Rust en regelmaat, heb ik er wel goed aan gedaan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetvienna, 30 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Goh t is alsof ik mezelf lees, zo dacht ik er ook altijd over! Maar als je kindje niet goed slaapt e.d. dan weet je niet hoe snel je je aan hem moet aanpassen zodat ie wel goed gaat slapen!

Ik vind het nog steeds lastig hoor...weet t gewoon af en toe niet meer. Wil hem niet overprikkelen maar ik wil ook niet dat hij niets gewend is!

2. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Toevallig had ik het er een paar dagen terug met mijn vriendin over dat onze kinderen zo lekker makkelijk zijn, juist door RRR. De kinderen weten precies waar ze aan toe zijn. Als een dag een keer anders loopt om wat voor reden dan ook dan is dat geen probleem, omdat we makkelijk het ritme weer oppakken dat ze gewend is. Hier is de ervaring dus niet, dat ze niet flexibel zijn door RRR.

Voor wat betreft het snel overprikkeld zijn, denk ik dat je niet zomaar een kind tegen wil en dank flexibel kunt maken. Ieder kind is anders en de overprikkeling kan door allerlei redenen ontstaan.

Onze dochter was in de eerste weken vanwege verborgen reflux ook heel snel overprikkeld. Doordat haar slokdarm geirriteerd was kon ze daar niets bij hebben. Winkelen of drukke kraamvisite was echt al teveel, huilen, huilen. Nadat ze medicijnen kreeg en de pijn wegging ging de overprikkeling ook weg en konden we vanalles met haar gaan doen.

@Sweetvienna, Kijk goed naar je zoontje en probeer uit te zoeken hoe groot de rek is. Sommige kinderen zijn nu eenmaal gevoeliger dan anderen. 3,5 maand is ook nog best jong hoor. Het kan best zijn dat ie over een maand of 2 veel makkelijker is, dan zijn ze ook wat langer wakker en hebben ze er zelf dan ook meer aan als je wat met ze onderneemt.

3. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Dit zou ons jochie ook hebben! Zo is hij precies ja!

4. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Nou zondag hadden we een verjaardag. Na zijn eerste slaapje kwamen we rond half elf daar aan. Al snel werd hij jengelig, hij is sneller moe als we ergens anders zijn, ik denk door alle indrukken en prikkels. De mensen bij wie we waren, stelden voor om ons mannetje in het bedje van hun dochter (die is anderhalf en doet alleen nog een middagslaapje) te leggen. Zo gezegd zo gedaan. Hij lag er een kwartier toen ik maar even naar hem toe ben gegaan want hoorde hem kreunen. Had hij zich op zijn buik gedraaid...Ik hem weer teruggelegd. En ja, hij viel zowaar in slaap een aantal minuten later! Ik vond het best spannend en volgde niet echt de gesprekken om me heen. Zat maar naar die babyfoon te staren want was bang dat ik geluiden zou missen...t was nl. nogal druk en we zaten buiten. Helaas werd hij na een hazeslaapje van 30 minuten weer wakker...en hij wilde ook niet meer slapen. Omdat hij daarna niet meer te genieten was omdat hij natuurlijk nog moe was, zijn we uiteindelijk maar naar huis gegaan...Dus heb gemengde gevoelens over deze poging....

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Herkenbaar hoor, dat van die babyfoon in de gaten houden. Wij waren toen Eva 3,5 maand was op verjaardagsvisite, de babyfoon stond aan. Zeiden anderen dat ie wel uitkon, ze zou vanzelf wel in slaap vallen. Ja, na hysterisch krijsen... heb me er niets van aangetrokken, maar was wel een beetje boos. Eva sliep en slaapt over het algemeen sowieso niet veel overdag, maar is wel vrolijk. Nu gaat het trouwens al een tijdje prima als ze ergens anders moet slapen, ik moet nog wel 1 keer mijn gezicht laten zien, omdat ze in een heel andere omgeving ligt en verbaasd om zich heen aan het kijken is. Maar daarna gaat ze meestal vrij snel slapen. Het komt echt goed hoor! Ik herken wel dingen die jij schrijft en bij Eva ging het stukje bij beetje beter. Ze kan nu ook gemakkelijk 5 uur achter elkaar wakker zijn als we haar een beetje vermaken. En dan raakt ze niet overstuur ofzo, maar valt juist snel in slaap. Had ik nooit durven denken!

