Russische tolk gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door Kejaro, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kejaro

Kejaro Lid

4 feb 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben op zoek naar iemand die russisch praat om mij te helpen.

Ik coach op dit moment een jongere die amper Nederlands spreekt. Binnenkort komen er belangrijke onderzoeken aan voor hem, waarvan ik denk dat er een tolk aanwezig moet zijn.

Het punt is dat het op vrijwillige basis moet gebeuren. Ik kom erachter dat dat nogal lastig is.

Via deze weg wil ik vragen of er misschien mensen zijn die mij daar verder mee kunnen helpen of tips hebben. Het moet in de buurt van Apeldoorn zijn.

Bedankt!

2. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    apeldoorn is voor mij niet echt in de buurt.
    maar ik ken nog wel iemand die daar woont die russisch kent (heb ik haar geleerd) ik zal het even vragen voor je

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Kun je het tolk en vertaalcentrum nederland niet gebruiken?!

Wij maken dagelijks gebruik van het TVCN bij ons op het werk (werk met asielzoekers dus ja mijn dari, farsi, arabisch, swahili, frans, pashtu, russisch en koerdisch is niet heel geweldig en hun nederlands vaak (nog) niet goed genoeg)

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Maar waarom maak je hiervoor een account aan op een zwangerschapsforum?

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Je gaat hier echt heel moeilijk een vrijwilliger voor vinden. Denk ik.

6. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    spreekt hij met een dialect of niet?

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Er zijn geen dialecten in het Russisch.

8. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    jawel licht er aan welk deel van rusland

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wat jij wil. Ik moet de eerste Rus die ik niet kan verstaan omdat hij/zij dialect spreekt nog tegenkomen. Of die nu uit Vladivostok, Novosibirsk of Moskou komt.

10. Kejaro

Kejaro Lid

4 feb 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen waar je aan die wijsheid komt? Ik ben al lid sinds ruim 5 jaar, maar heb mijn naam veranderd een paar maand geleden, dus een nieuwe account. Sinds die tijd "low profile" en lees ik alleen maar. Eerder echter heel actief.

Ik vraag om hulp, niet om dit soort dingen. Ik hoef mezelf hier niet te verantwoorden.

11. Kejaro

Kejaro Lid

4 feb 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel fijn dank je! Het zou mij en vooral hem echt heel erg helpen :D

12. Kejaro

Kejaro Lid

4 feb 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga eens even kijken wat het is, thanks voor de tip!

Ik zit wel in de hulpverlening, maar dit is erg nieuw voor mij.

13. Kejaro

Kejaro Lid

4 feb 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Ik weet niet of hij met een dialect spreekt. Hij is vanuit een oorlogsland naar Rusland verhuist en heeft daar een groot deel van zijn leven gewoond.

Het gaat mij er even om dat ik belangrijke informatie duidelijk kan communiceren. Aangezien er hier zoveel meiden schrijven, dacht ik waarom niet een gokje wagen?

Dat er tussendoor weer een opmerking gemaakt wordt gebaseerd op 0 informatie vind ik dan weer jammer. Dat is precies één van de redenen waarom ik dus ben gestopt met schrijven hier.

Voor de meiden met een serieus antwoord en die proberen te helpen, super bedankt!

14. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Oh my! Alsjeblieft zeg, stel je aan.
    Gebaseerd op 0 informatie? Ik zie een topic met een vraag welke totaal niet gerelateerd is aan een zwangerschap én tevens zie ik dat dit het eerste bericht is wat wordt geplaatst met dit account.
    Ja dat vind ik opmerkelijk en dan vraag ik dus waarom je die vraag hier stelt ipv bijvoorbeeld op een forum voor talen/vertalers oid.

Hoe vaak hier wel geen fake accounts worden aangemaakt met rare verhalen.

Enfin: succes met je zoektocht ;)

15. Kejaro

Kejaro Lid

4 feb 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus vind jij het nodig om daar zo op te reageren? Wie ben jij om daar een oordeel over te hebben? Please zeg, lees dan dingen waar jou interesse dan wel ligt en laat het speurwerk aan de modjes over. Als je beter had gekeken had je kunnen zien dat ik vanaf februari al aanwezig ben met deze naam. Daarbij is een hulpvraag zeker geen raar verhaal en is de lounge al jaren voor algemene dingen. Dus conclusie is dat hij niet voor dit onderwerp is aangemaakt.

Bedankt, gaat zeker lukken om iemand te vinden.

16. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Om wat voor onderzoeken gaat het? Als het gaat om onderzoeken/behandeling bij de GGZ, verwijzen wij vaak naar Ipsy, ik weet alleen niet of zij ook in Apeldoorn zitten. Misschien wel zoiets? Ipsy is een GGZ instelling voor mensen met een andere moedertaal dan Nederlands.
    En wij maakten idd ook vaak gebruik van het TVCN, alleen worden hun diensten vanaf dit jaar niet meer vergoed :(. Wel hele goede ervaringen mee.

17. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Pardon? Ik mag allereerst nog altijd zelf bepalen waar ik een oordeel over vel lijkt mij. Daarnaast oordeel ik absoluut niet, het enige wat ik deed was vragen waarom je deze vraag op een zwangerschapspagina stelt.

That's it. Geen veroordeling, verwijt of wat dan ook. Gewoon een simpele vraag. Het enige wat je had hoeven zeggen was "Ik lees hier al een tijdje mee en aangezien er hier veel vrouwen lezen dacht ik laat ik mijn vraag hier eens stellen". Of iets in die richting.
    Was toch prima geweest.

18. Kejaro

Kejaro Lid

4 feb 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je!

Ik denk dat ik gewoon wat instellingen af moet gaan bellen. Ik had wel verwacht dat vluchtelingenwerk wat voor hem zou kunnen doen, maar helaas.

Ik denk dat ik het beste even contact met het AZC op kan nemen. Het zou toch haast wel moeten dat zij mij verder kunnen helpen.

19. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina