hoi meiden,ik ben nu ook bezig met rust en regelmaat. nu moet je dus bij de eerste tekenen van moeiheid de kleine in bed leggen,maar als je die tekenen bij de kleine nog niet heb gezien na anderhalf uur{inclusief voeding}leggen jullie ze dan wel gewoon in bed?
ik leg tijn alleen in bed als hij begint te jengelen en door zijn oogjes begint te wrijven als ik hem eerder in bed zou leggen slaapt hij toch niet en ligt ie alleen maar te gillen
Ik heb Laura toen ze zo jong was eigenlijk nooit op haar bedje gelegd. Ze sliep gewoon naast mij in mijn bed! Met 8 weken ben ik echt begonnen met een ritme erin te krijgen. En dat werkt nu als de beste. Ze slaapt snachts alleen in! En dat vind ik het belangrijkste
.wat alleen het probleem is ,is dat ze dan eerst 20 min stil is en dan begint mevrouw te jengelen en dat gaat dan over in echt huilen .dat gaat dan zo door tot aan haar volgende voeding en zo steeds elke x maar weer weet soms niet wat ik hier mee aan moet
Maar wat versta jij onder tekenen van moeheid? Ligt ze na anderhalf uur nog steeds vrolijk in de box bv, zonder te gapen/jengelen etc?
tekenen van moeheid volgens het cb ,jengelen,in oogjes wrijven,ogen wegdraaien.maar dat merk ik dan helemaal niet.ze ligt gewoon lekker met dr speentje in de wipper,beetje rond te kijken.
Ik denk dat je haar inderdaad eerder in haar bedje moet leggen. Als ik Bram te lang ophou, dan huilt hij ook in zijn bed, terwijl als ik hem op tijd erin leg dan is er niks aan de hand. Toen Bram dezelfde leeftijd had als jouw dochtertje, was hij na een voeding meestal nog een 30-40 minuten op.
Dat huilen wordt vanzelf minder hoor. Bij ons was het eerst ook soms een half uur of langer en tegenwoordig is het vaak niet langer dan 5 of 10 minuten voordat het stil is. WEl heeft ze rond etenstijd een huiluurtje, dat blijft nog.
Wat doe je dan, laat je haar dan huilen? Je kleintje is nog geen maand oud joh, ik zou haar lekker bij je houden dan. Toen mijn zoontje zo oud was sliep hij vaak in de draagdoek (toen wilde hij dat nog wel, nu echt niet meer). Wij hebben ook gemerkt dat als we te laat waren dat hij dan echt niet meer sliep.
zou haar zeker niet laten huilen tot aan de volgende voeding ze is nog zo jong ik denk mss toch eerder in bed leggen mss is ze na 1.5 allang over haar slaap heen mijn zoon van 4.5 maand oud houdt het nu nog maar net een uur vol rond die leeftijd was hij maar heel even na de fles wakker en al naar bed.
ja je hoort zoveel verschillende verhalen,de een zegt dit de ander dat,word er af en toe gek van als ze huilt laat ik haar wel even huilen,maar ga dan op een gegeven moment naar dr toe om te troosten,maar haal haar niet uit dr bedje.vanavond ook nietgedaan,wel weer getroost en even bij dr gezeten en dat heeft gelukkig gewerkt
op die leeftijd kun je ze nog niet verwennen hoor ze zijn nog zo klein en net op deze wereld als ze blijven huilen lekker troosten
ja maar heb dus wel gehoord dat ik dr wel in dr bedje moet laten liggen.als ik namelijk een aai over dr bolletje geef is ze stil.
@Jinx: kindjes van 3-6 weken, die moeten een uur na het wakker worden weer naar bed, want dan zijn ze moe. In dat uur moet er gevoed worden,schone luier, knuffelen enz en dan weer naar bed. Zorg voor zo min mogelijk prikkels, dus radio en tv uit waar je kindje bij is. Niet teveel speeltjes of een babygym, dat kweekt alleen maar onrust. Als je kindje huilt, leg haar dan eens lekker dicht tegen je aan, vaak vinden ze dat heel fijn, die geborgenheid.En vallen ze dus ook sneller in slaap.
Joh, zo'n ukkie moet je niet laten liggen als het huilt! Even erbij, aai over de bol, en als dat niet werkt lekker tegen je aan houden. Babies hebben niet alleen melkhonger, maar ook mamahonger. En daarvoor huilen ze ook!
weet nu niet zo goed wat ik moet doen hoor,de 1 zegt eruit halen de ander zegt wel troosten maar laten liggen,ik moet gewoon maar op mn gevoel afgaan denk ik.alles is ook nog zo wennen en alles is natuurlijk nieuw
Je kan een kind van 3 weken nou eenmaal niet verwennen, vaak willen ze gewoon dicht bij mama zijn, gewoon aan toegeven.
tuurlijk als ze er stil van wordt dan is het mooi bedoel ook alleen dat als ze overstuur zijn je ze gerust even kunt pakken als niets anders werkt