Ziektekosten 2007

Discussie in 'De lounge' gestart door Caithlin79, 14 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nou... de nieuwe bedragen zijn weer bekend. Ik ben druk aan het zoeken wat nu het beste voor me is voor volgend jaar (vooral met betrekking tot kraamzorg!) en zie nu al door de bomen het bos niet meer :(

Zijn jullie er al mee bezig geweest? En nog goeie tips?

2. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik werd er vorig jaar al giga gek van dus blijf ik dit jaar gewoon zitten waar ik zit.

maar heel veel succes met uitzoeken!
    groetjes susanne

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Haha thnx ;)

Ik had afgelopen jaar een collectieve verzekering bij de werkgever maar ik werk daar nu niet meer en verder bevalt die verzekering me niet eens zo erg, vandaar!

4. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    inderdaad dan zou ik ook verder gaan kijken

nogmaals heel veel succes

5. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik ben begin dit jaar overgestapt naar vgz en dit bevalt me prima

de ziekenhuiskosten van de bevalling word volledig vergoed

kraamzorg volledig

ben wel extra aanvullend verzekerd

6. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    kraamzorg word bij VGZ bij een uitgebreide aanvullende verzekering niet geheel vergoed.. je hebt nl altijd een eigen bijdrage van 3,50 per uur! Had ik nl ook, zit ook bij VGZ

Ik kom uit op een 118,- euro per maand.. met de nieuwe prijzen.. (natura incl. uitgebreide aanvullende verzekering en basis tand)

7. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    ik zit bij het trias en die bevalt goed heb geen kosten gehad tijdens mijn kraamtijd. en ze zijn ook niet erg duur zit nu op 218 euro voor 2 personen en volgend jaar op 211 euro ( zit dan wel bij een collectief)
    en ik heb een aanvullend pakket en ook nog eens extra voor tanden

8. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Ik zou ook 3.50 Euro per uur zelf bij moeten betalen (Zilveren Kruis Achmea) maar ik heb nog nooit een factuur gezien. En Soufian wordt vrijdag al 1 jaar.
    Misschien heb ik gewoon geluk gehad ?
    ;)

9. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    ik zou niet te vroeg juichen ik heb zelf een aanvaring gehad met zilvere kruis over mijn werk premie en daar kwamen ze twee jaar later mee aangezet. maar dat gebeurt bij meerdere verzekeringen ze zijn meestal niet zo snel

10. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Ik zit bij Groene land achmea en daar werden mijn kraamzorg helemaal vergoed. Ik kreeg wel een rekening van de kraamzorg en moest die eerst zelf betalen en dan de rekening opsturen en 2 weken later had ik het geld terug van hun.

Ik heb me er nog niet in verdiept in het zorgstelsel voor volgend jaar zal het binnenkort eens doen.

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik ben zelf uitgebreid aanvullend verzekerd bij VGZ en heb dat nagevraagd van die kosten voor kraamzorg. De telefoniste melde me dat we het zelf moeten betalen maar wel achteraf kunnen declareren dus uiteindelijk betaal je niets! Of ben ik nu verkeerd voorgelicht?

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Otje, zoals ik het heb gelezen in de voorwaarden (hier nog een vgz klantje) dan krijg je de eigen bijdrage vergoed. En die moet je dan tegenwoordig in eerste instantie misschien wel betalen maar krijg je terug.

Alleen wacht ik nu ook nog op de declaratie van mijn 20 weken echo, ga dus ff maar nergens meer vanuit...

Groetjes Daphne

ps: ben al heel mijn leven bij VGZ verzekerd en zal er ook voorlopig wel blijven.

13. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Wij zijn nu voor 187,50 euro verzekerd bij Menzis via het collectief van National Academic. De tarieven van Menzis zijn wel al bekend maar van het collectief nog niet. We wachten dus nog even af. Van wat ik heb gelezen lijkt Menzis wel redelijk goedkoop op dit moment. Dus het collectief zal nog wel interessanter zijn. Ik hou het in de gaten maar vooralsnog lijkt het erop dat we nog niet gaan overstappen...

14. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Menzis is misschien wel goedkoop, maar administratief een puinhoop. Declareren bij Menzis (als diëtist) is een groot drama. Sinds ik stageloop kijk ik heel anders tegen zorgverzekeraars aan. Mijn eigen verzekeraar (AGIS) is verschrikkelijk slecht als het gaat om dieetvoeding.
    Ik ben er nog niet uit wat ik wil, zoek nog naar een vergelijksite.

15. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ow als dat zo is, dan ga ik ook de rekening proberen te declareren. Niet geschoten is altijd mis, toch?!

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Als klant van Menzis heb ik nog geen enkel probleem gehad met declareren... maar goed, ik ben dan ook geen zorgverlener.

Vergelijkingen kan je maken op http://www.verzekeringssite.nl/zorgverzekering

17. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Gelukkig dat je geen problemen hebt gehad. :D
    Tnx voor de site!

18. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik zou zeggen informeer eens goed. Er is 1 zorgverzekeraar die niet diet aan het landelijk indicatieprotocol. En daar krijg je dus nog hele dagen kraamzorg vergoed. Ik weet even niet meer hoe hij heet hihi. Maar als ik kraamzorg geef aan mensen die via die verzekering verzekerd zijn krijgen ze veel meer uren vergoed ! Dus informeer even.

19. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hallo

Ik ben verzekerd bij Menzis en heb een rekening gekregen van de kraamzorg,heb daarover opgebeld en er werd mij verteld dat ik hem gewoon kon declareren en heb dat vanmiddag dan ook gedaan.

Verder viel mij de hoeveelheid uren hulp nog mee ik zou namelijk 38 uur krijgen verspreid over 8 dagen maar ik heb een keizersnede gehad en moest 4 dagen in het ziekenhuis blijven en heb vervolgens gewoon de 38 uur gekregen verdeeld over 5 dagen.

Ik blijf dus gewoon bij Menzis ben er erg tevreden over.
    Groetjes Claudia

20. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ja Susanne, gewoon proberen hoor! Volgens mij krijg je het terug!

Deel Deze Pagina