rust en regelmaat schema?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by suusje1979, Oct 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

Nov 22, 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Ik lees vaak dat er gesproken word over het rust en regelmaatschema. Wat houd dat nou eigenlijk precies in?

2. masu

masu VIP lid

Jan 5, 2010
    7,185
    0
    0
    Brabant
    Wat het volgens mij inhoudt, is dat je een vaste structuur hebt voor je kindje in de dingen die je doet.
    Dus verschonen - eten - spelen - slapen.
    Een patroon wat dus telkens terugkeert, je kindje gaat dit op den duur herkennen en dat is dan veilig en vertrouwd.

3. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Je doet dan steeds alles in dezelfde volgorde.
    Net als masu beschrijft.
    Zo weet je kindje wat er komen gaat.

4. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Sluit me er bij aan.
    Nog even een aanvulling. Het rusten gebeurd op dezelfde plek, eventueel kan het overdag afwijken van de nacht. Dus in bedje of kindwagen. Ook in een rustige omgeving waar weinig prikkels zijn.
    Er staan heel veel tips op inbakeren.nl, ook als je het niet combineert met inbakeren.

5. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

Nov 22, 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Oke!
    Dat doe ik dus al.
    Wakker worden, luier verschonen, voeden, slapen.

Maar sinds een paar dagen is hij veel meer wakker.
    Na de eerste voeding 's morgens slaapt hij niet, maar is gewoon wakker. Laat ik hem dan even op schoot, daarna in de box en als hij moe word naar bedje boven?

Gisteravond is hij van 21 uur tot 24 uur wakker geweest, zonder tekenen van moe zijn (gapen, zwaaien met armen enz). Hij lag eigenlijk alleen maar naar mij te kijken. Is dat geen probleem zo lang wakker?

6. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Daar ben ik weer met mijn tip: www.ikbenmama.nl !! Daar haal je ook heel veel tips vanaf.
    En heel belangrijk met rust en regelmaat is dat je je kindje goed in de gaten houdt en bij de eerste moeheidssignalen naar bed brengt. Wacht je te lang dan wordt het moeilijker om je kindje in slaap te krijgen. Spreek uit ervaring.. En het gaat hier nu al 3 weken fantastisch moet ik zeggen.

Ik heb een boekje en daarin staat dat als je kindje gewoon wakker is, geen signalen van moeheid geeft en tevreden ligt dat het dan goed is. Dus dat is dan geen probleem. Wel als hij wakker is en je steeds met hem in de weer bent omdat hij huilt of jengelt.

Share This Page