Rust & regelmaat vragen (op pad en badje)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ma2Be, Mar 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Dat scheelt dan wel, ik heb ook zoiets, ga toch lekker slapen, want ik zie de bui ook al hangen als ze de hele tijd wakker is. Maar ze wil liever alles zien dan gaan slapen. In de maxicosi slaapt ze gelukkig vaak wel goed. Zal wel lekker liggen zo dubbelgevouwen ofzo ;).

2. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Denk je serieus dat een kindje van deze leeftijd de keus kan maken om niet te gaan slapen, en bewust kiest om naar de omgeving te kijken?
    Ik zat er even over na te denken namelijk en ik denk niet dat ze echt bewust kiest. Als ik jouw berichtjes zo lees is Eva volgens mij best een wakker kindje en misschien krijgt ze dan wel teveel prikkels om te kunnen slapen. Niet dat het meteen slecht is hoor.
    Thuis is ze ook veel wakker toch?
    Grappig dat ze wel veel in de cosi slaapt. Is dat meestal in de auto of ook erbuiten? Volgens mij slapen alle babies lekker in de auto!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In een draagdoek krijgen ze veel minder prikkels, eigenlijk scherm je ze met je lichaam af tegen teveel indrukken.

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

"in het begin" kon ik ook niet meer dan 1 activiteit per dag ondernemen. Mijn dochtertje raakte ook snel overprikkeld en ik kon de klok gelijk zetten op de huilbuien. Maar gek genoeg is ze daar 'uitgegroeid': naarmate ze ouder werd kon ze meer hebben, naarmate ze meer kon, werd ze nieuwsgieriger en keek ze haar ogen uit op drukke feestjes bvb. Het is geleidelijk en geheel vanzelf gegaan. Heerlijk, want ik weet nu dat ze veel kan hebben en dat gevoel had ik in het begin absoluut niet! (nu kan ze eigenlijk overal mee naartoe)

groet
    Amber

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Kan best zijn dat ze teveel prikkels krijgt hoor en dat het niet een bewuste keuze is wakker te blijven, maar er zijn toch vaak meerdere dagen achter elkaar dat ik thuis blijf. De tv staat nooit aan als zij er is, de 'enige' prikkels die ze krijgt zijn haar speeltjes in de box (niet teveel). Maar alles is haar snel teveel. Maar ze is wel altijd heel erg vrolijk en ze heeft alleen 's avonds soms moeite met in slaap komen, vooral als ze wat nieuwe dingen heeft geleerd (de afgelopen dagen dus...). En overdag slaapt ze weinig.

Draagdoek... tja, ik was er heel erg blij mee, heb 'm ook wel een paar keer gebruikt toen ze nog kleiner was. Maar ik krijg Eva er nauwelijks in, ze raakt dan helemaal overstuur. Ik denk dus omdat ze dan niets kan zien ;). Ik heb het een keer een half uur volgehouden en toen was ze helemaal overstuur. Het lijkt net of ze liever de wereld wil ontdekken dan bij mij zijn :(. Na een voeding kan ik haar ook maximaal een kwartier rustig bij me houden, daarna raakt ze helemaal overstuur. Om in de box weer rustig en vrolijk te worden...

In de cosi slaapt ze trouwens in de auto of als ie op de wagen zit. Meestal zodra we naar binnen lopen wordt ze wakker en is het gedaan met de rust ;).

6. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Zolang Eva maar vrolijk en tevreden is, toch? Thijs kan zichzelf ook zo goed wakker houden. Is gebeurt na het 8/9 weken sprongetje. Hij vind alles mooi om te zien.
    Hij kan zelfs lachen en gieren naar de kreukels van de binnenbekleding van de wagen :( . I
    k heb alle speeltjes al weggehaald omdat ik dan dacht dat hij dan minder prikkels zou krijgen... nou nee dus, hij vind alles veel te mooi!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Volgens mij is het bij Eva ook zo sinds het 8 weken sprongetje. Tijdens sliep ze overdag helemaal niet :( en nu dus weinig. Maar verder vermaakt ze zich prima. In de kinderwagen heb ik geen speeltjes, maar in de box laat ik ze lekker wel liggen anders wordt mevrouw boos :D. De mobiel boven haar hoofd draai ik vaak weg omdat ik denk dat het anders teveel is, maar dan zit ze echt te kijken waar dat ding nou is, dus draai ik 'm maar weer terug ;).

8. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    hahaha heel herkenbaar van die mobiel! Als ik Ymke bij me hou na de voeding gaat ze zelfs naar dat ding kijken! Ik ga nu maar ergens anders zitten. Ik heb er eens opgelet sinds gisteren en ik zie haar inderdaad wel heel veel rondkijken. Ik houd haar vaak tegen mijn schouder na de voeding ivm spugen en dan bekijkt ze alles uitgebreid. Als ik haar dan bij me neem om te kletsen moet ik wel veel uit de kast trekken om dat achter mijn schouder te overtreffen!

9. Samama

Samama Niet meer actief

Mijn advies: Probeer je kindje geleidelijk aan uit het RRR schema te halen! Wij deden het in het begin ook: Voeden, spelen en knuffelen, slapen. Met als gevolg dat als ik het op het forum las, zij heel veel dingen niet deed die bij haar leeftijd hoorden. Wij hebben haar langzaam een beetje uit haar schema gehaald, het gaat nu veel en veel beter! En is minder stressvol, voor zowel ons als voor haar. En ze begint nu niet gelijk meer te huilen zodra ze wakker is, omdat ze haar fles MOET hebben.

Share This Page