hoe lang duurt het voordat een baby uitdroogt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door elsa, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hoi,

vertelde hier laatst al dat florian vaak ziek is, nu weer wat nieuws waar ik erg van ben geschrokken.

gisteren overdag ging het nog super goed. maar vanaf 18.00 uur begon hij met huilen en was ontroostbaar. om 19.00 uur de fles gegeven, die kwam er voor de helft weer uit. dat kan wel eens gebeuren, dus nog geen zorgen over gemaakt. toch maar in bed gelegd aangezien hij erg moe was en hij sliep vrij snel.

de uren daarna was het huilen/slapen/huilen/slapen, maar ook dat laten gebeuren want hij viel toch steeds weer in slaap. uiteraard wel af en toe even gekeken. om 00.00 uur werd het wel heel erg, toen we hem uit bed haalde gaf hij enorm over en werd helemaal hysterisch. het was echt een enorme hoeveelheid.

het is natuurlijk erg schrikken voor zo'n kleintje (en voor ons...). we hebben hem getroost en wat sap gegeven om de vieze smaak uit zijn mondje te krijgen. toen we hem weer in bed wilde leggen hoorde we hem weer verslikken en kwam er weer een enorme hoeveelheid braaksel uit, een half uur later nog een keer. Ik wist niet dat een maagje zoveel inhoud had! hij werd ook steeds witter en trilde wat, echt heel zielig. Het gaat je zo aan het hard als je kindje ziek is!

vanaf 3.00 uur is hij weer in slaap gevallen maar heeft niks meer gedronken, hij krijgt nu de fles van mijn vriend. als hij die weer niet binnen kan houden, moet ik dan de huisarts bellen of kan ik het nog even aankijken? kortom; hoe lang duurt het voordat een kleintje uitdroogt?

gr.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik wil je niet ongerust maken, maar het kan best snel gaan bij een kleintje. Zou zeker even bellen, al was het alleen maar om te horen dat je het nog even aan kunt kijken.
    Heeft ie vanmorgen nog wat binnen gehouden? En hoe zijn zijn plasluiers? Daar kun je het ook een beetje aan zien, als die veel minder zijn en de urine wordt donkerder dan is ie toch een beetje aan het uitdrogen.

heel veel succes!

Groetjes Rosa

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ors in huishalen en geven! Sterkte en beterschap!

4. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    bedankt voor de tips.

ik hoor zojuist van mijn vriend dat hij zijn fles heeft binnengehouden (joehoe!) en zelfs een heel klein beetje fruit op heeft.

als het zo doorgaat loop het hopelijk met een sisser af, heb het idee dat zijn 8+ potjes een beetje zwaar vallen. misschien dat we die voorlopig even moeten halveren oid.

wat kan je je toch een zorgen maken om je kindje, vast heel herkenbaar.....zeker als je alletwee al twee keer een schone pyama hebt moeten aantrekken en het bed 2 keer hebt moeten verschonen omdat mijnheer werkelijkwaar enorme hoeveelheden overgeeft. niet fijn!

hopelijk gaat het weer wat beter met hem en is hij snel weer de oude. mama zit nu ook heeeeeeel gerust op haar werk, not! :confused:

5. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Volgens mij heerst er een buikgriepvirus want ik lees al dagen met grote regelmaat topics met deze symptomen. Weet niet of Florian naar een kdv gaat of op een andere manier veel met andere kindjes in aanraking komt?

6. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hoi Mrijn,

Florian gaat inderdaad naar het kdv en hangt aan elkaar van virusjes volgens mij :D :D Is het ene net afgelopen, volgt er wel weer iets anders.

Ik ga er maar vanuit dat het na zijn eerste jaar minder wordt en dat hij een super weerstand heeft opgebouwd......

Nog geen nieuws van het thuisfront, dus so far so good! Duimen maar.

Was het trouwens nog gelukt met het speelkleed van de hema? zag nl. dat je ernaar op zoek ging in het andere topic.

7. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Nee, helaas had de Hema geen speelkleden/picknickkleden meer. We hebben toevallig gister een heel mooi en dik wollenvloerkleed gekocht en daar ligt onze prinses nu heerlijk zacht op te stunten. En, toeval of niet, een half uur nadat het kleed lag, rolde ze voor de eerste keer van rug naar buik.

Maar, grote speelkleden blijft een gat in de markt! Tis dat ik geen naaimachine heb...

8. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    haha, inderdaad. is een gat in de markt!

wij hebben een houten vloer en dat gaat allemaal prima, maar dat is zo glad dat florian er alleen op schuift. zodra hij op het kleed ligt zet hij zijn knietjes er echt onder, duurt volgens mij niet lang meer voordat hij kan kruipen.

suc6 en bedankt voor je tip over het buikvirus, denk dat het daar wel mee te maken heeft.

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    gelukkig gaat het weer wat beter zeg sneu voor zon kleintje

10. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hoi hoi,

Ons mannetje had wat diarree van het weekend en van de arts via de huisartsenpost hoorden we dat er een buikgriepvirus heerst.

Ik las trouwens in een van die bladen over zwangerschap en baby's e.d. dat je aan een baby kunt zien dat ie is uitgedroogd als zn fontenel ingedeukt is...Geen idee of dat zo is want dan is ons mannetje ook wel eens uitgedroogd geweest want dat heb ik al een paar keer gezien bij hem :confused:

11. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Denk inderdaad echt dat het een buikgriepvirus is, want ik hoor er steeds meer mensen over om me heen. fijn om te weten, maar jezus zeg, wat had ik een medelijden met mijn mannetje vannacht. ik ben er nog steeds een beetje beduusd van. kan ook niet wachten om hem dadelijk een dikke knuffel te geven, je zit dan op je werk toch niet helemaal op je gemak.

Net nog even met het thuisfront gebeld en hij houdt tot nu toe alles binnen, kijken hoe het vanavond gaat. we zijn voorzichtig met eten, bij elk boertje dat hij laat schrikken we ons kapot :D :D

Zijn fontanel kan ik dus niet checken, want mijn zoon is gezegend met een bos haar van een volwassene :D :D Toen hij 4 maanden was kreeg hij bij de slager al een plakje worst aangeboden.............

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Gewoon noteren wat hij zo ongeveer binnenheeft op een dag.
    En met deze warmte zweten ze ook al harder, dus het kan snel gaan.
    Dochtertje van m'n zus is destijds ook met uitdrogingsverschijnselen opgenomen, ze was toen tien maand, gelukkig wel goed gegaan hoor, maar het gebeurt snel bij die kleintjes.

13. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    T zal idd. wel een virus zijn (geweest) dan, als hij al de hele dag alles heeft binnengehouden. Kan me voorstellen dat jullie je rot zijn geschrokken! Knuffel hem maar lekker :D

Deel Deze Pagina