Hoi, Ik ben hier op een gegeven moment ook begonnen om wat meer regelmaat te krijgen. Ik geef ook bv op verzoek. Maar als hij op een gegeven moment begon te gapen of jengelen, dan legde ik hem in bed. Hij huilde dan ook vaak. Als hij na een kwartier nog aan het huilen was, haalde ik hem er wel uit. En viel hij vaak toch bij mij in slaap. Ik leg hem nu in ieder geval wel een keer in bed na zijn voeding, en meestal valt hij dan ook wel in slaap. Of ik kijk om een hoekje en dan ligt hij nog wakker. maar goed dan rust hij evengoed uit. Zodra hij zich dan laat horen mag hij eruit. Maar het is echt even zoeken wat het beste bij jullie past. Dit werkt bij ons heel goed. In het begin was het snachts ook een drama met slapen, en dat gaat nu goed.
Ik volg ook zoveel mogelijk mijn gevoel. Ik begin nu echt aan te voelen wanneer hij echt moe is en ik hem het beste in zijn bedje kan leggen om te slapen. Soms huilt hij dan even, wat na een kwartiertje overgaat in heel overstuur krijsen, dat duurt dan 2 minuten en dan slaapt hij ineens. Maar soms is hij ook niet zo moe, en dan laat ik hem lekker beneden, dan doen we samen een dutje op de bank, of hij slaapt lekker in de wandelwagen. Die rust en die regelmaat interesseert mij niet meer.... liefde en geborgenheid: dat vind ik belangrijk Probeer niet te veel te lezen over hoe het zou moeten, maar volg gewoon lekker je eigen gevoel! Je hebt echt moederinstinct, en voelt zelf vaak aan wat voor jouw kindje het beste werkt
Die adviezen van het CB zijn soms onbegrijpelijk. Rust en regelmaat houdt simpelweg in.. Routine! Dus dagelijks dezelfde handelingen uitvoeren, voeden, verschonen, spelen, wandelen, rusten/slapen enz.... Pin jezelf niet vast op vaste tijden. En leg jezelf en vooral je kindje van die leeftijd geen regels op! Kom hèy.. het is maar een paar weekjes oud! Doe vooral waar JIJ je goed bij voelt! Niet wat het CB jouw verteld, want dat zal vaak toch anders zijn dan je eigen gevoel je ingeeft. Het cb kent JOUW kindje namelijk niet, maar ook jullie gezin niet, wat minstens zo belangrijk is. Als het lekker in de hangwieg kan pitten, nou dan pit het toch lekker in de hangwieg! Als het lekker in de wandelwagen slaapt.. laat het dan lekker inde wandelwagen slapen. Die eerste weken/mnd maakt nog niet zoveel uit hoor.. Gevoel is je beste raadgever, intuitie.. dat is iets wat je als het goed is hebt meegekregen bij je UK! De meeste krijgen het er gratis bij.. echt gebruik van maken hoor!
oh my gosh...1.5 week oud en laat maar een uur krijzen.. IK vind dat werkelijk baby mishandeling sorry hoor... Een baby heeft gewoon zijn mama nodig..wilt geborgenheid.. het is allemaal moeilijk en ingewikkeld en zeker met een eerste kindje..ik zit hier nog steeds met slaapdilemma's met mijn kindje..en geloof me hoe meer je iets wilt hoe minder het gaat lukken. Ik wou ook graag dat mijn kindje in haar eigen bed in slaap viel..nou dat doet ze nu overdag..maar savonds is nog steeds een ramp..ik heb me gek laten maken door alles teveel lezen en teveel informatie maken dingen alleen maar erger. Ik ben me nu echt bewust dat we ons niet zo moeten focussen op dat doorslapen of slapen in het eigen bedje..niet de eerste 3 maanden iniedergeval. Probeer gewoon met liefde je kindje zoiets aan te leren... Je kunt beter bij je kindje blijven ofzo..als ze dat prettig vinden..beetje sussen etc. dat kun je altijd nog afbouwen door steeds verder weg te gaan staan..
Maar wat doen jullie dan als je kleine wakker in bed ligt maar niet huilt? Sven houdt dat volgens mij makkelijk drie uur vol, lijkt me niet de bedoeling... Maar aan de andere kant, ik kan ook niet iedere keer proberen om hem in slaap te helpen, dan leert hij nooit zelf in te slapen ben ik bang!
Als het gewoon ekker wakker in het bedje ligt.. waarom niet? Met 3 wkn is dat helemaal niet erg, zo rust hij toch! Wees blij dat hij niet huilt in die 3 uur, maar gewoon lekker ligt! Hij is dan duidelijk op zijn gemak!
Britt ligt ook vaak wakker in haar bedje hoor, soms wordt ze wakker na een slaapje en dan ligt ze een hele tijd tevreden wakker in haar bedje om zich heen aan het kijkend.....als ze begint te jammeren (en dat is vaak ook voor de volgende voeding) gaat ze lekker mee naar beneden. Trouwens wat een BELACHELIJK advies van het CB van dat je je kindje rustig een uurtje kunt laten huilen, en dan maar de tv iets harder zetten! Echt heb ik geen woorden voor, welke moeder kan dat nou? Een uur lang? Gewoon lekker je gevoel volgen hoor! En bij zo 'n jong kindje gewoon lekker troosten als ie huilt!