Slapen is hier altijd moeizaam geweest maar de laatste tijden lijkt het iets beter te gaan. Alleen is zoontje toch nog elke avond/nacht zo'n 5 a 6 X wakker zonder verklaarbare reden. Hij gaat alleen weer slapen wanneer ik hem er even uit pak een minuutje met hem wieg en hem weer terug leg. Een enkele X werkt dat niet en moet ik blijven zitten in zijn kamertje tot hij niet meer naar me kijkt en dan is het schijnbaar wel goed dat ik weg ga. Wanneer hij huilt ligt hij vaak op zijn buik ergens in het hoekje van het bed. Hij kan prima zelf terug draaien en heeft vaak zijn speen gewoon in zijn mond. Gelukkig is dit de laatste tijd voornamelijk tussen 8 en 00.30 uur en kunnen we daarna slapen tot ongeveer half 7. Dus krijg ik iets meer nachtrust. Maar toch vraag ik me af wat het is en wat ik er aan kan doen. Iemand herkenning en de gouden tip ?
Nee. Hij krijgt om 17.30 uur avondeten plus toetje en dan om 19.15 uur nog 150 ml opvolgmelk. Hier drinkt hij gemiddeld 120 van op.
Je zoontje is 10 maanden.... tussen twee lastige sprongen in. Hier was het hommeles van 8 t/m 11 maanden. Ik zou er niets meer achter zoeken dan spronggedrag. Ik denk dat hij genoeg eten krijgt, maar momenteel niet zelf (meer) in slaap kan vallen.