Heb je al eens aan een draagdoek gedacht? Kindje heeft lichamelijk contact, kan lekker slapen en jij hebt de handen vrij.
Ik vraag me af of kindjes die altijd bij mama slapen daar niet teveel aan gewend raken? Dat ze straks echt niet meer alleen willen slapen?
@ Suzanne: hier niet. Hij slaapt nu in zijn eigen bedje op zijn eigen kamer. Eerst veel in de draagdoek en stond zijn bedje bij ons op de kamer. Maar hij sliep gaandeweg steeds minder in de draagdoek en met een maand of 6-7 sliep hij heel onrustig, dus hebben we hem een eigen kamertje gegeven en dat ging vanaf nacht 1 supergoed. Ik miste hem en doe dat nog... maar hij slaapt nu veel beter, dus dat is belangrijker dan wat ik graag wil (maar vind het wel jammer, vond het zo heerlijk wakker worden en dan een brede grijns naast je). Dus hier is het vanzelf veranderd, doordat we goed naar hem gekeken hebben.
jinx dus jij haalt haar eruit en speelt een half uurtje met haar en legt haar daarna weer in bed? ik heb het idee dat amy dan alleen nog maar meer overstuur is als ik haar weer terug leg in bed.en dan huilt ze helemaal niet meer?
Hoe gaat het nu met het slapen van de TS? Het is zo moeilijk om die rust en regelmaat er goed in te krijgen in het begin. Vaak begin je er pas mee als het al te laat is en je kindje zo moe is dat hij door vermoeidheid (overprikkeld) niet meer kan slapen. Probeer een vast patroon te maken. Waker worden, verschonen, drinken, knuffelen/evt spelen en bij eerste signalen weer op bedje. Sommige kindjes hebben het nodig om even te huilen voor het slapen (prikkels verwerken), andere kindjes niet. Maar als je kindje steeds bij je wil zijn kun je misschien langzaam proberen wat afstand in te bouwen. Misschien de eerste keer slapend in bed leggen, daarna troosten en in zijn kamertje blijven, daarna in zijn bedje proberen te troosten (zet er maar een stoel naast) en dan helpt het misschien om alleen even op zijn kamertje rond te lopen (misschien de was opruime o.i.d.) Heb je ook een liedje wat je vaak zong tijdens de zwangerschap. HIer was dat het liedje 'slaap maar', vaak als ik dit begon te neurien werd mijn dochter daar ook rustig van en kon ik steeds zachter en steeds een stapje dichter naar de deur... Maar goed. Heel veel succes, want het duurt best een poos voordat jullie beide jullie ritme hebben gevonden!
Dat is net het probleem, ik hou ook zo de regelmaat erin maar Dax wordt dus ook altijd na 3 kwartier weer wakker en slaapt nooit tot de volgende voeding.
Tja, na 10 weekjes moest ze ook gewoon naar het KDV dus weg bij mama, was ze er alvast aan gewend Sofie was en is geen knuffelkind dus daar was ik niet bang voor.
Heb je al geïnformeerd naar die osteopaat? Ik ben vooral benieuwd of die voor Dax ook wat kan betekenen. Succes!
Ik ben met Dax inmiddels al 3 keer bij de osteopaat geweest. Ik ga voor zijn voorkeurshouding. Ik merk weinig verschil. In bed wil hij absoluut niet naar links of naar boven kijken. Altijd met zijn hoofd naar rechts. Het vervelende is, hij heeft een hematoom op zijn hoofd, aan de rechterkant. Misschien dat de zwaartekracht ook negatief zijn werk doet in dit geval.
weet je wat wij doen suzanne? wij leggen amy om de week andersom in bed, ze kreeg ook een voorkeurshouding en keek altijd naar de ramen. nu heeft ze weer een mooi rond hoofdje. misschien n idee?
Wij hebben het bedje ook steeds andersom opgemaakt, zodat het licht iedere keer aan de andere kant was. Maar goed, hier hielp de osteopaat toch beter. Jammer dat het jou en Dax niet echt helpt nog. Misschien moet je het even tijd geven. Wij hadden steeds pas om de 2 weken een afspraak, omdat de behandeling tijd nodig zou hebben om zelf in het lichaam verder door te werken. Succes!
Bed heeft al verschillende keren andersom gestaan maar hij blijft gewoon naar rechts kijken. En bij ons zat ook anderhalve week tot 2 weken tussen de afspraken bij de osteopaat hoor.
Euh? Die eerste zin snap ik niet, wat bedoel je daarmee? En mijn zoontje is en was ook geen knuffelkind, maar hij kon en kan me zeker wel nodig hebben. Dat sluit elkaar niet uit.