Pre logopedie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Knuffie85, 8 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Nadat ik al eens een topic had geopend hoe ik mijn dochter aan het vaste voedsel kreeg is me dat helaas nog steeds niet gelukt.
    Afgelopen maandag bij het cb geweest en daar het ook over gehad.
    Ik was zo slim geweest om een filmpje te maken en dit te laten zien. Ze zei meteen ik stuur je door naar een pre logopedist.
    Afgelopen woensdag dus geweest. Intake gesprek gehad.
    Zwangerschap, bevalling alles werd doorgesproken.
    Ook hier het filmpje laten zien. Ze zei meteen oh dat is wel duidelijk zeg. We gaan eerst aan haar mondmotoriek werken zodat se haar mond gaat sluiten (ze heeft altjd haar mond open) maar dat zal ik niet binnen 3x gedaan hebben ze zei.
    Daarna kunnen we gaan kijken wat ze kan eten aangezien ze haar tong niet gebruikt bij het vaste voedsel. Ze spert haar mond wijd open en haar tong naar buiten.
    Ook gaat ze met de dietiste in overleg omdat het cb ook aangaf dat 4 flessen wel weinig is voor haar leeftijd omdat ze geen vast voedsel,ernaast eet.

Het is dus wel meer dan niet alleen eten.

Wat ik hiermee wil zeggen weet ik niet. Misschien even van me af schrijven dat ik baal dat ik er niet eerder over ben gaan hebben of mijn afspraak vervroegd heb.

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Volgens mij ben je wel op tijd hoor. Het eerste jaar is melk nog de belangrijkste voeding. Succes!

Als je graag andere smaken wil laten ,proeven kan je misschien wat lepeltjes groentesap/fruitsap geven.

3. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ach vervelend voor je dochtertje :( achteraf is altijd makkelijk praten in termen als 'had ik maar'. Probeer je daar niet schuldig over te voelen.

Fijn dat ze nu hulp gaat krijgen! Ik hoop dat jullie snel stappen kunnen zetten zodat het beter gaat.

4. Knuffie85

@uuz. Ze kan niets anders eten/drinken dan de fles. Haar tong doet dan helemaal niets. Via een lepel kan het niet helaas.

@mammie. Dat is ook wel zo. Heb je gelijk in. Maja dat is ook weer het moedergevoel he.
    Aanstaande donderdag komt ze aan huis.
    Moet ik vloeibare groente, geprakte groente en een soepstengel klaar hebben liggen. Dan gaat ze kijken hoe en wat. Ben zo benieuwd.

5. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Wat vervelend, kun je anders niet een fles erbij geven? Ik vind 4 flessen ook wel erg weinig. Wij hebben eigenlijk vanaf de geboorte geoefend met lepeltjes met vitamine k en D. Misschien ook zelf blijven proberen met kleine fruithapjes? En je bent er heel erg op tijd bij, gelukkig maar!

6. Knuffie85

Ze krijgt 4 flessen van in totaal 220ml per fles. dus dat valt opzich wel mee qua weinig dacht ik. Ze doet het er ook goed op. Tis een klein dikkertje Haha
    Ik ben het sinds de 4de maand aan het proberen. Maar het lukt nog steeds niet.
    Ik wil het ook niet forceren dus wacht maar even tot donderdag wat ze voor tips kan geven dat ik anders kan gaan doen en hoe ik haar het beste kan helpen.

Vind het namelijk best lastig zo. Want ze wil wel, pakt en kijkt alles uit mijn hand, maar kan het niet zelf.

7. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    En pap in een fles lukt dat wel? Zo Ja dan zou je ook wat fruit kunnen verdunnen en dat met de papfles geven.of dat met vloeibare groentes kan weet ik niet zeker maar l8jkt me wel en zou je kunnen proberen. Dan krijgt ze toch wat andere dingen binnen als alleen melk en krijgt ze ook andere smaken te proeven.

8. Knuffie85

Dat zou idd voor de smaak wel kunnen ja.
    Morgen eens kijken of dat gaat lukken.

Deel Deze Pagina