kort deed ik dat nooit. Iemand vroeg naar broeken: zelf ben ik wisselend tevreden van de Kalenji (Decathlon) broeken. De ene zakt af, de andere niet... beetje trial and error maar voor de rest zijn zij prijs/kwaliteit prima vind ik. Voor de decathlon-lovers: https://sites.google.com/oxylane.com/decathlonchallenge/faq (loont echt de moeite, ik heb minimum 6 EUR/maand).
Ik kom er nu achter dat er meerdere apps zijn. Start2run en Hardlopen met evy . Er zijn ook verschillende prijzen te winnen. Vandaar dat ik de wellness niet zie