Rust en regelmaat... Maar hoe?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Marianne78, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marianne78

Marianne78 Actief lid

10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Beste dames,

Op 17 oktober jl ben ik moeder geworden van een prachtige dochter. Vooral in het begin is het nogal zoeken geweest met haar voeding en op dit moment krijgt ze op advies van de kinderarts Nutrilon Pepti. Op zich gaat dat iets beter maar ze heeft nog veel last van buikkrampjes waardoor ze erg onrustig is. 's Nachts slaapt ze goed (meestal van 23.00 tot 07.30 uur) maar overdag zijn haar slaapjes erg kort en onrustig. Ze speelt graag in de box en slapen doet ze vooral bij papa of mama op schoot. ('s nachts slaapt ze in haar eigen ledikantje in haar eigen kamer) Doordat ik wil dat ze slaapt overdag, neem ik haar vaak op schoot met als gevolg dat ik zelf nergens meer aan toe kom...

Wat is een goed schema om regelmaat te krijgen in haar voedingen en in haar slaappatroon overdag? Ik weet dat het verschonen-voeden-knuffelen-spelen-slapen is maar hoe kan ik voor haar een een zo rustig mogelijke omgeving scheppen zodat ze overdag ook wat vaker aan haar slaap toe komt? Waar moet ik op letten qua gedrag en slaapomgeving? Moet ik haar wakker maken voor haar voedingen om vaste tijden aan te houden of moet ik wachten tot ze het zelf aan geeft?

Help... :$

Vriendelijke groeten, Marianne

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Lastig hoor. Ik zou zoveel mogelijk structuur aanbrengen, dus voeden op tijd, ik denk dat dat voor haar beter werkt dan op vraag. Veel geluid overdag zorgt voor veel prikkels, en die zou ik dus vermijden. Slapen is echt het beste in eigen bed. Ik zou dus tussen alle voedingen een slaapmoment creeren, en een vast ritueel.

Infacol al geprobeerd? is een middel tegen kramp.

Hoe doet ze het verder?Is ze vrolijk, of huilerig?

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina