Rust , Ritme , Regelmaat vraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ramona82, 1 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Ja! Bij ons heeft het absoluut geholpen, we hebben een compleet ander kind, veel meer ontspannen en gelukkiger.

En wij hebben niet eens ingebakerd, gewoon de regelmaat op zich hielp al enorm

2. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    wij hebben het gebruikt, werkte prima, eerste dagen echt doorbijten en dus niet toegeven (nadat je hebt gecheckt dat kindje lekker ligt, schone luier, goed gevoed etc!). Resultaat: Sofie slaapt vanaf 5 weken door en nog steeds 2 slaapjes per dag (soms ligt ze alleen 1,5 uur wakker in plaats van slapen maar dan ligt ze lekker te kletsen en heeft dan wel rustmoment) maar ik weet niet of het bij ieder kindje werkt.

Ik denk dat alle methodes werken als je maar consequent bent (samen met je vriend/man/partner).

Mijn eeuwige grootste tip: zet een wekker als je kindje huilt, 10 minuten lijken veeeeeel langer dan ze zijn, en opnieuw zetten als het even stil is geweest he!

3. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    tot nu toe heeft het nog niks geholpen hier :cry: hij krijst het echt uit als ik hem wakker in bed leg, niet meteen maar na een paar minuten begint hij..... ik weet niet wat maar ik denk dat mijn kleine gewoon een ander probleem heeft helaas :rolleyes:
    grtz Ramona

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Is hij dan wel al moe? Misschien moet hij nog wat slaperiger zijn voordat je hem in bed legt.

5. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hij is dan wel moe, want hij valt dan bijna in slaap in mijn armen...
    als ik hem laat slapen bij mij dan slaapt ie rustig 2 uur lang. (om die reden leggen we hem sávonds maar slapend in bed).. het lijkt net of hij weet dat ik er niet ben en gaat dan meteen huilen. ik denk dat ik het CB maar ga bellen en hun weer om advies ga vragen, want ik vind het echt niet gezond meer voor het kleintje ;)
    groetjes van Ramona

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Mijn grote probleem hierbij is dat een kindje ook gewoon behoefte aan jou kan hebben. En hoe check je dat dan?
    Ik wil mijn kind niet laten huilen, en zeker niet als hij mj nodig heeft...

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    En, welk antwoord heb je gekregen?

Ik weet uit ervaring hoe lastig het kan zijn. Denk ook even aan een sprongetje, dat maakte het bij Siem ook nog eens drie keer zo erg.

Als je echt denkt, dat je het lang genoeg hebt geprobeerd, én je vermoedt nog steeds dat er iets anders aan de hand is, ga dan eens informeren bij een osteopaat. Siem had heel veel last van krampjes ne onrust in zijn lijfje, tot een maand of drie. Toen gingen we naar de osteopaat, ook omdat we er doorheen raakten. Na één behandeling merkte ik al resultaat en na 4 behandelingen was het helemaal over.

We hebben nu een rustig kind, dat zijn eigen ritme aan kan geven, maar wel genoeg slaapt overdag. (oké, nu even niet, maar hij is er even niet lekker aan).

Ik beloof je niet dat het helpt, maar bij ons werkte het goed en de 3 R´en waren hier geen succes...

8. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik weet bijna zeker dat dit het is! hij heeft hier nu al sinds zijn 5de week last van en is inderdaad een super blije + stille baby als hij gewoon bij mij is :)
    alleen kan ik niks meer doen , geen huishouden of lekker douchen of wat dan ook! dus er moet toch wel een manier ergens zijn dat hij ook kan slapen zonder mijn lichaam tegen zijne :rolleyes:
    grtz Ramona

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha Ramona,

Hier hetzelfde probleem. Ik had Mirre altijd bij me, op mn arm, borst of in de draagdoek ... heerlijk! EN een heel tevreden kind! Alleen kwam ik dus helemaal niet meer aan mezelf toe ... laat staan aan het huishouden. En die draagdoek werkt wel, maar begint me langzamerhand mn rug te kosten ... Gevoelsmatig ben ik het dus eens met stranger, maar dat hou ik niet vol ...

Dus ook hier het boek van Ria Blom gekocht en nu zet ik de kookwekker. Zij raadt zelfs aan 30 minuten. Mirre vindt het soms ook heel moeilijk om in slaap te komen, soms gaat het prima. Herkenbaar ook, eerst 5 minuten stil (of langer) en dan keihard brullen ... Ik zet dan door ... en als ze 10 min heeft gehuild vind ik het eigenlijk weetr zielig om haar eruit te halen: dan is het huilen voor niets geweest. Uiteindelijk valt ze meestal na een minuut of 20 in slaap. Nu ligt ze ruim een uur te slapen - alleen dus! In haar eigen bedje! Fantastisch!

