Rust en Regelmaat

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Dana, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana

    Dana Niet meer actief

    Overdag slaapt ze eigenlijk de hele dag, overal doorheen, ze lijkt lawaai en geluid heel fijn te vinden, vooral als ze ergens mee naartoe gaat slaapt ze heerlijk, s avonds en 's nachts ziet het er meestal zo uit:

    tussen 16 en 17.30 fles 90/3
    tussen 20 en 21.30 fles 90/3
    tussen 23 en 00.30 fles 90/3
    dan laat ik haar zelf komen en komt ze meestal rond 3 uur en 6 uur.

    ze huilt normaal gesproken tussen nu (is nu aan het huilen) en de laatste voeding en dan slaapt ze wel. (alleen vannacht niet).

    Ik ga haar even voeden, kom er morgen op terug, ;)
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dat baby's 's-avonds huilen heeft vaak als reden dat ze op die manier prikkels van overdag verwerken.
    Misschien door haar nu een stukje geborgenheid te geven dat je haar wat rustiger kan krijgen.
    Kijk wat aankomende nacht gaat doen....wie weet was het afgelopen nacht toeval icm nutriton.
     
  3. Dana

    Dana Niet meer actief

    Het is heel goed gegaan vannacht, ze heeft voeding gehad om 23 uur en 3.00 uur en daarna om 7 uur. Perfect dus. Ook niet gehuild tussendoor alleen af en toe als ze het speentje kwijt was.

    Mijn man en ik hebben nog even naar haar tongriempje gekeken, die lijkt inderdaad erg kort dus dat gaan we zeker even aankaarten volgende week op het cb.

    Bedankt voor alle goede tips tot zover ;) ik laat nog even weten hoe het volgende week is gegaan.
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Blij te horen. Weet dat onrustige nachten erbij horen, maar ik weet uit eigen ervaring dat als ze 8 jaar zijn dit ook nog kan ;)
    Ik hoor graag nog betreft het tongriempje.

    En voor verdere vragen weet je me te vinden.

    Ilja
     
  5. Dana

    Dana Niet meer actief

    Dank je :)
    Ik heb nog een vraag, sinds 2 dagen bijt ze op haar speen als ik haar voed, ze overstrekt en bijt dan eerst op de speen en daarna gaat ze pas drinken om vervolgens weer te overstrekken en op de speen te bijten, kortom, ze is onrustig tijdens het drinken, na het drinken loopt ze regelmatig rood aan en gooit ze haar hoofd achterover.
    Wat kan dit zijn? Kan een baby met flesvoeding bijvoorbeeld ook spruw krijgen?
     
  6. Dana

    Dana Niet meer actief

    Verder doet ze het nu nog steeds goed ;).
     
  7. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Fleskinderen kunnen zeker spruw krijgen echter overstrekken en bijten op speen doen mij niet aan spruw denken.
    Overstrekken past wel weer bij terugstromen van melk. Maar door gebruik van nutriton zou dit minder moeten zijn.
    Overstrekt ze alleen tijdens het flessen?

    Heeft ze witte vlekjes in de mond die je niet weg kan vegen?

    Ilja
     
  8. Dana

    Dana Niet meer actief

    Witte vlekjes heeft ze niet, ze doet het tijdens het flessen en na het flessen een half uur tot een uurtje.

    Het lijkt dan inderdaad meer op het terugstromen van melk, ik doe erg weinig nutriton door de voeding, half schepje. Misschien kan ik eens wat meer proberen, kijken of het beter wordt.
     
  9. Dana

    Dana Niet meer actief

    Ik merk nu ook dat ze schrikt tijdens het drinken, dat zal inderdaad van melk komen dat omhoog komt. Gisteravond iets meer nutriton gedaan, 1 schep en vannacht heeft ze (op 2 uur na) de hele nacht gehuild, echt zo zielig. Uiteindelijk blijkt wel dat ze niet ontroostbaar is want zodra ik haar op mijn borst leg met haar buik, slaapt ze meteen.

