melden zwangerschap bij overname

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by mamie82, Feb 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamie82

mamie82 Bekend lid

Feb 12, 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames

wij zijn bezig om voor een 2e kindje

ik werk in de thuiszorg en nou worden wij overgenomen door een ander bedrijf vanaf april
    mocht ik deze maand postitief testen is het dan handig om het dan te melden in april aan het andere bedrijf ???
    in mei moet mijn contact verlengd worden dus ben bang als ik dat dan zeg dat ik geen verlenging krijg kan ik beter wachten en het vertellen als ik het contract heb of eerlijk zijn

groetjes

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Zou ik niet doen, je hebt toch niet zelf voor die overname gekozen? En ik vind sowieso dat, mocht je zwanger zijn, je het nog niet hoeft te vertellen. Ook als er geen overname was. Het is dan nog zo kort..

3. mamie82

mamie82 Bekend lid

Feb 12, 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    nee heb er zeker niet voor gekozen heb niks te willen helaas

maar goed ik zal het sowieso niet vertellen voor 12 weken ik wacht wel tot ik mijn contract binnen heb ...mocht ik zwanger zijn :D

4. Linlala

Linlala Actief lid

Feb 27, 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Wettelijk gezien hoef je pas 3 maanden voor je uitgerekende datum aan je werkgever te vertellen dat je zwanger bent. Mocht je in maart of april positief testen zou ik er dus eerder voor kiezen om de verlenging van je contract even af te wachten dan om het juist voor een eventuele verlenging al aan je werkgever te vertellen. Dan weet je zeker dat ze je contract verlengen (of juist niet) met de juiste gedachtegang hierachter :)

5. mamie82

mamie82 Bekend lid

Feb 12, 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    linlala bedankt voor je advies

wist ik niet eens dat dat zo laat in een zwangerschap pas hoeft maar ik zal het onthouden dus hou mocht het zo ver zijn lekker mijn mond dicht

Share This Page