Rust en regelmaat zijn erg belangrijk de eerste weken! Graag zou ik van jullie eens willen weten hoe jullie dagritme er uit ziet. Ik vind het moeilijk om regelmaat in te brengen en weet ook niet goed wanneer ik bezoek moet afspeken en mijn slaapje moet doen. Graag jullie reactie!
Ik pas me aan aan mike's ritme. Hij eet +- om: 6:00 8:30 11:00 14:00 16:30 19:30 22:30 Ik ben dan zo'n uurtje met hem bezig. (borstvoeding op verzoek) Als hij slaapt doe ik het huishouden. De eerste maand/anderhalf sliep ik tussen de voeding van 14:00 en 16:30. Inmiddels is dit niet meer nodig. Probeer je niet al te druk proberen te maken over een ritme.. De eerste maanden is het haast niet te doen om een vast ritme te plannen. Wat betreft visite.. Ik plande dat altijd savonds na ons avondeten. Dit omdat dan mijn man ook thuis was. Vond ik fijn, omdat hij dan de gasten bezig kon houden mocht mike ineens toch honger krijgen.
Rust en regelmaat heeft niet perse iets te maken met een dagritme. Met de regelmaat wordt bedoeld dat je een vaste volgorde aanhoudt met dingen. Bijvoorbeeld: wakker worden, fles, luier, spelen op schoot, spelen in de box, bij eerste gaap naar bed. En als ze dan nog zo jong zijn, dan gebeurt er niet veel op vaste tijden en is dat ook nog niet te 'regelen'.
Ik sluit me aan bij MamaSon... Hier ook vast ritme en regelmaat, maar niet op de klok, maar wel volgens de behoefte van het kind... Dus komt dat hier idd neer op slapen - bij wakker voeden- even spelen (nou ja nu speelt ie nog niet zoveel haha) en bij de eerste gaap of teken van moeheid weer in bed om te slapen. Nu moet ik zeggen dat dat bij Jayden niet altijd helemaal lukt, omdat Kaylee naar de psz moet en dat soort dingen, dus sommige dagen moet hij eigenlijk meer mee in het ritme van haar. Slapen deed ik tussen de middag en namiddagvoeding, maar dat zit er tegenwoordig niet meer in omdat Kaylee beslist heeft om op een andere tijd dan Jayden te gaan slapen En visite komt op een tijd dat ik denk dat hij wel wakker is. Als hij dan net zijn ritme heeft omgegooid en toch slaapt, dan heeft de visite pech.