Rust, Reinheid en Regelmaat?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mirjam2112, Oct 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    Mirjam fijn dat je demanier hebt gevonden die goed bij je past! Zolang jij en je baby zich er goed bij voelen is het fijn toch. Het zijn allemaal maar midellen en mogelijkheden die bij sommige mensen en baby's hulp kunnen geven. Het moet dus geen doel op zich worden.

2. Cin11

Cin11 Lid

Oct 28, 2008
    85
    0
    0
    Hoi,
    volgens het cb is rust en regelmaat, bijv: voeden, verschonen, spelen en slapen. Elke keer dezelfde volgorde zodat je baby weet waar hij aan toe is. Bij ons werkt dit echt super. Zodra hij tijdens het spelen gaat gapen breng ik hem meteen naar bed, dan huilt hij helemaal niet. Zodra ik te lang wacht wel. Maar we hebben totaal geen schema qua tijden.

3. joyce30

joyce30 Actief lid

Aug 7, 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Wij hebben niet echt een ritme maar meer een volgorde .Dus verschonen fles,spelen en slapen .
    Maar soms slaapt mijn zoontje de ene dag meer dan de andere dag .
    Met de fles doe ik ook tussen bepaalde tijden ,niet precies om 11:00 uur of zo .
    Mijn zoontje is ook een supervrolijke baby .

4. willielien

willielien Actief lid

Oct 12, 2007
    182
    0
    0
    idd, het ritme is bij ons de volgorde van handelingen. Hij weet dus precies waar die aan toe is en wat er gebeurt. Fijn dat je haar ritme ontdekt hebt. Als Jannick wat gaat rommelen (bv door anders te gaan slapen oid) dan ga ik ook weer kijken wat HIJ wil, een rommeldagje krijgen we dan. Maar dan weet ik daarna wel wat hij wil. Je moet het toch zo een beetje doen, totdat ze kunnen zeggen wat ze willen...

5. stef82

stef82 Actief lid

Nov 6, 2006
    298
    0
    0
    hoe ben je erachter gekomen dat ze 12 uur slaapt? ik moet mijn dochtertje echt wakker maken voor laatste fles.. moet ik het gewoon eens proberen om die laatste fles weg te houden?

en hoeveel voedingen heeft demi nog nodig? wij hebben 5 voedingen en als ik s avonds eruit haal zit ik maar op 4?

hoe heb je dit gedaan?

groetjes

6. tam24

tam24 Lid

Mar 19, 2008
    61
    0
    0
    Hoi!

Mijn dochter is 13 weken en ik kijk vooral naar haar om te bepalen wat ik ga doen. Smorgens krijgt ze haast altijd de fles om 7.00 en verder varieren de flessen tussen de 3 a 4 uur. Als ze moe is gaat ze lekker naar haar bedje. Ik moet zeggen dat de avond wel altijd gelijk verloopt, vaak in badje rond 18.00, daarna nog wat drinken en daarna naar bed. Om 23.00 haal ik haar eruit om nog wat te drinken.

Volgens mij mogen kinderen van deze leeftijd toch nog geen 4 flessen? Dit omdat ze niet zoveel uren zonder voeding mogen?

Groetjes

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Hier hebben we geen ritme qua tijden. Nana krijgt overdag om de 5uur een fles en s'nachts slaapt ze door. In de ochtend komt ze meestal tussen 7 en 8 ze krijgt dan een flesje word aangekleed mag even lekker in de boks teuten en dan gaat ze naar bedje tot 12uur vanaf dan is het nooit zo vast vaak is ze tot 2uur wakker en slaapt ze dan weer tot 5uur en zo gaat het door. We hebben s'avonds niet echt een vaste tijd voor haar laatste fles, wil dit wel graag gaan proberen! Maar dan moeten de voedingen ertussen eigenlijk ook op een zelfde tijd want Nana komt precies om de 5uur

8. joyce30

joyce30 Actief lid

Aug 7, 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik had laatst nog gevraagd bij het cb hoe dat zit met de laatste fles .
    Als mijn zoontje deze nog leegdrinkt en rustig slaapt verder dan deze blijven geven .
    Mocht ik veranderingen merken bv slechter slapen dan kan ik deze laten vervallen .
    Mijn zoontje is bijna 4 maanden .

9. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Hoe ik 't heb gedaan? Geen idee ! Demi heeft 't vooral zelf 'n beetje bepaald, hoe gek 't ook klinkt..