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Hier ook een RRR kindje, maar dat heeft ze zelf gedaan.
    De kraamtijd vond zij ook een crime.

Ze slaapt wel in de wagen en we gingen dan ook altijd weg.
    Nu vind ik dat juist moeilijker naar mate ze ouder worden.

Maar denk ook vaak: waarom slaapt ze nu niet gewoon ergens anders?
    tot de 9 maanden sliep ze overal. Daarna was het over.

Heeft iemand tips om dat weer te krijgen ( zou erg makkelijk zijn voor de vakantie)

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

het ene kindje kan meer hebben als het andere kindje!
    WIj hebben ook zeker de eerste 3 maanden echt pas op de plaats gehoiuden. Dano schrok werkelijk overal van. de vuilniszak openslaan, deurbel, iemand die lachte sirenes etc etc.

Dat heeft ie nu echt niet meer.
    slapen doet hij overal, en schrikken helemaal niet meer.

Je doet het hartstikke goed. 3 maanden is echt nog heel klein, en de wereld met alle geluiden is enorm groot.

Komt echt wel goed hoor, duurt alleen een paar maandjes, ik denk dat het bij Dano 6 a 7 maanden heeft geduurd

Nu si hij nergens bang voor

8. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ieder kindje is verschillend. Dat is het mooie :D.
    Een gevoelig kindje 'kweek' je niet door RRR, dat is hij al. Ik denk dat je het juist goed doet, omdat je kijkt naar je zoontje en naar wat hij nodig heeft.

Yara was de eerste maanden ook heel snel overprikkeld. En toch heb ik mij overlaten halen voor een etentje, omdat ..... ook met 6 weken meeging uit eten en de hele avond in de maxi-cosi heeft geslapen.
    Het werd één groot drama. Alleen aan de borst werd ze rustig, waarnaar ik daar weer commentaar over kreeg :(.
    Sindsdien luister ik meer naar mijn eigen moedergevoel dan naar andermans commentaar, want daar is helemaal niets mis mee.

Dus... moraal van het verhaal... Je doet het super! Je luistert naar jouw eigen gevoel en je kijkt naar je kindje!

Nog een tip om je kindje 'veilig' de wereld te laten ontdekken: een draagdoek. Als ik boodschappen ging doen deed ik Yara lekker in de draagdoek. Zo voelde ze zich veilig en worden de 'harde' geluiden ook wat gedempt.

9. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Dank jullie voor je lieve woorden, doet me echt goed, zat hier net even met tranen in mijn ogen daardoor (hoezo ontzwangeren? ;)). Volgens mijn man moeten we naar de positieve kanten kijken: hij heeft in een ander bedje in een andere omgeving geslapen, al is het maar 30 minuten, het zijn toch 30 minuten...dus zo probeer ik het maar te zien. Maar ik word nog steeds onzeker van andere mensen. Afgelopen zondag werd ook weer gezegd 'we maken je wel makkelijk' toen ik aangaf het moeilijk te vinden om hem ergens te slapen te leggen omdat ik weet hoe ons mannetje is. Daar hoor ik dan toch echt het commentaar in dat IK moeilijk doe...m.a.w. IK maak ons zoontje moeilijk en het ligt aan mij...maarja, ze zullen het wel niet zo bedoelen en misschien meer als grapje hebben gezegd. Ben nu eenmaal supergevoelig geworden op dat gebied :rolleyes:

10. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Ach meisje, laat die mensen toch kletsen! Niets van aantrekken en doe alsjeblieft wat voor jou goed voelt. Die anderen hebben toch helemaal niets te maken met de keuzes die jullie maken. Voel je niet onzeker want dat is nergens voor nodig. Het lijkt altijd alsof de kinderen van anderen 'zo makkelijk zijn' maar als je goed doorvraagt heeft iedereen zijn trubbels gehad hoor. Alleen vergeten mensen dat makkelijk. Je mannetje is nog zo klein, het komt echt wel goed en nee meis... het ligt niet aan jou! Je bent echt wel goed bezig, gewoon zo doorgaan en probeer echt naar je buikgevoel te luisteren. Doe vooral niets wat niet goed voelt! *Digiknuffel*

11. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    heel herkenbaar, hier ook een heel gevoelig kind al merk ik nu dat het steeds beter gaat. wij hebben haar ook al vrij vroeg ingebakerd met de puckababy bakerzak en hebben zeker de eerste 2 a 3 maanden prikkels heel erg vermeden. daarna zijn we langzaam begonnen om een bij iemand op visite te gaan...om andere mensen haar vast te laten houden(behalve uiteraard directe familie die hebben haar vastgehad hoor ;) ) in het begin raakte ze daar helemaal van uit haar humeur...maar langzaam ging het steeds beter. toen ik weer aan het werk ging en danielle dus naar de gastmama ging merkte ik dat het nog weer beter ging...wel is het zo dat het snel te druk voor haar is...dus als er veel lawaai is, of veel mensen raakt ze van slag. maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar zelf ook niet goed tegen kan.
    overigens ben ik zelf ook erg gevoelig...dus tja wie weet.
    het is nu wel zover dat ze overal slaapt.
    dus ik denk dat je gewoon langzaam met grenzen moet gaan proberen...ontdek samen met hem in je huis de lawaai dingen, kraken van een zakje....etcetc..en breidt die grens steeds wat uit.

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen.
    Maar is het mischien een optie dat je je kindje in een draagdoek doet en dan naar buiten/vreemden gaat ? Kan je kindje veilig vanaf jouw buik/rug alles bekijken. En ook een beetje het strakke gevoel van het inbakeren ?
    Is heel anders als je in een kinderwagen ligt en alles ziet, hoort en voelt. Of veillig vanaf je moeders buik/rug.

13. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Jullie zijn erg lief voor me. Ik zal proberen de opmerkingen van anderen naast me neer te leggen.

Een draagzak heb ik ook aan zitten te denken. Geen idee of ik dat zou kunnen want hij weegt nu al ruim 7 kilo hihi.

14. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja hoor mijn babybjorn gaat tot 10 kg en ze zit er nog in ( 10,5 kg)

Er zijn er zelfs die tot 15 kg gaan.

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

Persoonlijk zou ik dan voor een doek gaan i.p.v. een zak. Mijn zoon is meer dan 12 kilo en kan ik uren per dag dragen.
    Doek is ergonomisch beter, kun je op meer manieren dragen en draagt fijner.

16. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ja dat weet ik maar ik bedoel of ik dat wel zou trekken hihi. Als ik hem nu al af en toe lang in mijn armen heb, krijg ik pijn in mijn rug en gaan mn armen op een gegeven moment trillen hahaha.

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ozo, je moet hem ook niet gelijk voor een lange tijd op je buik/rug dragen. Gewoon opbouwen. En op de arm is mijn kindje ook flink zwaar hoor vind ik.

18. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    We gaan een beetje offtopic ;) maar toch nog even wat vraagjes. Voelt je kindje in zo'n zak minder zwaar aan? Zijn die dingen duur?

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb een lange geweven doek (storchenwiege en Hoppediiz) nieuw vind ik die wel vrij prijzig. Op het duitse ebay worden ook regelmatig 2ehands aangeboden voor leuke prijzen. En een mei tai zou je zelf kunnen naaien dan ben je echt voor 20 euro wel klaar (of je moet een duur stofje uitzoeken, maar dat kun je zo "wild" doen als dat je zelf wilt).
    http://www.doekentheek.be/ staat veel info.

En doordat het een doek is die je om je lichaam "wikkelt" draag je niet alleen met je rug en dus is het niet zwaar. Het gewicht van je kindje draag je verdeelt over je lichaam.

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik ben rugpatient en met de draagzak heb ik totaal geen last, terwijl ze daar met haar 10,5 kilo toch een aantal uren in hangt.

Deel Deze Pagina