Wanneer zijn jullie begonnen met het poetsen van de tandjes? Hier komt een tandje door, maar is pas een stukje zichtbaar. Kun je dat dan al poetsen of wacht je tot hij helemaal door is?
Alyssa kreeg 2 tandjes vlak na elkaar en ik ben ze meteen gaan poetsen. Hoort nu ook helemaal bij het bedritueel. Ze doet haar mond al open als ik de tandpasta op de tandenborstel doe haha.
Ik ben ook gelijk begonnen toen het eerste tandje door was, het tandje i nu nog maar heel klein maar het ging mij erom dat ze snel genoeg wennen aan een tandenborstel en dat dat nu ook eenmaal erbij hoort!
Hier hoort het ook helemaal bij het bedritueel!Eerst poets ik even, dan mag hij de borstel even in zijn handje houden en gaat ie er heerlijk op kauwen Ik ben "pas" begonnen toen het tandje er goed door was..maar nu er meer doorkomen, poets ik op die plekjes ook voorzichtig!
ik ben begonnen toen er een klein puntje voelde youame vondt het erg fijn als ik met het borsteltje over het tandvlees ging dat verzachte de pijn een beetje
Ik ben ook meteen begonnen maar het is nog steeds een drama. De mond gaat wel open als ze het borsteltje ziet.. maar zodra we beginnen te poetsen is het gillen en draaien met het hoofd.. ja echt een bedritueel waar ze rustig van wordt Hoe doen jullie het eigenlijk, heb je je kindje zitten, of liggend of hangend, bij je op schoot, bij je partner.. Hoe?
Het zal ook wel even wennen zijn, ineens zo`n raar ding in je mond, die ook nog es raar smaakt Ik heb Daan in zijn slaapzak op het aankleedkussen, het is het laatste dat we doen, daarna leg ik hem in zijn bedje. Hij vind het wel lekker Liefs Emma
bij mijn oudste zijn we meteen begonnen na het eerste tandje (bij mijn jongste nog niet want die heeft nog niets) hij heeft het nooit erg gevonden alleen toen zijn kiezen door kwamen toen vond hij het even niet zo leuk deed zeker zeer
Kalush ik heb youame in slaapzak naast me in een hoek van de bank als ik het doe ze vindt het erg lekker mischien een tip doe alsof jij ook je tanden gaat poetsen dan wil het vaak wel of met een liedje
ik poets nu ook nu het eerste tandje door is en ze vind het erg grappig en de tandpasta erg lekker.. @kalush: me neefje vond het ook niks.. totdat hij na het poetsen elke keer in de spiegel mocht kijken om zijn tandjes te bewonderen..
Bij Glenn is het een gevecht! Toen er nog geen tandje was, mocht ie alvast met de borstel spelen: kauwen, voelen met tong ed. Nu hij echt tandjes heeft, wil ie écht niet meer en is het huilen! Heb nu een vingertandenborstel gekocht, ook dát is een gevecht. Zucht. Ach, zal vanzelf wel beter gaan.
Hier zijn we ook begonnen toen de eerste tandjes doorwaren. In het begin was het nog wel nieuw en leuk, maar na een paar weken mochten we niet meer met de borstel in haar mond komen. Zelf de borstel geven heeft als resultaat dat ze hem weggooit.Liggend of zittend het maakt niet uit. Nu zet ze het steeds op een huilen en als ze haar mond open doet om naar adem te happen, probeer ik snel de borstel erin te steken en even te poetsen. We houden vol, hopend dat ze er toch aan gaat wennen, maar leuk is het al lang niet meer.
wij zijn ook vrij snel begonnen en mijn vriend heeft het nog even gevraagd aan de tandarts en die zei ook direct beginnen. Ik doe het als afsluiter op het aankleedkussen met een liedje (heel simpel...poetse-deboetse en dat 100 x ), dan gaat zijn mond al open! daarna mag hij zelf poetsen, nou ja spelen is het meer en dan leg ik hem in zijn bedje. Hij vindt het een mooi ding, die tandenborstel
ook hier als bedritueel. Gelukkig vindt Sam de tandpasta al erg smakelijk. Ik mag maar heel even want meteen gaan die grijphandjes erop af. Ze kan inmiddels de borstel zelf goed in haar mondje doen, en is dan helemaal trots omdat ze het zelf doet. En 's ochtends geef ik haar de tandenborstel wel eens als afleiding (zonder tandpasta) en ook dan gaat ze vrolijk zelf tandjes poetsen. Maar o wee als ik haar tandjes wil bewonderen, dan gaat het mondje stijf dicht.