Wij zitten ook maar op 4 voedingen, van elk 200 dan krijgt ze 800 wat weer goed is voor haar leeftijd en gewicht.
    Wij hebben haar nooit 's avonds wakker gemaakt voor de fles, op 1 keertje na want toen kwam ik er om 2200 achter dat ik haar luier niet meer verschoon had sinds 17 uur :oops:
    Maar die nacht kwam ze weer netjes om 4 uur dus dat was gelijk de laatste keer.

Je zou het kunnen proberen om die laatste fles weg te houden en dan de flessen overdag wat voller?
    Ik zat telkens op 120/150 per fles maar mijn vriend kreeg er met veel geduld vaak 180/200 in. Drinken, boeren, even pauze en weer verder drinken.. Dus dat ben ik ook gaan doen en nu drinkt ze vaak 200 op zonder pauze of boertje.
    Sinds ze die volle flessen drinkt slaapt ze ook ineens door.
    Ik zou het dus gewoon eens proberen en kijken hoe laat ze komt..

Bij Demi was 't wel zo dat ze in 't begin tot 0200 echt wakker was, en dat werd steeds vroeger totdat ze rond 2100 naar bed ging, dat duurde een paar weken en in die weken werd ze steeds later wakker, eerst om 0200, 0300, 0400 enz enz tot het ineens 0600 uur was.
    Nu gaat ze vaak al om 7/8 uur.

Maar ja nu werd ze ook al om 5 uur wakker, met 'n speentje kon ik het rekken tot half 6 en nu heeft ze 150 op en ligt klaarwakker in de box te spelen... :(:
    Ik had ook niet zo enthousiast moeten doen he ;)

Ik heb het aan het cb gevraagd of ze aan 4 flessen wel genoeg heeft en die zei dat 't prima is ! Als ze in totaal maar aan die 700-900 komt, en dat komt ze zeker. Ze zei ook dat als ze het nodig hebben 's nachts dat ze dan echt wel komt.. 12 uur zonder voeding is volgens haar geen probleem..

Hihi ze is nu weer op haar buik gedraaid en is nu boos dat ze niet meer bij haar speeltjes kan ;)

10. joyce30

joyce30 Actief lid

Aug 7, 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    hhihihi ben je ook al zo vroeg op .

11. mirjam2112

Haha ik zat 't zelfde te denken..

Jou ook geen uitslapen gegund op zondag?

12. joyce30

joyce30 Actief lid

Aug 7, 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Mijn zoontje gaat s`avonds om 19:00 naar bed 23:00 uur fles en dan weer om 05:00 wakker .
    Echt uitslapen doet die nog niet .Maar ik zie nu zijn oogjes gaan zakken :) .
    Ik ben al blij dat hij doorslaapt s`nachts .Ik lees veel verhalen dat baby`s niet doorslapen .
    Ik hem ff op bed leggen en dan duik ik er ook weer in .

Doei doei

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    bij mij op het CB vonden ze 4 voedingen voor Nana niet genoeg en wouden ze dat ik dat anders ging doen,maar heb dat niet gedaan! Ze is zelf in dat ritme gegaan van 4 voedingen heel af en toe zijn het er vijf maar dat is meestal als ze een ontwikkeling doormaakt. Maar ga echt niet met haar eetpatroon nu knoeien ze is harstikke tevreden dus zie er geen reden toe. Ze ligt nu lekker in de box te kraaien.
    Zo zie je maar he dat elk CB anders is met adviezen.

14. mirjam2112

Dat is ook zo, de baby van kennissen mocht met 3 maanden al 'n fruithapje bij ons adviseren ze om tot 6 maanden te wachten..

En over die voedingen, dat ligt ook aan het gewicht geloof ik want toen Demi 2 weken oud was zeiden ze van het cb dat ze lichamelijk gezien al zonder de nachtvoeding kon omdat ze zwaar genoeg was..
    Dat scheelt natuurlijk ook wel in het doorslapen of niet..

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    ja klopt het gaat ook volgens het gewicht, Nana is niet zo'n kleintje en volgens de richtlijnen mag ze dus eigenlijk wel 4 flessen als ze dat wil,maar waarom het cb nou wou dat we het om gingen gooien? Geen idee.
    Moet aankomende vrijdag weer heen ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

Fruithapje hoor je inderdaad ook verschillende dingen over de 1 mag het pas met 6 maanden en de ander al met 4.
    Er zijn bepaalde richtlijnen waar het CB zich aan houd, maar niet ieder kind past in die richtlijnen.

16. joyce30

joyce30 Actief lid

Aug 7, 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Cb heeft een adviserende functie .Ligt ook aan jezelf of je dat opvolgt .
    Ik denk dat je dingen eruit moet halen wat voor jou werkt .Ieder kind en gezin is natuurlijk anders .

Share This Page