Baby ± 1 maand = veel wakker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Happyness, Oct 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happyness

Happyness Actief lid

Sep 10, 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is veel wakker, en met veel wakker bedoel ik echt veel!

vandaag:

'S morgens om 08:00 stormt onze dochter de kamer in want dan gaat haar wekkertje af en mag ze uit bed, dan is hij wakker tot hij in de maxi-cosi gezet word dan slaapt hij weer in. Thuis heb ik hem overgelegd in de wieg en om 11:15 werd hij wakker omdat hij honger had, ik heb hem aangelegd en tot 12:00 gevoed, toen bleef hij wakker tot nu! Hij heeft gewoon tussendoor niet geslapen!! Alleen heel eventjes in de maxi-cosi toen ik onze dochter op ging halen maar hij werd daarna meteen wakker en is nu nog wakker (19:00)

Hij huilt ook niet vaak hoor, hij kan gewoon uren tevreden om zich heen kijken vanuit de wieg of vanaf mn schoot, of als ik de kinderwagenbak in de huiskamer zet kan hij er uren in liggen zonder een kik te geven (naja wel de gebruikelijke oe'tjes en aa'tjes en soms wat gezwaai met de handjes)

Soms huilt hij wel als ik bijv. ga douchen of soms vlak voor het etenstijd is voor hem. En de gebruikelijke krampjes komen ook langs maar verder is hij eigenlijk wel tevreden.

Kan dit niet schadelijk zijn voor zo'n kleine baby? Zo lang wakker zijn? Ik herken dit namelijk bij geen enkele baby en ik ben een hele tijd gastouder geweest dus ik heb er flink wat voorbij zien komen... Ook gaapt hij soms heeel uitgebreid en dan lijkt het of hij moe is maar dan komt er een "aaahhhh" achteraan en gaat hij met zn handen rondzwaaien en geluidjes maken.

Inbakeren geeft geen goed resultaat, dit doe ik wel eens als hij in de avond ook zo wakker is en ik wil slapen rond 23:00 maar dan krijg ik een hele boze zoon die zn longen uit zn lichaam krijst non stop tot hij uit pure vermoeidheid in slaap valt (en ik ook daarna)

Speen erin heeft ook geen zin, die plopt hij eruit en laat hij ongeïnteresseerd liggen, deze is alleen toegestaan als hij verdriet of pijn heeft.

Iemand die weet of dit schadelijk is of die dit ook meegemaakt heeft en al wat verder is met haar kindje?

2. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

Aug 9, 2010
    1,124
    0
    36
    Noord Brabant
    #2 Esje78, Oct 20, 2011
    Last edited: Oct 20, 2011
    Wij hebben ook een heel wakker kindje. De eerste 2-3 weken sliep hij nog van voeding tot voeding, maar daarna was het klaar. Hij is steeds minder gaan slapen. Wil alleen maar om zich heen kijken, spelen, 'kletsen' en vooral niks missen. Hij is ook niet vervelend, maar het kost idd wel meer tijd, dan dat hij lekker slaapt overdag. Je hebt ook minder tijd voor andere dingen, maar ik was allang blij dat hij gewoon lekker rustig, tevreden en heel vrolijk was. Gelukkig sliep hij 's nachts wel goed en dat was voor mij het belangrijkste.

Hij heeft 3 maanden bv gehad en wilde overdag iedere 2 uur drinken en 's nachts iedere 3 uur. Nu krijgt hij sinds 3 weken volledige flesvloeding en dat is al een heel ander ritme. Niet dat hij nu veel slaapt hoor. Sinds 2 weken slaapt hij overdag af en toe, maar dat is ook maar 2x 1 uurtje ofzo. 's Avonds ligt hij nu rond 19.00-19.30 uur op bed ipv 23.00 uur (dan lag hij nog lekker te spelen en wij lagen half slapend op de bank te wachten tot hij moe werd). Slaapt dan tot we hem wakker maken voor z'n laatste fles en gaat dan door tot de volgende ochtend (al heeft ie nu even een periode dat hij 's nachts weer eten wil).

