Bij de harvey karp methode laat je je kindje niet huilen. Moet je maar even googlen en kijken of je het wat vind. Hier heeft het geholpen. http://www.beginnerslessenpc.nl/Huilbabies%20krijg%20je%20zo%20stil.pdf
Wat mij is verteld over reflux is dat je dan idd kleinere voedingen moet geven, maar dan dus liever elke anderhalve uur bijvoorbeeld een halve voeding, dan om de 3 uur een hele. Maar da's nog wel weer wat anders dan om de zoveel minuten enkel wat losse slokjes willen he? Dat laatste is signaal van pijn/maagzuur, (kan het zijn althans), en dan zou je je daar juist niet bij neer moeten leggen...
Ik zal het morgen inderdaad aangeven bij de osteopaat! Bedankt. De eerste week sliep ze ook telkens 2-3 uur, maar vanaf week 2 ging dat dus mis. Binnen enkele dagen was ze oververmoeid. Maar daar zijn we gelukkig snel doorheen gebroken (niet door laten huilen, maar door op mij te laten slapen. Ze lag 's avonds zo 3 uur non-stop te slapen op mijn schoot). Zijligkussen ligt in haar bedje. Goed idee van de opgerolde hydrofielen in de wagen. Kan het matras ook wel schuin zetten, maar matrasje is niet stevig, lijkt me niet echt lekker liggen. Mijn draagdoek is zojuist binnengekomen met de post! Had vorige week een geleende doek. We komen er wel. @frannie: ik ga meteen even kijken op die site. Thnx! En fopspeen pakte ze niet. Maar gister opeens wel en nu ook nog! @dirksmama: nee, ik wil haar zeker niet laten slapen met pijn. Daarom laat ik haar ook niet huilen en daarom leg ik haar al een tijdje op de zij. Maar ik wil wel dat ze 2-3 uur aaneengesloten slaapt! @wesdaan: Thnx, zal ik ook eens naar kijken!
Hier ook goede ervaringen met een zijligkussen. Onze zoon wil ook liever niet op zn rug en ik vond het een veiligere oplossing dan opgerolde hydrofielen, die zijn nl veel minder hoog.
Is buikslapen een optie voor je? Je zou het allicht overdag onder toezicht eens kunnen proberen, als je dochtertje haar hoofd goed kan draaien. Hier slaapt onze jongste al vanaf de kraamweek op haar buik....Nog steeds is ze wel erg onrustig maar het is beter dan wanneer ze op haar zij of rug moet slapen.
Heb ik geprobeerd. Ging 1 keer heel goed, maar de andere keren werd ze vrij snel onrustig. Ze kan haar hoofd goed draaien. Misschien moet ik dat eens proberen in combinatie met de ssssssh van dr. Karp!
Succes!! Vermoeiend he, als ze zo slecht slapen? Ik zit er bij vlagen echt helemaal doorheen. Kan eerlijk gezegd niet wachten tot ze wat ouder is en het allemaal wat makkelijker gaat.