ik heb al eens eerder een topic geopend over het slapen van martijn maar heb nu weer een vraag en frustratie eruit te gooien. martijn sliep al vrij snel door, was heerlijk! maar sinds september ongeveer (ik weet niet precies vanaf wanneer) is hij s'nachts weer een paar keer wakker... in het begin dacht ik nog, het gaat wel weer over, sprongetje, tandjes, kan vanalles zijn. maar nu slaapt hij nog steeds niet door! af en toe een nachtje dat hij wel doorslaapt maar dat is echt zelden. en waarom?? geen idee... ik word er doodmoe van.. ik ben ook nog eens zwanger en dit hele gedoe is niet bevordelijk voor ons kleine meisje. afgelopen donderdag hebben we de 20 weken echo gehad en ze loopt ongeveer een week achter in groei (kan dus deels door dit komen) en ik blijf maar afvallen. ik heb over 3 weken een groei echo om te kijken hoe ons meisje groeit. maar goed, terug naar martijn. ik weet echt niet meer wat ik ermee aan moet! hebben jullie tips, adviezen? groetjes een vermoeide mama..
Ik begrijp dat het heel vervelend voor je is, zeker nu je zwanger bent. Ik heb een zoontje die ook maar soms doorslaapt, in de afgelopen 11 maanden zijn de dagen dat hij goed sliep op 2 handen te tellen. Wat ik allemaal heb geprobeerd: - welterustenbadje - massage - bedje verplaatst - strak avondritueel - Kindival tabletjes Wat je ook kunt doen om toch aan je rust te komen is hem bij jullie in bed laten slapen. Dan doen wij heel vaak, want anders houd ik het niet vol. Verder proberen overdag je rust te pakken. Heb je een partner die er wat vaker uit kan! Succes en sterkte verder!
eerst en vooral zou ik je aanraden eerst eens zelf bij te tanken en ja, dat kan betekenen dat martrijn even een nachtje bij ev je ouders kan gaan logeren probeer eerst eens zelf wat te kunnen slapen en zie dan met hernieuwde moed verder want als ik het zo hoor, kan dat alleen maar je ongeboren kindje ten goede komen Wat verder met martrijk daar kan ikniet echt op antwoorden mss spreek je beter een regeling af met bvb familie dat jij bv 1/week en nacht hebt waarop je kan doorslapen? is maar een idee hoor
Hai meid, Hier bijna hetzelfde verhaal! Volgens mij zijn onze kindjes bijna even oud en we zijn ongeveer even lang zwanger. Hier is het ook ergens eind september begonnen en heeft twee maanden geduurd... Ik lees vaak dat mensen kindjes bij zich in bed nemen maar dat was hier geen optie. Mischa gaat dan alleen maar heel druk spelen en bovendien snurk ik nu ik zwanger ben zo hard dat 1. mijn vriend op de bank slaapt en ik dus bang ben dat Mischa uit bed stuitert (hij kan dus niet tussen ons in) En 2. ben ik bang dat ik hem dan wakker snurk. Sinds een week of vier (ongeveer..?) zijn we begonnen op te houden met alles wat we geprobeerd hebben, dus niet meer knuffelen, geen flesjes en al zeker niet meer mee naar de kamer nemen en sinds twee weken is alles weer zoals het was. In het begin werd hij steeds heel boos. We lieten hem (helaas voor ons en voor de buren) brullen en gingen hem iedere paar minuutjes ('s nachts duren 5 minuten te lang ) weer instoppen want meneer stond direct op zodra we wegliepen. Wij hadden heel sterk het idee dat hij gewoon gewend was geraakt aan die dingen 's nachts, dat we hem in een verkeerd ritme hadden geholpen. Nu heeft hij weer een "normaal" ritme. Hier is papa er trouwens een paar weken lang uit gegaan, want alleen terugleggen en instoppen kunnen papa's net zo goed als mama's en zwangere mama's hebben hun slaap dubbel hard nodig! (voorheen ging ik namelijk altijd omdat mijn vriend heel vroeg op moet voor zijn werk) Ik hoop voor je dat je hier iets mee kunt... Succes!!