Rust en Regelmaat bij 2e kind: hoe?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stefanie83, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Ik vind dat ook altijd zo raar, een baby weet nog niet eens waar zn eigen voetjes zitten, maar manipuleren/gedragsproblemen/uitproberen enz zouden ze dan wel kunnen ???

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je huisarts komt uit het jaar 0, sorry hoor, maar een baby van 2 maanden diagnosticeren met "gedragsproblemen" was voor mij reden genoeg een nieuwe huisarts te zoeken. Hij weet het gewoon zelf niet en geeft het advies wat 50 jaar geleden gegeven werd: laat maar huilen want kma en reflux bestaan niet. Daag.

Huilen is het enige communicatiemiddel voor zo'n kleintje. Als je baby veel huilt is er dus iets aan de hand. Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties, dat je echt 2 weken moet kijken hoe ze reageert op andere voeding. Verder is een draagdoek echt een uitkomst en is het voor een huilbaby vaak heel fijn om dichtbij mama te zijn.

Rust en regelmaat kun je bieden door heel goed naar je kind te kijken en direct in te spelen op wat ze nodig heeft. Dat heeft niets te maken met vaste tijden en vaste voedingen en vaste slaapjes op vaste plaatsen.

Deel Deze Pagina