Tijdens haar huiluurtje (rond etenstijd) hoeft ze niet in haar bedje, dan mag ze lekker bij mij in de draagdoek.

Bij Mirre werkt even langsgaan ook niet ... wordt alleen maar erger. Het is dus echt een kwestie van doorzetten, uiteindelijk zal het huilen minder worden/ stoppen (na ongeveer een week).
    Of maak, zoals mijn schoonzus (en wellicht ook stranger) de keuze voor een niet-laten-huilen opvoeding. Mijn (schoon)nichtje van 4 en neefje van 1 zijn schatten van kinderen, maar heel erg lastig met slapen - doen ze allebei eigenlijk niet in hun eigen bed / eigen kamer. Als ze wakker worden, liggen ze niet eerst tevreden te pruttelen, maar zetten ze meteen en keel op etc.

Dit 'schrikbeeld' is voor mij reden om nu even vol te houden (en ik jank gewoon lekker mee met mn meissie) ...

Succes!

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hier heeft hij in het begin veel in de draagdoek geslapen. Hij lag lekker tegen mij aan en ik kon behoorlijk wat doen in de draagdoek (ok, douchen was wel onmogelijk ;)). Stofzuigen, stoffen, opruimen, boodschappen doen, lekker wandelen, samen slapen op de bank, het was allemaal mogelijk. Misschien een idee?

Wij hebben de keuze gemaakt om hem niet alleen te laten huilen. Soms is hij boos, dan wil hij niet getroost worden, maar dan laten we hem nooit alleen en nemen hem wel bij ons.

Niet laten huilen staat niet gelijk aan moeilijk slapen hoor. Hoewel mijn zoontje in het begin vrijwel alleen in de draagdoek sliep, slaapt hij nu alleen nog maar in zijn bedje en is de draagdoek heel leuk om bij mama of papa te zitten en rond te kijken. Het is zo geleidelijk gegaan dat ik niet kan zeggen wanneer en hoe. Hij geeft zelf 's avonds aan wanneer hij naar bed gaat (meestal rind een uur of 18:30) en dat gaat vrijwel zonder problemen, op een paar periodes van verlatingsangst na. We hebben het hem altijd zelf laten regelen en vanaf het moment dat we zijn slaapsignalen begrepen (dat heeft wel even geduurd :oops:) ging het eigenlijk vanzelf.

11. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Bij ons heeft Dax nu zijn nachtritme goed te pakken. Hij gaat rond 21 uur naar bed en dan pak ik hem rond 23.30 uur op voor zijn laatste fles en dan slaapt hij tot circa 8.00 uur. Zonder morren, dus meteen lekker slapen als hij naar bed gaat. Maar sinds hij dus 's nachts goed slaapt, gaat het overdag moeilijker. Vooral 's morgens. Vanmorgen viel hij om half 10 op schoot in slaap en toen heb ik hem in bedje gelegd (wakker) en dan slaapt hij een half uur en dan is het echt huilen geblazen. Ik heb hem in bed getroost, maar hij viel niet in slaap. Ik ben om hem heen gaan stofzuigen en poetsen maar om 11 uur heb ik hem toch uit bed gehaald, hij was gewoon klaarwakker. Zou hij dan niet echt moe zijn? Gistermorgen heeft hij ook maar drie kwartier geslapen 's morgens. Gistermiddag heeft hij 3,5 uur geslapen met een paar keer wakker worden en wat jengelen tussendoor.

Zou hij gewoon 's morgens te fit zijn omdat hij dan toch een 11 uur slaap erop heeft zitten?

12. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Hij ligt nu overigens in de buikdrager te slapen... Hij wilde beneden ook niet echt stoppen met jengelen en ik dacht dan nog maar een uurtje in de buikdrager tot de volgende fles...

13. Lolaatje

Lolaatje Actief lid

16 mrt 2007
    200
    0
    0
    Groningen
    Hoi,

Hier ook een onrustig meisje. 's Nachts gaat het prima. 's Avonds tegen 20.30 valt ze in slaap, om 23.30 de laatste voeding, dan om 3.00 uur en daarna om 8.00 uur wakker. En soms slaat ze de voeding van 3.00 uur wel over, alleen lig ik dan wakker te zijn......:)

Overdag is het best drama! De die RRR'en probeer ik ook zoveel mogelijk toe te passen. Vanochtend is ze tegen 11.00 uur pas wakker geworden, toen gedronken en even in haar wippertje gezeten. Na ca. 3 kwartier begon ze te gapen en wat te jengelen en heb ik haar weer naar boven gebracht. Na 20 minuten huilen is ze nu eindelijk stil. En dat gaat eigenlijk elke keer zo! Het lijkt alsof ze TE wakker is als ik haar in bed leg, maar misschien is ze op dat moment al wel TE moe.....lastig hoor!

