Wilde eigenlijk meezeilen om topic van iemand anders maar maak toch maar ff een eigen topic aan, aangezien dit toch ergens anders over gaat. Mijn meisje gaat alleen maar slapen als ze haar doekje heeft (lees: spuugdoekje maakt niet uit welke als ze maar een doekje heeft) dit stopt ze dan een stukje in haar mond en gaat dan pas slapen. Maar dan kan ik niet slapen vind dat eng....wat vinden jullie? ? Ze wilt iets in de mond wil hebben, speen of andere dingen wil ze niet als ze haar doekje heeft is het goed en gaat ze slapen maar zonder wordt brullen. Wat moet ik? Gewoon geven en slapen sommige hebben immers ook een knuffel of zo, of geven net zolang wachten tot ze slaapt en dan wegpakken. Dit laatste doe ik al een week en breekt me behoorlijk op..... Heb ook gelezen op internet (googlen is een slechte eigenschap I know ) dat dat ook wiegendood kan veroorzaken omdat ze teveel uitgeademde lucht inademen als het doekje op hun gezichtje ligt. Wat zouden jullie doen? Of hebben jullie gedaan? Bedankt
Bij ons op het kdv leggen wel eens doekjes over de ogen om makkelijk in te slapen, dat lijkt me niet zo gevaarlijk. En dat zijn dunne doekjes, geen hele dekens, dat maakt ook verschil. Dus ik denk eigenlijk dat het geen kwaad kan, zolang het iets is waar ze wel makkelijk doorheen kan ademen.
Kijk maar knuffeldoekje online die hebben wel stof maar weinig net genoeg voor mondje maar niet genoeg hele gezicht te bedekken. Ook zit er een zwaardere hoofd bij en potjes wat zoegt dat het makkelijker afglijd van gezicht. We hebben deze en is enorme succes. Het is ook bio katoen (omdat ze het in mondje vaak heeft tot natheid). Sigikid Knuffeldoek Beer Organic Collection - Sigikidshop.nl
Ik ken het. MIjn zoontje moet ook niets hebben van een speen maar wel doet hij zijn knuffel of doekje in zijn mond.. of over hem heen. Het komt vaak genoeg voor dat hij met doekje en al over zijn hoofd in slaap gevallen is (of knuffel) vind het ook wel een beetje eng maar ik laat het toch toe.. anders kan hij gewoon niet slapen. En ik vertrouw hem er wel op dat hij het er af haalt als het niet lekker zit... hij kan het ook van zijn gezicht halen...... en als ik t zie, haal ik het er wel ff beetje vanaf. Ik heb wel expres een hydrofiel in zijn bedje gelegd zodat hij die kan gebruiken, daar kan die door heen ademen
????? Bizaar want mijn beste vriendin heeft kinderppvang en ze zou zich echt schrokken als ik het zou zeggen dat het gebeurt. Het is toch gevaarlijk ok kans niet groot maar hallo zeg- leg je je eigen baby doekje op gezicht om beter te slapen?? Tja ik zou zo,n kvd vermijden..
Bedankt dames voor de reacties. Piccolo ga meteen ff kijken op die site, heeft jou kindje dat 's nachts ook? Ligt het dan niet over haar neusje? Marvb: hier ook alleen slapen met doekje, en als ik het wegpak dan wordt ze wakker en is brullen, ik doe zo al 1,5week geen oog dicht ben gebroken omdat ik steeds dat doekje ga weghalen. Dan slaapt ze een half uur en dan weer brullen om dat doekje.....dat ze het in haar mond stopt vind ik ok maar dat ze dat op haar neusje legt vind ik eng. Stichting wiegendood zegt dat ze door re-breathing bewusteloos kunnen raken en dan dus schijnbaar kunnen overlijden....ze zeggen ook dat natte doekjes niet meer voldoende lucht doorlatend zijn....tja zonder slaapt ze dus geen seconde meer tegenwoordig terwijl ze al doorsliep vanaf 8 weken en nu ineens MOET ze dat doekje hebben...
Hier nooit een punt van gemaakt aangezien ik zelf vind dat je prima kunt ademen door een dergelijk doekje. Misschien kijken voor eentje die anders nog dunner van stof is of een nog luchtigere stof bijv een stukje linnen of gewoon dun katoen? Was hier overigens een periode bij de middelste, daarna legde ze een knuffel op haar gezicht..
Mijn dochter moet ook altijd haar slaapknuffel hebben. (8mnd) Deze legt ze dan ook over haar hoofd. Het is best een grote knuffel. Maar zonder slaapt ze niet. Ik zat er ook steeds over in, maar weet nu dat ze de knuffel zelf van haar gezicht kan halen. Wat mij erg helpt is een babyfoon met camera. Zo kan ik ten allen tijde zien, hoe ze ligt, en waar haar knuffel is. Ook als ik snachts eens wakker wordt, spiek ik even hoe ze er bij ligt.. Dan kun je daarna weer lekker verder slapen.
Juffie: Ja ze knuffelt beertje en legt hem naast haar gezicht. Het is wel dikke soort badstof maar het lijkt mij dat door dat stof zwaar is en wat dikker heb ik nooit gezien dat ze haar gezicht bedekt. Het kan dan makkelijker afglijden zoiets. Ze stopt het in mondje maar neusje blijft vrij omdat het zwaar is valt het naar beneden. Maar goed mijn baby is pas 3mnd dus ze kan nog niet erg bewust iets doen. Maar het lijkt mij proberen waard.. Ik geloof dat het niet voor niks bij babydoekjes altijd zware hoofd van beest vast aanzit? Gewoon dunne doekje blijft inderdaar gewoon liggen op gezicht die ook als baby hoofd draait blijft misschien erop liggen en valt niet weg.
