Hier nog nooit een echt ritme gehad, zowel met dochter van 3 jaar niet als zoon van nu 11 maanden. Wij zijn geen thuisblijf mensen, en winkelen dus zeker elk weekend, daarbij hebben we ook bijna elk weekend wel een verjaardag van iemand. Meestal kan zoontje smorgens nog uurtje in bed voor we weggaan, maar ook niet altijd, hij heeft daar totaal geen moeite mee gelukkig, dochter trouwens ook niet. Hij slaapt prima in de auto of kinderwagen. Ook hebben we nog een draagzak mee voor t geval, grote zus even in de wagen wilt zitten. Ook in de draagzak kan hij heerlijk tukken. Dochter roept trouwens steeds dat t weekend is, die vind dat super, ze zegt dus ook zelf dat we moeten winkelen, ze heeft nieuwe kleding nodig zegt ze en broertje ook wel zegt ze dan. Ook ik snap dat er genoeg baby's en kinderen zijn die dit niet waarderen, maar ik ben gezegend met makkelijke kids
Ik was vooral van regelmaat, en bij onze kinderen had dat als uitwerking dat we ze eigenlijk overal mee naar toe namen. Ze hadden vaste slaap en eettijden. Als ze op tijd hun flesje kregen en in een/hun bedje lagen dan ging dat prima.
hier houden we vooral routine aan, ik kan met vier kinderen niet op vaste tijden mijn kind in bed liggen, ze hebben school, sport paar week per week, logopedie, ziekenhuis bezoeken vooral met de jongste voor mezelf afspraken ... dus als ik hem echt rust en regelmaat zou bieden zou ik het huis niet meer uit kunnen en worden de andere kinderen daar ook de dupe van. wel zorg ik ervoor dat hij gewoon in zijn wandelwagen kan slapen, of in een draagzak lekker tegen mij aan .op visite bij opa en oma en bij mijn beste vriendin kan hij gewoon in een bedje
Hier ook strikt de rrr. Tot nu toe werkt het erg goed. Wel volg ik haar maar hierin wel vaste eet en slaap tijden wat past bij haar. Ze slaapt altijd in haar eigen bed. Drie x op een dag. Dat betekent dat ik behoorlijk aan huis zit. Nu ze wat langer wakker kan zijn wordt het iets makkelijker. Slaapt nooit in de box. Geen muziek gebeuren in bed. Tot nu toe werkt dat voor haar. Voor de toekomst weet je het nooit mensen in mijn omgeving reageren ook soms best wel raar dat wij het zo doen. Ik ben gewoon van mening dat voor een kleine de wereld om ons heen al hectische genoeg is en ik daar als moeder voor ben om dit te structureren. En natuurlijk gaan wij weg en valt ze heel af en toe eens in slaap in de kinderwagen. Maar voor de rest bepaald zij een ritme waar ik structuur voor haar in probeer te vinden .
Mijn dochter was een huilbaby en ik heb echt het eerste jaar ervaren als "aan huis gekluisterd zitten." Mijn dochter sliep alleen in een bedje (weg van alle prikkels). Kinderwagen = krijsen, maxi cosi = krijsen, auto = krijsen, draagdoek = krijsen, vasthouden wanneer ze moe was = krijsen. Kortom we moesten wel. Stikjaloers op andere moeders met kinderen die overal sliepen of gewoon makkelijk in de kinderwagen om zich heenkeken. Boodschappen deed ik eigenlijk alleen als mijn man thuis was. Soms lukte dit niet en liep ik met een krijsend kind door de winkel (heel irritant die opmerkingen die je dan krijgt). Doe waar jij je goed bij voelt en nog belangrijker waar je kind zich goed bij voelt. Overigens heb ik nu een heel makkelijk kind haha. Supersociaal, maar ze ziet/hoort en voelt nog steeds alles
Mijn dochtertje is nog maar 4 maand... Maar tot dusver is een wandeling maken met haar al een uitdaging. De eerste 10 weken heeft ze eigenlijk alleen maar gehuild, behalve in de draagdoek en nu wordt het langzamerhand steeds beter. Als ze ooit het slapen overdag onder de knie krijgt, dan wil ik proberen wat flexibeler te worden met weggaan enzo. Maar ik riskeer het nu nog liever niet. Gelukkig is uit logeren gaan niet zo'n ramp en past oma 1x per maand ongeveer een nachtje op. Die dag erna is ze wel een beetje extra zeurderig, maar goed een avond en nacht voor onszelf is ook echt goud waard op dit moment... Dus ja, voor nu nog redelijk strikte rrr.
We zijn net terug van een weekendje weg en dan ga je toch kijken hoe flexibel je kan zijn. Het was een drama!!! Kind helemaal van slag en ik ook 😢. Had zelfs uitwerking op haar darmpjes. Extra krampen en aan de diarree. Dat gaan we voorlopig even niet meer zo doen.