    Als dit alleen "mama honger" is dan is het wel een volhouder ;)

    Gelukkig kan ik deze week naar het cb, ik denk dat ik ga voorstellen om daar het flesje te geven zodat ze kunnen meekijken.
     
  10. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Goed idee om daar een keer te flessen.

    Het vele huilen kan door de nitriton komen...darmpjes reageren hier vaak op en hebben even de tijd nodig om hier aan te wennen. (had ik al eerder verteld geloof ik ;))

    Ilja
     
  11. Dana

    Dana Niet meer actief

    Ja klopt, dat had je eerder verteld :) ik doe nu ook even geen nutriton in haar fles en ze slaapt nu als een roosje, ook drinkt ze redelijk goed zonder de nutriton. Ik gebruik het even niet zodat zij en ik tot rust kunnen komen, vannacht heeft ze namelijk opnieuw 5 uur gehuild en dat ga ik niet nog 1 nacht volhouden met een peuter erbij die overdag niet meer slaapt.

    Hopelijk vannacht een betere nacht. Bedankt tot zover!
     
  12. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Volg je gevoel hierin. Wat niet nodig is,is niet nodig. Op naar een betere nacht.
     
  13. Dana

    Dana Niet meer actief

    Net thuis van huisarts en cb, ze heeft spruw en reflux, nu speciale voeding gekocht op hun advies en medicatie kan ik morgen ophalen voor de spruw. Haar groei ligt onder het gemiddelde terwijl ze bij de geboorte keurig op het gemiddelde zat.

    Ze is nu in 3 weken aangekomen van 3300 naar 3500 dus dat is wel voldoende toch?

    Hopelijk gaat het nu snel beter met haar, bedankt voor je advies en hulp! :)
     
  14. Dana

    Dana Niet meer actief

    Ze is nu 4 weken trouwens.
     
  15. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    "Fijn" dat je weet wat er aan de hand is en nu wat gerichter kan behandelen. Hopelijk gaat het snel beter.
    Weet dat als je vanaf nu andere voeding gaat geven de darmen ook daar aan moeten wennen. Maar geef het de tijd indien nodig.

    200 gram in drie weken aankomen is krap. Gemiddeld is 90 - 200 gram per week, maar lees het is een gemiddelde die ruim getrokken is.
    Je zal zien dat ze de schade gaat inhalen.

    Succes.

    Ilja
     
  16. Dana

    Dana Niet meer actief

    Ik hoop het!
    De voeding lijkt in ieder geval te werken, minder klachten tot nu toe, afwachten wat het blijft doen natuurlijk. ;)
     
  17. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Goedzo!
     
  18. Dana

    Dana Niet meer actief

    De voeding werkt goed tegen de onrust na het voeden, ze drinkt alleen nog steeds erg slordig, vooral als ze moe wordt is de doek helemaal nat van alles wat er naast loopt. We hebben inmiddels alle spenen geprobeerd en de 3 standen speen werkt het beste maar nog steeds niet goed. Ik heb een vraag over haar ontlasting, ze was 2 weken terug niet genoeg aangekomen en haar ontlasting is donkergroen en soms is het laatste beetje geel. Ze poept 1 keer in de 3 dagen meestal en dan flink. Ze laat ook vaak stinkende scheetjes, echt rotte eieren lucht.

    Is dit een teken van ondervoeding?

    Pff, je blijft je zorgen maken om zo'n kleintje.
     
  19. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Groene en stinkende ontlasting wilniet gelijk zeggen dat iets niet goed is. Vaak als de ontlasting wat langer in de darmpjes zit is deze groen van kleur bij baby's.
    Groeit ze nu goed? En welke voeding geef je nu?

    Ilja
     
  20. Dana

    Dana Niet meer actief

    Ik geef nutrilon omneo - comfort. Ik heb zelf wel het idee dat ze goed groeit, ze is alert en ze drinkt een stuk rustiger.

    Ik denk dan dat het is wat je al aangeeft, dat de poep wat langer in de darmen heeft gezeten.

    Als ik zo naar haar kijk als moeder zijnde maak ik me niet zo'n zorgen ;).
     

Deel Deze Pagina