Banaan vlekken hel

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lovare, Jul 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovare

Lovare Fanatiek lid

Oct 12, 2012
    2,201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Hoi dames,

Ik heb een probleeeeem.
    Ik heb een rompertje dat ik keurig netjes uit had gedaan voor het banaan eten. Deze deed ik vast in een emmer met water om te weken omdat er een kleine vlek op zat
    Na het banaan eten had ik mijn manneke lekker af gedaan met een washandje want hij mocht zelf smikkelen. Dit washandje heb ik een paar keren uitgespoeld en te drogen te hangen.
    Een dag later ook in de emmer met water.
    Een paar dagen later gewassen. En guess what! Bananenvlekken op het washandje maar ook de romper :(.
    Deze romper wil ik nog niet kwijt dus ik heb een serie met schoonmaakproducten getest om het weg te krijgen: ossengalzeep, wasmiddel, dasty, vanish van de action, tandpasta en zelfs bleek.
    Wassen mag niet warmer dan 40 graden
    Iemand nog verdere tips?

Ps. Het zou kunnen zijn dat hier al een bericht van staat ergens maar ik kan niet zoeken met mijn telefoon want de balken openen niet

2. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

May 13, 2015
    731
    82
    28
    Ik heb nog niets gevonden wat helpt... Banaan maakt de ergste vlekken! Het zijn schijnbaar de zwarte pitjes in de banaan die de vlekken maken. Als ik nu ergens banaan in heb spoel ik het uit met koud water, dat werkt, maar als de vlek er eenmaal in zit...:( ben benieuwd of iemand een goede tip heeft!

3. LianneE

LianneE Niet meer actief

Banaan is inderdaad het allerergste van allemaal. Het enige helpt is direct vanish/ossengal erop en gelijk in de wasmachine wassen, dan lukt het soms nog. En anders nog op 60 graden, als je dat een keer doet kan het ook geen kwaad (dat doe ik nl ook wel eens na poepexplosies :D)

Ik heb daarom hele goedkope slabbetjes van de Zeeman die ik weggooi als de banaanellende te erg wordt ;)

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Ooh nu snap ik waar die bruine randjes bij de hals van zijn. Het was me steeds een raadsel hoe het kwam.
    Misschien kan je van die slabbetjes kopen waar ook de armen in gaan? Dan zitten ze helemaal ingepakt en maak je niet zo snel vlekke .

5. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,488
    113
    ja bananen vlekken zijn een drama, gaan er echt nooit meer uit, als je het pas laat ziet, en al helemaal niet meer na een was beurt, de enige slabbetjes die bij mij een vlekken krijgen zijn die van silly billyz.

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ik heb inmiddels de insteek dat als ik maar weet dat het schoon is.... Anders kan ik alles wel weggooien, want mijn meisje is dol op banaan. Helaas moet deze eerst fijngeknepen voordat hij haar mond ingaat momenteel, dus dat is een lekkere kliederboel. We hebben wel een siliconen slab met opvangbakje, dat helpt wel veel, maar het komt nog steeds regelmatig voor dat er een randje romper en shirt bovenuit piept. En de monddoekjes hebben allemaal bananenvlekken. Ze worden na heel veel keer wassen weer schoon, want bij mijn zus zijn ze weer wit (haar jongste is 7, haha)

7. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Oh verschrikkelijk! Ik heb het er ooit met tandpasta en koud water zo goed als uit gekregen. Maar je moet wel echt even boenen.

8. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    Huh, bananenvlekken? nog nooit van gehoord. geen tips dus

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Vlekken van het eten van een banaan😃

10. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb het er hier nooit uitgekregen... We hadden ook speciale bananen slabbetjes/doekjes ;)
    Het enige wat hier goed hielp was dat we hem vrij snel van een hele banaan af lieten happen ipv prakken en sindsdien heb ik er eigenlijk nooit meer vlekken van. Dus volgens mij ligt het inderdaad aan de pitjes in geplette banaan ;)

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Geven bananen zulke vlekken dan? Nooit geweten..
    Mijn dochter eet regelmatig banaan maar heb nog nooit vlekken gehad die er in de wasmachine niet uitgingen.

12. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier ook niet, bij alledrie niet :( Gelukkig voor mij ;)

13. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Jep is vreselijk!
    Ik heb zelf een aantal hydrofielen opgeofferd die ik als slab onder een slab gebruik. Kleertjes worden sindsdien niet meer vies :)

14. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Share This Page