Abri: Dus eerste een doekje en daarna een knuffel....het is ook wat met die kleine donderstraaltjes hihihi. Denk dat ik bij prenatal hydrofiele spuugdoekjes ga halen die zijn ook maar heel erg dun. Nu heeft ze ook zo'n spuugdoekje van prenatal hele kleine zijn dat. Heb er nu twee aan elkaar geknoopt zo kan het niet op haar neusje komen....zou dat wat zijn voor vannacht....
Zo doet ze dat dus. Dit is mijn creatie van de aan elkaar geknoopte doekjes, zo kan het niet op haar neusje komen....
Je moet baby niet met jezelf vergelijken hoor want baby longen hebben allang nog niet zo capaciteit wat jij hebt!
Hier doet ons zoontje dat ook. Hij legt z'n knuffeldoekje over zn gezicht heen. Het is zo'n luchtig doekje dat hij er door heen kan ademen. Het ligt ook wel eens over z'n neusje.
Heb je niet toevallig zo'n matje in bed dat alarm slaat als er niet meer geademd wordt (nannycare ed)? Heb hier thuis zo'n ding gehad via de zorgverzekering en weet dat het niet 100% zekerheid biedt, maar misschien geeft het jou meer rust? Want als jullie dochtertje zonder echt niet wil gaan slapen en je weet ik hoeveel keer je bed uit moet om het doekje of weg te halen of te troosten breekt dat je natuurlijk enorm op.. Een hydrofielachtig doekje is inderdaad ook goed ademend. Je zou het kunnen proberen, maar als ze echt niet anders accepteert.. Misschien toch een dergelijk matje aanschaffen?
Wat ik ook heb ik speendoekje van koeka. Het is volkomen veilig omdat daar zware speen aan vastzit dus doekje kan nooit op hele gezicht blijven liggen. Het is dat ook beter zware badstof nemen juist omdat stel baby komt in luchtnood wil die doek eraf badstof ook met super kleine beweging tegenaan valt zo eraf en juist dunne doek niet omdat het kan vast blijven zitten in handje of knuisje. In noodsituatie baby moet kunnen lijkt mij met een beweging het zelfs klein stukje verschuiven en zware stof of met speen erop of beest lukt het beter. Je moet gewoon niet te verl stof hebben dus eigenlijk altijd minder oppervlakte van het gezicht. Knopjes etc telt niet. Ik weet toevalling dat koeka bijvoorbeeld deed daar onderoek over dus het touwtje en doekje hebben juist lengte en formaat. Hier ligt die koeka samen met sigikid knuffel ze knuffelt beide omdat ze in begin altijd speen wil.. Heb nooit gezien het haar hele gezicht bedekt is of dat ze door neus niet kan ademhalen het doekje ook al knuffelt ze het in mond stopt en tegenaan met neus ligt altijd strategisch goed ) Ik maak mij absoluut geen zorgen en juist over hydrofieldoekjes wel.
Nee dat snap ik ook nog wel Maar een ademende stof blijft een ademende stof. En de ene stof heeft dat meer dan een andere stof. Zo zou ik dus nooit voor een dikkere stof of zwaardere stof kiezen zoals jij aanraadt omdat dat in eerste instantie (als ze het op een hoofd leggen) al benauwender kan werken (zelf verschillende doekjes geprobeerd hier thuis en merk zelf al duidelijk verschil in het ene of het andere doekje dus laat staan hoe dat voor kleintjes is), heb het meest ademende doekje toen gegeven en ook dat viel gewoon van het gezichtje en konden ze met 3 maanden er al af halen. Maargoed, is persoonlijk en meningen verschillen zo zie je maar
Mijn zoontje slaapt al vanaf dat hij ong een jaar was tot nu met een spuugdoek op zijn hoofd. Vond het eerst heel eng. Maar hij kan er makkelijk door ademen.
maar goed ik heb nooit een knuffeldoekje gezien van dunnere stof alleen juist dikkere stoffen. Ook speendoekjes. Zal niet voor niks zijn. Bij koeka heb ik specifiek gebeld naar hun met vraag over speendoekjes pasgeborene (ze kunnen nog niks van hun gezien weghalen) ook die koord vond ik eng, maar bij koeka gaven ze antwoord dan juist dikkere stof goed is voor babydoekje in bed of speendoekje juist omdat die makkelijker eraf gaat bij bewegen en met handje slaan dan dunnere want dunnere blijft juist vastzitten makkelijker aan gezicht. maar mijn mening is dat iedereen kies iets waar moederinstinct zegt dat het veilig is. Ik heb bij die knuffels en doekjes van badstof juist veilig gevoel dan bij hydrofiel.
Mijn dochter heeft een konijnknuffeltje van de hema gewoon een lapje stof met een hoofdje en oren. die is van badstof. Ze sabbelt altijd op de oren. Deze ligt ook vaak over haar gezichtje dat gaat altijd goed.
Dit doet mijn dochter sinds ze drie maanden is bij het inslapen. De speen die eraan vastzit heeft ze niet eens altijd nodig. Wij hebben een schaapje waarmee ik voor haar geboorte geslapen heb. Omdat het mijn geur heeft sliep ze daarmee makkelijk in. Ze legde hem dan over haar ogen en neus (deels). Heb me er nooit zorgen over gemaakt eigenlijk.