Rust en Regelmaat vragen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SushiLover123, 5 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zit er aan te denken om te beginnen met Rust en Regelmaat. Ik heb begrepen dat het ongeveer zo werkt:
    - Wakker maken
    - Voeden
    - Contact maken
    - Spelen in de box
    - In bed leggen als hij moe is
    Maar die van ons valt vaak in slaap na de bv.
    Daarnaast wil hij niet lang in de box. Hij wil dan steeds bij je zijn en gaat dan huilen. Wat doe ik dan?
    En wat doe ik als hij maar niet moe wil worden?
    Alvast bedankt!

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    het is volgens mij niet zozeer dat je deze volgorde moet aanhouden.
    Maar je voor je baby een routine verzint (die bij jullie dus wel werkt) zodat je baby weet waar hij/zij aan toe is.

betekent dat voor jullie spelen, dan voeden, dan slapen, dan is dat toch ook prima. Je kleine gaat dan vaznelf jullie volgorde begrijpen.

het wassen bv altijd vlak voor het slapen, of juist altijd in de ochtend. Het maakt allemaal niet uit, als je het maar regelmatig op dezelfde tijdstippen doet.

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Bij rrr gaat het erom dat je een ritme vindt die bij je baby past. In de eerste 2 maanden is er weinig rrr toe te passen, je baby is dan nog aan het uitvinden hoe hij zich voelt en wat er allemaal gebeurt buiten de buik.
    Je kan ermee beginnen te kijken naar je baby. Als deze veel behoefte heeft om bij je te zijn, laat hem dan zoveel mogelijk bij je zijn. Laat hem bij je slapen als dat lukt/kan.
    Het gaat erom dat je langzaam naar een ritme toewerkt, dat is niet van de een op andere dag gewoon....

Begin bij wakker worden te voeden, boeren, knuffelen en dan kijken wat ie aangeeft, of slapen, of even op schoot spelen, in de box spelen...bij de tekenen van vermoeidheid bij je laten slapen of in bedje, net wat lukt.

Maar ja...je hebt ook baby's die weinig slapen. Hier 2 van die dames die overdag weinig slapen/sliepen, maar daarentegen 's nachts al snel doorsliepen. Wij keken naar onze meiden, lieten ze slapen waar ze wilden en na een maand of 3 kwam er vanzelf een ritme en dat was dan slapen-eten-spelen-bij tekenen van vermoeidheid slapen. Maar vaak ook niet slapen tussen 2 voedingen in. Je kunt ze nou eenmaal niet dwingen om te slapen. Volg zoveel mogelijk je gevoel, als je bij je laten slapen na de bv. prettig vindt doe je dat, wil je persé dat je baby in bedje slaapt probeer je dat....en bij niet slapen....tja je kan proberen in hydrofiel luier te wikkelen, vinden veel baby's prettig en slapen dan wat beter....

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ah, ik snap het. Bedankt hoor!

5. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Dit noem ik nog eens een duidelijke niet te krampachtige manier om met de kleintjes om te gaan. Geeft mij een goed gevoel iig, zo doen wij het nu dus ook...

Deel Deze Pagina