buik slapen (2 maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cinderella22, 29 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    hallo

mijn zoontje is inmiddels 2 maanden en wil altijd op zijn buik slapen. Als ik hem op zijn rug leg dan begint hij te huilen maar gaat dan wel na een tijdje slapen. Leg ik hem op zijn buik dan slaapt hij gelijk als een roos.

hij draait ook zelf zijn hoofd naar de andere kant als hij even anders wil liggen

is dit erg? en kan hij beter niet op zijn buik slapen?

2. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    hai C.
    Morris slaapt ook dag en nacht op zijn buik sinds hij 7 weken was,hij kon toen al wel erg goed zijn hoofdje optillen en omdraaien.
    Hij is hierdoor veel rustiger.de eerste nacht dat hij op zijn buik sliep ,sliep hij voor het eerst ook de hele nacht door!
    Doe wat je zelf het beste denkt te doen!
    Groetjes Linda ;)

3. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Als je er niet zeker van bent, waarom leg je hem dan niet op zijn buik als hij al slaapt! Dat heb bij laura ook een tijdje gedaan! In laten slapen op der buik en dan na een uurtje omdraaien naar der rugje!

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou zeggen gewoon neerleggen zoals de kleine het lekkerste slaapt.
    Zelf slaap je toch ook hoe je het fijn vind en niet plat op je rug? (zeg ik altijd maar ;) )

Ons dochtertje slaapt al vanaf 2-3 dagen op haar buik, nooit geen problemen mee gehad, of angst om gehad, altijd goed gegaan, en nog altijd slaapt ze op haar buik.

Succes!
    Liefs, Hanneke!

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hier ook een buikslapertje vanaf de 1e weken en nog slaapt ie 9 van de 10x op zijn buik als ik bij hem ga kijken. hij is inmiddels bijna 2.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze oudste twee hebben ook altijd op de buik geslapen (dat mocht toen nog gewoon). Jesse slaapt wel goed op z'n rug.

7. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Ik zou het niet doen...

Groetjes Six

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik bedoel het niet lullig, maar waarom laten jullie je kindje op de buik slapen? Geen aanval, gewoon een vraag... ;) Ik lees het zo vaak, dus ik vraag me dit dan af. Overal wordt het slapen op de buik afgeraden ivm wiegendood en het feit dat ze dan met het gezichtje in het matrasje kunnen gaan liggen. En zulke jonge kindjes zijn nog niet sterk genoeg om hun hoofdje op te tillen, dus dan zouden ze kunnen stikken. De eerste twee weken mag een kindje op de zij slapen en daarna moet het op het ruggetje liggen. Waarom leg je een kindje dan bewust op de buik? Ik durf dit dus echt niet en omdat dit afgeraden wordt (wat ik wel logisch vind), doe ik dat ook niet. Lianne begint nu van de rug naar de buik te rollen en ze kan haar hoofdje wel goed optillen, maar toch vind ik dit doodeng. Ik ga heel vaak kijken of ze wel goed ligt. Hebben jullie dat dan niet?

9. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    nou die van mij kan al heel goed zijn nekje optillen en even omhoog houden en ook draaien.

het wordt wel overal afgeraden maar wat niet tegenwoordig. vroeger wisten ze niet beter dan een baby op de buik te laten slapen. En nu zeggen ze ook dat je gewone koemelk moet geven na 4 maanden en dat raadde het cb ook streng af.

Ik denk dat je soms gewoon je moedergevoel moet volgen

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hoi Cinderella,

Zoals ik al schreef, het was geen aanval. ;) Gewoon pure belangstelling, omdat ik zo vaak lees dat kindjes al heel vroeg op de buik slapen terwijl dat wel afgeraden wordt. Dus ik vraag me dan af waarom je een kindje bewust op de buik legt. Als een kindje dit niet aangeleerd wordt, weet het toch ook niet of ze op die manier beter liggen en slapen?

Ik ben op zich wel heel nuchter, we hebben geen aerosleepmatras, geen babyfoon met camera op de slaapkamer, enz. Dat vind ik allemaal lichtelijk overdreven, zodra het om de veiligheid van je kindje gaat proberen ze je vanalles aan te smeren. Want in dat opzicht ben je kwetsbaar en kunnen ze makkelijk op je schuldgevoel inpraten en verkopen ze snel iets. Dus daar ga ik helemaal niet in mee. Maar in dingen zoals je kindje wel/niet op de buik leggen, ben ik dan wel weer heel strikt. Maar een ander gaat daar weer heel anders mee om. Die is daar dan misschien weer veel nuchterder in. Je moet zeker op je moedergevoel afgaan en niet wat het CB voorschrijft. Dat heb ik al in heel veel dingen gemerkt, ieder kindje is weer anders! Gewoon logisch nadenken en je moederinstinct volgen!

