hapjes met kerst...

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 9 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

naast het kerstdiner topic dat ik al voorbij heb zien komen hier een kersthapjes topic :)

wij krijgen dit jaar de dag voor kerst vanaf de middag tot in de late uurtjes 18 vrienden + kids te eten. Het diner is geregeld we houden een winterbarbeque in een verwarmde tent in de tuin (word door een caiteraar geregeld dus weinig omkijken naar).

nu wil ik voor de middag en avond ook hapjes verzorgen in kerststijl (dus geen blokjes kaas en plakjes worst) die ik het liefst de dag van te voren of in de ochtend al kan voorbereiden zodat ik als vrienden er zijn ook gezellig erbij kan zijn ipv de hele tijd in de keuken te staan.
    ik kan de caiteraar natuurlijk ook hiervoor inschakelen als ik geen ideeen vind maar dan word het wel een beetje overdreven qua kosten voor 1 dagje met vrienden.

wie heeft leuke, lekkere ideeen voor me?

roep maar raak....

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Je kunt de kaas en worst uitsnijden met een koekjesvormpje zodat het sterretjes worden.. ;)

3. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Allerlei soorten wraps? Zalm met roomkaas, kipfiletplakjes met monchou, rosbief met truffelmayonaise pardano pijnboompitten en rucola. Makkelijk vooraf te maken

4. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Je kan de worst ook uitsteken met een kerstboom/ster etc. Pizzahapjes van bladerdeeg en deze uitsteken met vormpjes.
    Chocosticks om te dippen in warme melk. met slagroom uiteraard.
    In de tijdschriften van de supermarkten zoals allerhande en boodschappen is veel inspiratie te vinden.

5. DastyQueen

die kaas en worst gaat het sowiso niet worden! heb daar echt jeugdtrauma's van saai bij familie op verjaardagen in een kringetje en de schaal met kaas en worst die steeds langs gaat... ben al blij dat wij die familie traditie hebben doorbroken en op verjaardagen iedereen aan de staan tafels krijgen en ook af en toe nog aan het dansen 😂😆

6. DastyQueen

wraps is inderdaad een goed idee.. kan ik de dag van te voren maken en hoef ik dan alleen te snijden 👍

7. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Mozzarella met basilicum en een tomaatje op een stokje.
    Bladerdeeg hapjes (kant en klaar uit de vriezer)
    Gehaktballetjes (op smaak maken naar wens)

Wat het bij ons nog steeds goed doet zijn cocktailworstjes en mini pizza's.

Of heksenkaas met allerlei groentes om te dippen.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Bladerdeeg beleggen met kaas en ham...oprollen en afbakken en daarna in stukjes snijden.

Bruscetta's

Mini lasagnes

9. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Gerookte zalm pakketjes: plakken zalm vullen met een mengsel van roomkaas met zalm, roomkaas met garnalen etc. beetje dille, citroensap, peterselie en bieslook erbij. Erg lekker en simpel. En ruim vantevoren klaar te maken.

Het is trouwens 'cateraar' zonder de 'i' :)

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mini sate
    Carpaccio rolletjes met rode port saus
    Geroosterde jumbo garnalen
    Gemarineerde kip borrelsticks
    Roggebrood met haring
    Groentes met een dip
    Libanees brood met labneh, hummus, Moetabal(auberginedip), tapenades enz.

11. Sifra

Sifra Niet meer actief

Geitenkaas met een beetje honing in bladerdeeg en een stukje walnoot er op
    Dadels met spek
    Gevulde champignons
    Fuet
    Kaasplankje
    Olijven
    Vis
    Kipspiesjes

12. DastyQueen

bedankt voor de reacties tot nu toe! heb al wat ideen opgeslagen!

en bedankt voor de spellingstip 😉 (ooit met een 9 voor nederlands mijn examen vwo gehaald en sinds een ongeluk 5 jaar geleden en heel veel medicijn gebruik is mijn concentratie, woordenschat, geheugen en spelling super slecht geworden).

13. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    #13 Beaujuulais, 9 dec 2016
    Laatst bewerkt: 9 dec 2016
    Bladerdeeg hapjes zijn altijd makkelijk en daarin kan je veel variëren
    Net zoals wraps
    Pittige kip spiesjes met een sausje zijn makkelijk
    De zalm pakketjes van whysteria zijn leuk en zo kan je ook carpaccio pakketjes maken
    Zelf vind ik de pizza bonbons ook altijd een succes
    Gevulde champignons
    Fruit aan een prikker of tomaat met mozzarella (makkelijk om te maken)
    Ik zou naast bovenstaande dingen wat sauzen en dips maken met brood en groente als extra

Oeps ala ik zo terug lees val ik redelijk in herhaling
    Als je naar amuses zoekt vindt je nog heel veel meer

14. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    #14 Dizzy, 9 dec 2016
    Laatst bewerkt: 9 dec 2016
    Ik heb zelf ook geen zin om heel lang bezig te zijn dus ik heb al wat dingen die ik ga maken. Een krans van mini hotdogjes (in een cirkel op een bord leggen met een strik onderin. Brownie kerstmannetjes; kleine brownie, slagroom, aardbei. Komkommer kerstboompjes; worstje onderin, komkommer reepje zigzag op een prikkertje erop. Gevulde cherry tomaatjes zodat ze eruit zien als kerstmannetjes. En hier toch ook kaas, druiven etc in de vorm van een kerstboom zo lekker simpel...

Deel Deze Pagina