Het is de afgelopen nachten behoorlijk koud geweest. Ik doe dyon daarom 's nachts een flanellen pyamaatje en een winterslaapzak aan. Vervolgens leg ik hem onder 2 dekentjes en een lakentje. Maar tegen de morgen aan begint hij altijd te huilen en bibbert dan van de kou, omdat hij alle dekentjes van zich afgetrapt heeft. Alleen zijn slaapzak is dan niet meer genoeg. Ik stop hem meerdere keren per nacht opnieuw in, maar het heeft weinig zin. Mijn vraag is: hoe doen jullie nu de winter er aan gaat komen? Hoe hou je je kleintje 's nachts warm? Ik hoorde laatst iets over de combi-sleeper. Is dat misschien wat ?
Ken het eerlijk gzegd niet, een pyama in en slaapzak, dat moet toch ruim gemoeg zijn? Ben je niet bang dat hij juist veeeel te warm word met nog dekens hieroverheen?
Ik zweer bij de combisleeper! Ik heb Juul onder een enkel lakentje om haar strak in te stoppen en dat is samen met de buitenkant van de combi nu nog warm genoeg. Als het nog kouder wordt, doe ik de binnenkant van de combi erin.
Hier thuis is een pyjama in een slaapzak ook niet voldoende tegen de kou. Ik stop hem ook nog onder de dekens. Maar echt tips om hem daaronder te houden, heb ik niet. Ik ben nieuwsgierig naar wat de combisleepr precies is.
Jemig wat is het dan koud bij jullie, hier alleen pyama, deken en laken nodig. misschien verwarming op 18 houden op zijn kamertje? zo'n winterslaapzak met armen eraan zou genoeg moeten zijn denk ik
Hier een romper met lange mouwen, pyama en 'dikke' slaapzak zonder mouwen. Geen dekentje dus, ze draait veel en ik ben bang dat ze met haar snoet onder de dekens komt. Maar het wordt natuurlijk kouder, denk dat een combisleeper dan idd wel handig is..
hier ook een romper met lange mouwen, pyjama, winterslaapzak zonder mouwen en 2 dekens. hebben enkel glas. is dus flink koud hier. als het echt koud wordt krijgt hij een dikkere pyjama en evt winterslaapzak met mouwen. verwarming op zijn kamer doe ik niet aan. Groetjes, Miranda
Hier ook romper met lange mouwen. Pyjama en een winterslaapzak zonder mouwen. En dan onder een lakentje met 2 dekens. Ik stop hem 's avonds goed in en soms 's nachts nog een keer en mijn ervaring is dat hij zich pas 's ochtends als hij wakker wordt onder de deken vandaan werkt. Wij hebben ook geen verwarming aan op zijn slaapkamer is helemaal niet gezond slapen met de verwarming aan.
Ik heb een romper en een slaapzak van de prenatal. Die is velours en gevoerd. Ze slaapt bijna nooit onder de dekens, maar hier blijft ze lekker warm in en is niet zo duur als de combisleeper.
interessant topic. Fenna blijft echt geen nacht onder haar dekentje. Heb op dit moment ook een winterslaapzak, maar dat blijft ben ik bang niet warm genoeg. Ken de hele combisleeper niet. Wat is het precies?
Onze dochter slaapt ook al maanden niet meer onder een dekentje. Dat heeft totaal geen zin omdat ze er meteen onderuit kruipt. Soms zo netjes dat het leek alsof we haar niet hadden ingestopt. Ze slaapt momenteel in een romper zonder mouw, met een flanellen pyama en een winterslaapzak. Dit is voldoende.
Combisleeper is ook een slaapzak. FF googelen. Bij de prenatal verkopen ze hem ook (merk little company).
Een combisleeper is dus een slaapzak met binnenslaapzak die je kan verwijderen. Vind die wel erg prijzig. Bij de Hema verkopen ze een slaapzak met mouwen (die eraf kunnen) gevuld met polyester, dus ook warm en die kost nog geen 12 euro geloof ik. Hier is het ook best koud 's nachts, ik laat Louiza slapen in een romper met pyama en slaapzak en daarbovenop een polyester dekentje. Heeft ze warm genoeg mee. Maar tegen de winter moet ik ook nog iets anders vinden. Heb wel liever dat ze iets te koud heeft dan te warm hoor. Het is erg gevaarlijk om je baby te warm toe te stoppen.