Maar om op je topic-vraag terug te komen: Ik leg een kindje dus niet op de buik te slapen! :)

11. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik denk dat een baby juist heel goed weet wat voor hem/haar lekkerder ligt. Sommigen hebben dan ook niet voor niets een voorkeurshouding ;)
    Jaslynn slaapt ook vanaf het allereerste begin op haar buikje, dat is dan ook de enige manier zodat ze aan haar rust toekomt want anders vertikt ze t echt om te gaan slapen hoor. Tuurlijk is dat eng en tuurlijk is de kans op wiegendood iets groter maar ik denk idd dat je moederinstinct het toch beter weet.

Groetjes Jessy

12. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    vandaag kreeg mijn zoontje een spuitje en vertelde ik hun(cb)ook dat hij graag op zijn buik slaapt.

gewoon zo laten slapen zei ze, vooral als hij al zelf zijn nekje draait en dat doet hij

13. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Mijn dochter slaapt ook op haar buik sinds ze 9 weken was. Ze wilde enkel op die manier slapen. Later sliep ze een tijdje op haar rug, maar nu ze zelf kan omrollen vind ik haar altijd andersom en op haar buik in bed 's ochtends. :D Ik ben zelf ook nog groot geworden met dat het helemaal geen kwaad kon om op de buik te slapen. Natuurlijk hoor je overal dat de kans groter is op wiegendood, maar die kans blijft nog steeds enorm klein. En je moet inderdaad gewoon je gevoel volgen. Ik merkte wel dat ik vaker bij haar ging kijken toen ze op haar buik sliep en de eerste tijd sliep ik er ook nog naast. Maar nu doet ze het zelf en kan ik er dus toch niks meer aan veranderen...

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ons dochtertje slaapt al vanaf 2-3 dagen op haar buik, waarom? Omdat ze op haar zij niet bleef slapen, meteen weer wakker was. En ik blij was dat ze sliep na de voeding zodat ik haar broertje kon gaan voeden.
    Ons zoontje slaapt al vanaf zijn geboorte op de zij, en we hebben hem na 2 weken niet op zijn rug gelegd. Waarom? Gewoon omdat hij zo gewend was om op zn zij te slapen dat het als hij op zn rug gelegd werd alleen maar krijsen was in bed. Wel hebben we altijd linkerzij en rechterzij afgewisseld, ivm voorkeursligging voorkomen en zijn hoofje niet een kant op te laten groeien.

Dus ja bij beide snel gekozen, of anders neerleggen of huilende kindjes. Wat jou jij dan kiezen?
    En ja er word wel meer afgeraden, ik kan er eigenlijk niet zo mee zitten. Wij doen gewoon wat ons goed lijkt voor de kindjes, of dat nu aangeraden word of niet. Kijken als ze slapen, ja dat doe ik geregeld, maar gewoon omdat ik dat zo heerlijk vind om te zien, dan sta ik gewoon even te genieten. Niet omdat ik wil kijken of ze nog ademen. En tja wat ik dus al eerder schreef, zelf slaap je toch ook niet plat op je rug?
    Liefs Hanneke!

(edit, volgens mij is mijn stukje wat aanvallend geschreven, haha, maar ik bedoel het niet 'kwaad' hoor! einde edit)

15. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    ik zal proberen om hem vandaag in zijn eigen bedje en kamer te laten slapen. Ik ben benieuwd of ik dat wel durf

16. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Morris begon te zeuren en te huilen als hij op zijn rug lag.
    hij werd elke nacht om 4.00 wakker en ik hem braaf voeden.
    Vanaf da eerste nacht dat ik hem op zijn buik gelegd had,sliep hij door.
    Dat zegt toch wel wat?Doe wat je denzelf denkt wat het beste is!

17. Niet meer actief

dat is makkelijk te zeggen
    Maar als je alles al geprobeerd hebt en dat het enige is waardoor je kindje normaal slaapt zou je dat niet zeggen

idd doen wat je denkt dat zelf het beste is voor je kindje en wat werkt!

18. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    erenay is ook een echt buikslapertje, op zijn zij word hij om de 10 min wakker en op zijn rug huilt hij alleen maar.
    vroeger MOESTEN kinderen op de buik, toen elyesa geboren was MOEST hij op de rug en nu met erenay MOEST hij op de zij.
    en bij jullie in nl is het dan weer 2 weken op de zij en dan op de rug.
    het verandert zovaak, maar moeder weet best zeg ik altijd maar.

Deel Deze Pagina