Onze dame van ruim 16 maanden is een echt houdini en weet zich bijna overal uit te werken. Zo ook uit de wagen en de autostoel. Nu de wagen loop ik achter dus kan ik haar weer vastmaken, maar de autostoel is een ander verhaal. Ze weet zich nog net niet uit het onderste stukje van haar tuig te wurmen, maar ook dat laat niet lang meer op zich wachten en dan zit ze dus gewoon los in de auto. Ben hier verre van blij mee en vraag me nu echt af hoe ik dat op kan lossen. Nu heb ik ook het idee dat door al dat gewriemel het tuigje van de maxi cosi tobi ook steeds wat losser gaat zitten. Ik trek hem goed strak aan maar later denk ik ik had hem toch strakker gedaan. Nu zit je nu natuurlijk met de winterjassen en krijgt ze het nog makkelijker voor elkaar, maar om voor een ritje naar school heel haar jas uit te trekken ook weer niets, dat is voor nog geen 5 minuten. Is hier wat aan te doen of zijn er autostoeltjes waarin het moeilijker is om zich los te krijgen. veiligheid gaat toch voor alles.
jeetje das wel vervelend en gevaarlijk idd! ik weet dat er speciale clips zijn die je aan de bandjes kunt zetten ter hoogte van de borst zeg maar. ik heb eigenlijk geen idee hoe die dingen heten maar heb het hier wel eens vaker voorbij zien en horen komen. anders zou je evt een tyrap eraan te maken ofzo, je hebt van die dingen die je vaker kunt gebruiken als je die bij de borst hoogte doet kan ze er zeker niet uit met haar armen. wij hebben de kiddy autostoel met kussen voorzich dus eruit klimmen is hier gelukkig geen optie.
Mijn eerste reactie was: tuigje strakker aantrekken. Maar als dat tuigje gedurende de rit losser gaat zitten, helpt dat ook niet. Eerlijk gezegd lijkt me dat dan wel een kwalijk defect aan het autostoeltje, want dat zou niet moeten kunnen gebeuren! Ik zou eens proberen te achterhalen of het tuigje inderdaad losser gaat zitten. Daar zou ik dan mee terug gaan naar de winkel. Wie weet valt dat onder de garantie. Ons meisje wurmt zich ook wel eens uit het tuigje in de autostoel. Vreselijk, vooral als ik op de snelweg zit, zonder passagier, en ik er voorlopig even niet af kan. Ik heb één keer met 100 km/h naar achteren geleund en op gevoel (dus wel voor me gekeken!) haar arm terug gestopt. Ik trek hem tegenwoordig dus heel strak aan, maar toch lukt het haar soms nog. Misschien moeten wij ook maar zo'n stoeltje gaan kopen met zo'n kussentje er voor. (Deze hebben we toch tweedehands gekregen van vrienden, en hoewel hij nooit ongelukken heeft gehad, is ie al wel erg oud.)
Bij babypark heb je anti escape, hierdoor schijnen ze zich niet meer uit gordels te kunnen wringen. Ik wil ze binnenkort gaan halen want hier ook n houdini!
Wij hebben het ookeen tijdje gehad. Er zijn inderdaad speciale dingen voor die de banden ter hoogte van de borst bij elkaar houden. Ik weet niet wat doet met de veiligheid. Maar ja: geen gordel is natuurlijk helemaal niet veilig. Wij hebben er niks voor gekocht. Hij deed het gelukkig niet elke rit. Daarom hebben wij het opgelost met consequent de auto op de eerste veilige plek aan de kant zetten, boos worden en weer vastmaken. Uiteindelijk viel het kwartje.
Boos worden heeft onze dochter geen zin, want of het kwartje valt nog niet of ze wil niet dat het kwartje valt en doet het steeds weer. Maar ik ga eens kijken voor zo'n anti escape en ik ga uitvogelen of hij nou echt losser gaat zitten. Hij blijft wel gewoon op groen staan als ik haar uit het stoeltje haal, maar naar mijn idee heeft ze net wat meer ruimte als dat ik haar erin zetten. Maar dan nog als hij wel heel strak zit weet ze zich er ook uit te wurmen. Ik ga opzoek naar die dingen in ieder geval en niet geschoten is altijd mis en ga kijken of dat werkt.
Wij hebben de cybex autostoel. Deze heeft een kussentje voor de buik (tot onder de oksels). Het kussentje zet je vast met de autogordel. Kan onze houdini nu 22 maanden nog steeds niet uit (en hij is tot 36 kg)
Heeft ook echt te maken met de winterjas. Onze dochter snoeren we ook goed vast, tot dat hij groen is en dan trekken we hem nog een x aan, en aan het einde van de rit is hij toch weer grijs. Ik ga echt haar jas uittrekken en haar zonder jas in de auto zetten. Gelukkig klimt ze niet uit de stoel en wurmt ze zich niet los, maar ben als de dood dat we straks met gladheid een botsing krijgen en onze dochter eruit glipt door dr winterjas.
T advies is sowieso zonder winterjas kids in autostoeltjes te doen. Herken het wel van de Tobi maar onze oudste was toen ouder. Voor de jongste een achterwaartse stoel (Joie Stages). Ik denk niet dat ze t daarin voor elkaar kan krijgen.
