Hallo ik heb vanavond een feestje en ik breng me dochter om 11 uur naar oma en ik denk dat ik zo 3 drankjes ga pakken niet meer hoe lang mag ik dan geen borstvoeding geven ? En moet de vieze melk eruitgekolfd worden ? Mvg
2 à 3 uur per glas. Niet te lichtzinning over denken. Ik neem aan dat oma gekolfde melk gaat geven? Dan gewoon pumpen en dumpen totdat je haar morgenochtend weer zelf aanlegt.
Deze moet verplaatst worden. Ik zou zelf zeggen; waarom zou je alcohol drinken als je borstvoeding geeft? Maar goed, eea is natuurlijk afhankelijk hoe oud baby is en hoe vaak ze nog komt voor een voeding....
Onze dochter is bijna 10 maanden. Ze krijgt rond 19u de laatste voeding en daarna drink ik soms gerust 1 of 2 drankjes (bier/wijn, niks sterks) Ze komt dan ook de volgende ochtend weer. Ik kolf het niet af omdat mijn LK zei dat de melk ververst wordt.
Nouja... Als je genoeg voorraad hebt kun je het afkolven en weggooien. Je kindje kan dan de voeding uit de vriezer krijgen en dan kun je de volgende ochtend wel weer voeden hoor. Veel plezier!
Oh ik zie dat je het niet afkolfd. Dat kan ook. ik kolfde omdat mn boobs anders behoorlijk vol waren..
Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Alcohol - Carnaval?<br />Alcohol en borstvoeding veilig combineren kn, want alcohol wordt gewoon afgebroken Ik zou het never doen maar wie ben ik
Geef je nog nachtvoedingen? Dan zal je toch moeten kolven, anders loop je met borsten die op knappen staan. Dan is de avond echt niet gezellig 3 drankjes....lees het artikel goed, zodat je weet wanneer je weer veilig kan voeden. Tot die tijd: afkolven en weggooien. Enne...lekker gaan stappen meid! Ik neem aan dat je dit niet wekelijks doet, ook borstvoeding mama's hebben wel eens zin om even geen mama te zijn maar gewoon even jezelf. Dat kan gelukkig ook gewoon
Dankuwel voor de goeie tips ik heb behoorkijj wat afgekolfd voor tot morgen ochtend omdat ik behoorlijk veel melk heb in mijn boobies de kolfd neem ik mee kleine handkolf en doe ik wel op de wc kolfen en weggooien mvg
Ik doe het ook weleens hoor. Hou het dan wel altijd bij 1 glas een radler ofzo, die zijn heel licht. Wel altijd na een voeding en dan leg ik hem een paar uur later gewoon aan.
Ik drink af en toe een drankje en ik voed op verzoek. Wel houd ik het dan bij 1 glaasje wijn, en toen mijn kindje nog heel klein was deed ik het niet. De hoeveelheid alcohol die in de borstvoeding komt te zitten, is ongeveer even groot als de hoeveelheid alcohol die in een glas sinaasappelsap zit. Dit werkt dus anders dan alcohol in de zwangerschap! Tijdens de zwangerschap heb ik een alcoholvrij leven geleid.
Kan inderdaad prima als je maar genoeg tijd tussen het drankje en een voeding laat zitten. Hoef je ook niet perse af te kolfen, tenzij het ongemakkelijk is en/of je normaal nog vrij veel voedingen gaf. Zelf dronk ik geregeld na de laatste voeding 23.00 een wijntje en dan voedde ik een paar uur later de volgende voeding weer.