Rups in de mais

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosavise, 24 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Ik kom net thuis van de winkel en sta n flinke pan chili te maken.

Mijn laatste ingredient.... Mais..

Ik pak de blikjes en gooi ze in n vergiet, rammel er n beetje mee. En ik zie iets raars tussen de mais. Ik haal het eruit en ik schrik me rot. Een rups!!!!!:$ ieuww!!! Nou mn vriend wil geen hap van die mais hebben.

Gelukkig had ik t nog niet tussen de chili gegooid!

Gatverdarrie. Ik wil nu eigenlijk wel naar die firma schrijven of bellen.

Het is van ok€ van de plus. Ik dacht, pak eens de goedkope mais..
    Nou, dat doe ik dus nooit meer. Wie weet hoe lang die rups dr al in zit, in zon blikje geconserveerd.:x

Hebben jullie als eens zoiets gehad? Wat heb je toen gedaan?

2. Delta

Delta Niet meer actief

Volgens mij mag dat, zoveel insecten mogen in blikken voedsel zitten. Ook in fruit blikken. Anders ff googlen haha.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Tja, zoiets kan gebeuren denk ik. Ik zou me daar dus echt niet druk om maken. In een appel kan ook nog wel eens een rups zitten. Ik zou t ook niet meer opeten, maar ook geen brief schrijven.

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb ooit een heel hard stukje stronk in een babyvoeding potje gehad..
    Een mail gestuurd dat dat echt niet kan en dat het levensgevaarlijk is als ik het niet had gezien gelijk excuses gehad en een aantal nieuwe potjes gekregen

5. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Dat meeen je niet!! Mag dat? Nu is mn chili verpest door die rups..

Wat is n chili nou zonder mais :(

6. Delta

Delta Niet meer actief

Ik had het ergens ooit gelezen dat het vaker voorkomt en dat er een bepaalde hoeveelheid in blikvoeding mag zitten. Dat heb ik altijd onthouden.. Jammer van je chili ja

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ah getver.. :(
    Ik vind rupsen megaschattig maar niet in m'n eten..

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik zou zelf trouwens bij onze plus gelijk een nieuw blik krijgen als ik dat later zou zeggen maar ja ik kom uit een dorp en het zijn hele aardige mensen..
    Zo kreeg ik eens zo een pak vla mee toen ik alleen maar zei dat ze een overdatum pak hadden laten staan en dat ik die had gekocht n (ben slecht met datum checken)

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik check nooit data :D

Ook geen rupsen trouwens; dus wie weet hoeveel rupsen ik door de chili heb gegooid :D !!!!!!!!!

10. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Bah!

Ik had eens een rups in de sla. Terug naar de Jumbo. Kreeg na aandringen een tas gratis groente en fruit (dat is hun beleid, maar dat weten de medewerkers blijkbaar niet) en nog een krop sla. Maar ook in die sla zat een rups, haha. Heb het er maar bij gelaten.

Heb ook eens een worm op een prei gevonden in de Jumbo. Hij was héél klein, maar ik heb al van kinds af aan een wormenfobie. En dan moet ik net degene zijn die die prei pakt..

11. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh bah, daar zou ik echt niet vrolijk van worden.:( Ik zou er ook geen hap meer van durven nemen haha.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Tja kan gebeuren natuurlijk. Is en blijft een natuurproduct. Wel onsmakelijk en zal het wel melden

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zal nooit vergeten dat we vroeger als gezin zaten te eten van een maaltijd met oa sperziebonen uit bliken dat mijn moeder opeens naar de WC rende om over te geven. Bleek er een of ander beest tussen de sperziebonen te zitten en dat beest zat dus tussen de sperziebonen op haar bord. Gruwel.

Heel raar misschien, maar sindsdien check ik altijd de inhoud van blikgroente voordat ik het in de pan gooi...:)

14. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Hahaah ik ga vanaf nu ook altijd mn blikken checken!

15. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    'Plus geeft meer' ;)

16. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38

Echt?:$ echt?:$ echt?:$ echt?:$ neeeeeeee!!!:$:$

TS: :$ ieuw

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb eens vakantiewerk gedaan waar ze blikgroenten maakten en verpakten.
    Je wil niet weten wat er allemaal inzit! Er stonden mensen aan de lopende band om te controleren of er muizenlijkjes die al in stukken zijn eruit zijn en zo niet moesten ze die eruit vissen, ook insekten, ratten,.... Tja het komt allemaal van een veld af he.
    Ik stond gelukkig aan de inpak en moest niet veel doen haha

18. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
  19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    en appelmoes daar zijn de wurmen doorheen gemalen
    proef je niets van whahahha

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Jaaa! Zo schattig hoe ze zich bewegen, omhoog, omlaag en dan die kleine haartjes, aaaahh.. <3

Als klein kind had ik bij mijn opa een grote emmer, ik schat zo'n 2L, tot de rand toe gevuld met wormen.. Daar speelde ik mee, urenlang! Die vind ik nu wel wat minder, doodeng als ze flippen brrr..

Deel Deze Pagina