Wanneer bellen in 2e trimester?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lumiere, Dec 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik vraag me even iets af. Ik weet dat je vanaf week 26 dagelijks meerdere bewegingen moet voelen en dat je de vlk moet bellen als je minder gaat voelen. Maar hoe zit het voor die tijd? Vanaf 17wk voel ik ons ventje dagelijks meerdere malen, en nu sinds gisterenmiddag maar weinig. Een of twee kleine plopjes en dan uren niets. Eerst was hij mn na het eten actief en als ik 's avonds op de bank lig, maar nu niet. Ik weet dat kindjes op die termijn vaak enkele dagen helemaal niet gevoeld worden, maar ik ben dat van de onze niet gewend. Vind eigenlijk dat ik me overbezorgd en te onzeker opstel. Het is onze eerste. Ik wil hier niet op zondagavond de vlk voor bellen, zeker niet omdat ik af en toe wel wat voel.

2. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Ik voelde die van mij toen nog zo onregelmatig dat er echt geen pijl op te trekken was.. Denk dat je je er geen zorgen over hoeft te maken, maar als je dat wel doet zou ik morgen ff bellen..

3. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Op deze termijn is het heel normaal dat er veel verschil in beweging zit. Dat had herken ik ook bij deze eerste zwangerschap. Het lijkt me niet iets om zorgen over te maken.

4. mvm2008

mvm2008 Actief lid

May 18, 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je je zorgen maakt gewoon even bellen hoor, kunnen ze je even geruststellen. Maar voor jouw termijn is het helemaal niet raar als je een dag niks voelt
    Je beetje heeft nu nog zo veel ruimte voor dat kleine lichaam. Bi 20 weken voelde ik mn kindje nog helemaal niet, zelfs dat is niet raar.
    Maar als je je echt ongerust maakt gewoon even bellen hoor!
    Fijne avond

5. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Snap je heel goed, voel ook al vanaf week 16 elke dag bewegingen, en maakte me ook erg zorgen als ik een dag wat minder voelde, maar dit kan dus zeker, de kleine heeft nog zoveel ruimte. Als je het niet vertrouwd gewoon bellen, maar herken het dus wel. Ik ging dan even rustig op mijn rug liggen en wat prikken in mijn zij zeg maar. Dan voelde ik onze uk weer en was ik weer volop gerustgesteld.

6. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Haha, natuurlijk had ik mijn telefoon nog niet neergelegd nadat ik dit topic opende of meneertje begon vrolijk en fanatiek te trappelen:) zul je altijd zien he...die baby'tjes toch, zo lekker voorspelbaar...;)

Maar ik ben wel gerustgesteld om te horen dat er bij de meesten sowieso nog geen enkel patroon in de bewegingen zit op deze termijn. Dat vermoedde ik ook al, vandaar dat ik ook niet gebeld heb naar de vlk. Zal haar denk ik nog vaak genoeg bellen hiervoor de komende 20 weken, gelukkig geeft ze ook altijd aan dat ze dat echt niet als aanstellerij ziet en dat je beter te vaak dan te weinig kunt bellen.
    Ik denk dat ik er nu ook wel extra op let omdat we morgen de 20wk echo hebben, toch weer even spannend.

Share This Page