Ik hoop dat ze nu een uurtje slaapt, maar vaak genoeg wordt ze na een half uurtje weer wakker en dan verwacht ze dat ik met de fles klaar sta (slapen, wakker worden, schone luier, fles...), maargoed zo werkt het natuurlijk niet.

Vaak als ze even na de middag wakker wordt, dan eerst weer de fles en dan gaan we even wandelen of een eindje rijden in de auto (bij slecht weer), vaak slaapt ze dan wel direct. Of ik ga bij mijn moeder een kopje koffie drinken en zorg dat ik ca. 3 a 4 uur later weer thuis ben, zodat ze haar flesje kan krijgen en bij de 1e vermoeidheidstekenen weer naar bed. Ik vind het erg lastig allemaal en we zijn dan ook nog druk bezig om een ritme te krijgen die goed bij Elise past.

Sterkte en succes!

Groetjes,
    Henriet

14. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ja bij ons hielp het ook,ik laat mijn zoontje altijd eventjes huilen,na een kwartiertje valt hij in slaap,als ik telkens ga kijken blijft hij jengelen.
    wat bij mij echt heel goed hielp is hem op die leeftijd echt na een uur,anderhalf uur weer in bed leggen,dus totaal inclusief voeden ,verschonen en spelen een uur tot anderhalf uur wakker houden,daarna in zijn-haar eigen bed in slaap laten vallen.
    soms was mijn zoontje gewoon te moe en daar werd hij juist onrustiger van.

15. Lolaatje

Lolaatje Actief lid

16 mrt 2007
    200
    0
    0
    Groningen
    Wat doen jullie dan als je je kindje in bed legt en deze dan, eindelijk, na een tijdje in slaap valt maar dan na een half uurtje/drie kwartier weer begint te huilen?

Elise slaapt heel erg licht en wordt om de zoveel tijd wakker. Soms weet ik gewoon niet wat ik ermee moet namelijk. Als ik haar na een half uurtje weer mee neem naar beneden is ze lang niet uitgeslapen en is ze heel prikkelbaar en huilerig. Ook is het dan nog lang geen tijd om te voeden.

en....inderdaad, hier is het ook zo dat als ik me laat zien, het helemaal krijsen is.....!

Groetjes,
    Henriet

16. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    hoi henriet.

is het dan niet een idee om haar dan na dat half uurtje weer op bed te leggen.
    je probleem is zo herkenbaar,lijkt mijn verhaal haast wel .
    ik los het dus zo elke x op en dat gaat redelijk goed zeg maar.zo slaapt ze elke x ong 3kwartier in plaats van een paar uurtjes achter elkaar.

liefs linda

17. Lolaatje

Lolaatje Actief lid

16 mrt 2007
    200
    0
    0
    Groningen
    Hoi Linda,

Ik ga dat dan ook maar doen denk ik. Bij jou werkt het al 4 maanden en 1 week, dus hopelijk gaat het bij mij ook werken ;)

Ze begon zojuist na drie kwartier te huilen. Ik ben toen naast haar gaan zitten en even op mijn pink laten sabbelen (ze wil geen speen namelijk). Toen ze weer sliep ben ik heel rustig naar beneden gegaan. Dit gaat alweer een half uurtje goed. Tegen 19.00 uur mag ze weer drinken.

Lastig is dat als ze zo licht slapen. Ik heb het gevoel de hele dag op mijn tenen door het huis te moeten lopen en als de trap kraakt heb ik al zoiets van " shit....nu wordt ze wakker" :)

Groetjes,
    Henriet

18. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    heej henriet.

moet zeggen dat ik hier ook pas mee ben begonnen hoor,denk nu zon maandje ong.en eigenlijk gaat het al die tijd best goed.heb haar ook eerst ingebakerd gehad en nu ben ik daar zon 4 dagen vanaf en ook dat gaat redelijk goed.

gr linda

19. Lolaatje

Lolaatje Actief lid

16 mrt 2007
    200
    0
    0
    Groningen
    Nou, ik ga het gewoon op die manier proberen. kijken hoe het deze week gaat.

Inbakenen doe ik Elise ook. We hebben een webcam op haar kamertje en telkens zag ik die armpjes ergens boven haar zweven ;) Zo druk! Op zich een heel grappig gezicht, maar ze hield zichzelf ermee wakker (en maakte zichzelf wakker, doordat er weer een vingertje in een oogje kwam e.d.)

20. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    oke veel succes ermee!

liefs linda

Deel Deze Pagina