Wanneer in een slaapzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door valhalla, 27 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Het is nu al een paar keer voorgekomen dat Lena zich helemaal omdraait in bed. Ze slaapt op zich rustig in haar ledikantje en 's nachts ook rustiger dan in de kinderwagenbak waar ze eerst in sliep.

Heb d'r bedje vrij strak aan de onderkant opgemaakt, maar op en of andere manier krijgt ze het voor elkaar om zeg maar een kwart slag of verder gedraaid en in het midden van haar ledikantje te gaan liggen. En dat is niet leuk, want nu ben ik bang dat ze straks met haar hoofd onder de dekens komt ofzo.

Kan ik haar al een slaapzakje aandoen? Nu zijn ze wel te groot denk ik, maar stel dat ik handige oma er wat steekjes aan laat zetten? Of heeft iemand een ander idee? Of doen babietjes dat wel vaker en maak ik me druk om niets?

Oh ja, effe ter verduidelijking, zo ligt ze er dus bij... :(

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Esmee sliep al in een slaapzakje vanaf week 1!

De Hema heeft ze in maat 50 en daar paste ze mooi in.

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Tijn is ook van 20-04-08 :) en slaapt sinds een paar dagen in een slaapzak. Anders kan ik hem elke ochtend boven in bed terug vinden.

Kwebbel

4. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Famke is ook al, vanaf het begin, een enorme woelwater, en die sliep al vanaf een week of twee in een slaapzak. Dat kan dus prima.
    En het helpt echt! Als ze in een slaapzakje ligt, trapt ze zichzelf ook niet zo los. :)

Slaapzakjes zijn gelukkig ook al in kleine maatjes verkrijgbaar. Ik heb Famke in ééntje van 70cm. gedaan, en hoewel dat wel een beetje groot was, ging dat prima.

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Zou het gewoon proberen. Als inderdaad de armgaten nog wat groot zijn gewoon met een paar steekjes iets verder dicht maken. Lijkt me geen enkel probleem.
    Moest trouwens wel een beetje lachen om je tekening :D

6. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Whahahahha
    Dat plaatje erbij maakt het helemaal af!
    Maar zo te zien moeten wij ook ns een slaapzakje gaan proberen dan want ook Damian is bovenaan zijn bedje te vinden

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.248
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha Beertje, als Damian net zo'n woelwater is als Eva ligt ie binnen de kortste keren ook met slaapzak bovenaan in bed :D. Eva draait sinds bijna een maand op haar buik met slaapzak en de afgelopen dagen ligt ze overdwars aan het hoofdeinde :D.

Maar voor die hele kleintjes werkt het wel eventjes ;) en het grote voordeel is dat je geen gedoe meer hebt met dekentjes.

Valhalla, je tekening is helemaal geweldig! :D Maar slaapzakje kan dus al heel goed! En als de armsgaten te groot zijn, zo handig hoef je niet te zijn hoor ;). Gewoon een paar steekjes. Als ik het kan, kan ieder ander het ook ;).

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    lekker in een slaapzakje doen meid. En als je het bdje kort opgemaakthebt, kan je de onderkant van de slaapzak bij het matras aan het voeteneidn instoppen. Blijft ze extra goed liggen.

9. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    je kan de openingen iets nauwer maken natuurlijk.hier sliep ze met 6-7 weken in slaapzak.maar alleen savond.omdat ze soms hazenslaapjes doet en t irritant is steeds dat ding aan en uit en dus ook aankleden en uitkleden steeds.vandaar gewoon alleen savonds.ze weet dan ook dat ze lang moet slapen dan.
    overdag deden we dr steving instoppen.nu als ze draaid dan ligt ze een stuk hoger en heeft ze t voeteneind toch weggetrapt.

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

Jaah bedankt allemaal! Gisteren bij de Hema idd een slaapzakje gevonden in maat 56 / 62 en ze lag vanochtend nog precies waar ik haar vier uur eerder had neergelegd :D

Heb het idee dat ze ook rustiger slaapt nu! En ik ook nou ik niet steeds bang ben dat ze d'r hoofd onder de dekens steekt! :D

Deel Deze Pagina