Hier doen we een dun, maar warm, fleecevest aan. Met winterjas krijg ik de gordels niet goed, hij gaat dan wel op groen, maar zodra mijn dochter heel rechtop gaat zitten, krijg je echt flinke speling bij de borst/buik. Met het fleecevest kan ik haar meteen al beter rechtop in de stoel zetten en kunnen de gordels ook een stuk strakkerZ Desalniettemin heeft ze ook met fleecevest al eens haar armen eruit gewurmd, maar even boos worden werkte hier wel. Als ze het vaker zou doen, zou ik zo'n dwarsverbinding om de gordeltjes maken op borsthoogte.
Lange ritten gaat ze nu ook voortaan zonder de winterjas, maar voor een ritje naar school ga ik niet helemaal haar jas uittrekken, dat is voor 5 minuten. Ga ook veel op de fiets hoor en ook daar werkt ze haar armen uit het tuigje, maar ja dan zal ze haar jas toch echt aan moeten houden . anders is het wel heel erg koud.
Die hebben wij ook, ideaal he? Denk je niet dat ze hier ook uit kunnen tzt? Ben er weleens bang voor nl, dat ie zich eronder gaat laten zakken ofzo?
Ter hoogte van de borst zo'n klip om de gordels doen waar je zakjes mee dicht maakt. Probleem opgelost. De riempjes worden dan bij elkaar getrokken en ze kunnen er dan niet tussendoor. Ikea heeft ze bijv. BEVARA Klem voor zakken set van 30 - IKEA Desnoods even met een veter uitproberen. Gordels strak bij elkaar trekken en strik erom. Maar dit is natuurlijk makkelijker los te maken dan zo'n klip. Mn zusje deed het anders bij haar houdini. Jasje in de stoel leggen, kind in de stoel en Gordels vast. Armen weer terug in de jas doen en jas dicht ritsen. De gordels en sluiting zitten dan onder de jas.
@mommyd: late reactie, sorry. Heerlijke stoel! Denk ik niet dat ze zich eruit kan wurmen. Dametje is nu 23 maanden en erg handig qua klimmen/kruipen in klein ruimtes (ze wurmt zich in de speelgoedoven met haar 86 cm ) maar in de autostoel komt ze hoogstens 2 cm omhoog
Hoi Oxbow, Heb je al zo'n anti escape ding geprobeerd? Wij hebben ook de tobi en ik liep er gisteren ook tegenaan dat hij zich eruit wurmt. Hij moest gisteren 2 keer 2 uur in de auto en dat was te lang en begon hij dus op de terugweg te wurmen en te doen. Midden op de snelweg hing hij zowat naast de stoel . Ik moet dus daar dus echt iets aan doen. Bij ons gaat hij trouwens onderweg ook losser, vooral als hij met dat loshangende flap begint te spelen. Zo'n zakjes binder is bij ons geen oplossing, want hij speelt daarmee tijdens het eten en weet dus hoe dat open en dicht gaat.
Ons mannetje deed dat ook. Maar wanneer je een veter oid gebruikt om de riemen samen te binden, kan dat ook heel link zijn. Als er wel iets gebeurt, moet je je kind zo snel mogelijk uit die auto hebben. Zul je net zien dat die veter in de knoop raakt. Die officiele clips worden in amerika veel gebruikt, maar daar wordt bovenstaande ook over gezegd. ik doe vaak de gordels dicht, en rits daarna zijn jas eroverheen. Die krijgt ie dan weer niet open
Maar die rits moet je bij een ongeluk toch ook open prutsen? Vandaag weer een armpje eruit, ik denk dat hij het nu ook door heeft... Ik heb nu toch maar zon ding bij babypark besteld. Zoals ik het zag zorgt het er alleen voor dat de armgaten kleiner worden zodat eruit frummelen minder goed lukt. Maar misschien heb ik het mis, hij komt morgen binnen en dan zal ik het eens goed bekijken.
Yep, mr de rits gaat vrij makkelijk. Zo'n clip miss ook wel hoor? K vind n veter oid wel heel eng. Ben benieuwd hoe het met de clip gaat!
Nou, ik heb hem binnengekregen net. Het maakt eigenlijk alleen de armgaten kleiner en het zit dus niet extra vast of zo. Ik ga het morgen eens uitproberen.
Wij hebben en "Miloudini" in ons midden Ze wurmt zich hier steeds uit de riempjes van haar kinderstoel en staat dus binnen no-time rechtop Uit de gordels van de maxi cosi probeert ze zich (nog) niet te wurmen. Vanmiddag had ik ineens een idee: een zakkensluiter van ikea Mevrouw krijgt nu haar armen niet meer onder de riempjes door en kan niet meer gaan staan Ik krijg er geen foto bijgevoegd maar het is wel duidelijk denk ik. En wat openmaken betreft... denk dat als je je even kwaad maakt je dat ding zo opentrekt. En hij is niet heel lastig open te maken. Denk dat een rits van een jas open make n langer duurt dan een ruk geven aan die zakkensluiter.