Ik hoor nu juist van bijna iedereen om mij heen dat hun kindjes overdag niet slapen, maar overal bij willen zijn. Zijn overigens wel allemaal jongens......hahaha. CB gaf bij mij aan dat dit helemaal niet erg is, maar ligt er aan hoe je er zelf mee omgaat. Ik ben daar zelf redelijk relaxt bij en vind het eigenlijk wel gezellig dat hij zo wakker is. Heb al heel lang heel veel interactie met hem. Je hebt nou eenmaal kindjes die heel veel slaap nodig hebben en kindjes die weinig slaap nodig hebben.

Succes ermee.

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Jesse was ook geen baby die heel veel sliep en ik merkte dat het beter ging toen ik het los ging laten. Van alle kanten hoor je dat je kindje voldoende moet slapen, ook overdag. Jesse sliep overdag bijna niet, maar een paar hazeslaapjes. Een slaapritme had hij niet, hij sliep alleen 's nachts al wel heel snel door.
    Toen ik het eenmaal los liet werd Jesse rustiger, hij 'moest' niet meer slapen maar mocht gaan slapen en ik werd zelf ook rustiger in mijn hoofd. Nu slaapt hij overdag twee grotere slaapjes, 's ochtends 1-1,5 uur en 's middags 1,5-2,5 uur. Maar dit is sinds hij is gaan kruipen en optrekken, dit kost toch wel veel energie.
    Ik denk ook dat de behoefte aan slaap per baby verschilt, net als bij volwassenen. Ik zou me er dan ook geen zorgen over maken zolang hij maar tevreden is en goed groeit.

4. Happyness

Happyness Actief lid

Sep 10, 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig dat onze niet de enige is, wij hebben dinsdag pas onze 1e afspraak met het CB dus heb het nog niet kunnen vragen maar ben gerust met jullie berichten. Ik hou hem lekker in de wipper dan en af en toe lekker met hem knuffelen doet wonderen!

5. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

Jul 28, 2010
    2,028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Onze kleine slaapt ook niet veel overdag. Maar begin van de avond na de een na laatste fles slaapt ze door tot 23 en dan tot de volgende ochtend. Overdag meestal 2x een uurtje, soms wat langer, soms 3x 45 minuten dat wisselt een beetje.

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Ik zou hem niet te veel in de wipper doen, daar is hij nog wel erg jong voor en het is niet echt goed voor zijn ruggetje (natuurlijk wel afhankelijk van wat voor wippertje je hebt). Ik zou hem eerder in de box leggen of evt in een draagdoek lekker bij je dragen.

7. Pixie1979

Pixie1979 Lid

Apr 7, 2010
    87
    0
    0
    Onze dame had dit ook de eerste 3 maanden. Daarna ben ik haar steeds wakker op bed gaan leggen. Ze is nu 4 maanden en slaapt 12 uur per nacht en overdag 2 keer 2 uur en 1 keer een uur. Dat had ik 3 maanden geleden niet kunnen denken. Komt vanzelf wel goed denk ik.

8. Happyness

Happyness Actief lid

Sep 10, 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    In onze wipper kan hij languit liggen dus dat valt gelukkig mee, we hebben de box nog niet op staan zolang hij nog in de wieg past. We hebben namelijk een leanderwieg in de huiskamer staan en die neemt net zoveel plek in als een box, zoveel ruimte hebben we niet.

@Pixie1979: ik leg hem ook vaak wakker op bed of in de wieg, hij wil heel zelden na een tijdje dan vanzelf in slaap vallen maar meestal gaat hij dan "spelen" dan hoor je geluidjes uit de wieg komen en zie je wat wapperende handen boven de wieg uitkomen.

Share This Page