Ik heb Saar altijd in een rompertje met lange mouwtjes en sokjes. Ze voelt namelijk altijd warm aan behalve haar voetjes. dus heb standaart sokjes aan bij haar. Dag en nacht. dan een lakentje en daarop een katoene dekentje dubbelgevouwen. Ze is altijd al goed op temperatuur geweest, vanaf haar geboorte altijd rond de 36.9/37.1 Maar in mn kamer is het altijd minimaal 20 graden ik kan namelijk absoluut niet slapen als ik het koud heb en ik heb al zo weinig slaap nu dus aangezien ze de nachten doorslaapt moet ik ook goed slapen in de nacht!
Jeetje, die combisleeper is megaduur zie ik net! Ik lees dat ze bij de Hema een soortgelijk product verkopen. Dan ga ik daar maar eens even kijken! Ik kan aan de voetjes van mijn zoon altijd goed voelen of hij het warm of koud heeft. Als ik hem bovenop zijn dekentjes vind, dan voelt hij echt niet lekker warm aan. De verwarming aan doen op z'n kamertje vind ik ook niks. Ik heb laatst wel een kruik bij z'n voetjes gelegd, maarja, als hij "bloot" gaat liggen dan heeft dat ook geen zin. Baby's te warm toedekken is inderdaad niet verstandig, maar mijn zoon is alweer 13,5 maanden oud. Gaat dat dan ook nog op ?
Heb ook een combi-sleeper. Ideaal ding! Je kan in de zomer alleen de binnenzak, in de lente de buitenzak zonder mouwtjes, in de herfst de buitenzak met mouwtjes en in de winter de binnen en buitenzak gebruiken! En dan kan je natuurlijk nog varieren met rompers korte/lange mouw enzo. Nu heeft mijn zoontje de buitenzak met mouwtjes en heeft hij een romper lange mouw en een gewoon (niet velours ofzo) pyamatje aan. Het is wel een duur ding, maar met die eerste doe je een jaar en die opvolger is van 1 tot 4 jaar geloof ik.. Dus je doet er wel lang mee. Als je een goedkoper slaapzakje zou kopen, moet je misschien ook meerder aanschaffen met/zonder mouw en verschillende maten? Die van mij woelt zn hele bedje door, dus dekentje is geen optie.. hema heeft idd ook een slaapzakje met afritsbare mouwen (alleen geen binnenzak erin); die ligt bij ons bij oma!
Ik heb laatst voor mijn dochtertje een Grobag slaapzak gekocht. Kost de helft van een combisleeper en is geschikt voor kamers met een temperatuur van 16 tot 20 graden. Je kleedt je kind op de temperatuur van de kamer. M.a.w. hoe warmer hoe minder laagjes, of andersom. Ik heb ze nu bijv. liggen in een romper zonder mouw en complete pyama, het is nu 18 graden op haar kamer. Wordt het warmer dan doen we haar pyamabroek niet aan en wordt het kouder, dan krijgt ze een romper met lange mouw aan. Er zit een thermometer en kledingadvies per temperatuur. Heb m op internet bij de www.geboortewinkel.nl gekocht en ben er erg tevreden over. Hij is nl. dun maar toch warm. Heb ook een winterslaapzak van de hema maar die is zo dik dat het bijna een dekbed is. Verder heeft die Grobag slaapzak ook een opening voor een kinderstoel.
Kan je dan niet beter zelf wat extra's aantrekken of een extra deken pakken? 20 graden of warmer is niet echt heel goed voor zo'n kleintje... Bij ons was het op de kamer toen Eva nog zo jong was hooguit 18 graden. Nu op haar kamer hetzelfde, 's nachts rond de 16/17 graden. Hoe doen degenen dat dan die nooit de verwarming aanhebben op de slaapkamer met badderen en aankleden? Ik vind het echt zielig om Eva (vooral als ze net in bad is geweest) in zo'n koude kamer af te drogen en aan te kleden. 's Avonds voor Eva naar bed gaat is de verwarming even aan en die gaat uit zodra ze gaan slapen en het raam gaat open, dan koelt het snel af. Als wij gaan slapen draaien wij de verwarming weer open zodat het 's ochtends wat aangenamer is. Eva slaapt trouwens in een romper zonder mouwen/korte mouwen, t-shirt met lange mouwen en een dikkere slaapzak zonder mouwen (net iets minder dik dan winterslaapzak) en that's it. Maar dan heeft ze het ook lekker.