Rust

Discussion in 'De lounge' started by Lientje, May 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ben vanmiddag naar de dokter geweest vanwege het feit dat ik al 2 weken geen eten binnen houd. Heb emesafene gekregen. De dokter zei dat ik bedrust moet houden tot maandag en dan terugkomen. En als t dan niet over is moet ik opgenomen worden in het ziekenhuis.

Schrok er wel van. Maar ja nu heb ik 1 zo;n pilletje op en het is helemaal over met de misselijkheid. Denken jullie nu dat ik alsnog mijn 4 dagen bedrust moet gaan houden? Ik voel me opeens veel beter....

2. summer

summer Fanatiek lid

Mar 8, 2006
    1,144
    0
    0
    verzorgende
    arnhem
    ik zou wel zoveel mogelijk rust houden
    je lichaam heeft bijna geen voedingsstoffen gekregen en is waarschijnlijk verzwakt
    en om je kindje te beschermen
    mee rust dat zal jullie goed doen

3. Dip

Dip Bekend lid

Mar 28, 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    Hoi Lin,

'k zou het zekere voor het onzekere nemen en inderdaad tot maandagrust houden.. kwaad kan het in elk geval niet.

Sterkte!
    Sandra

4. Als de dokter het zegt zou ik het wel doen

5. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Gewoon doen wat de huisarts heeft gezegd.
    Die medicatie is om je misselijkheid te stoppen maar je moet wel je rust nemen.
    Je lichaam heeft veel te voorduren gehad en even weer aansterken is wel nodig.
    Gewoon lekker bedrust nemen,laat je lekker vertroetelen ;)

6. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik zou ook het advies van de HA opvolgen.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

het kan in ieder geval zeker geen kwaad
    en misschien is stoppen met bedrust wel een probleem
    dus zekere voor het onzekere

heb je geen vriendje met een laptop ofzo?
    dan kan je die misschien even lenen.. en kan je nog wat doen online
    of een boekje lezen

want bedrust terwijl je je verder prima voelt is ook zo vervelend anders

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Jullie hebben wel gelijk. Heb nu tot 12 uur op mijn bed gelegen en ben er nu even uit, maar merk wel dat het toch wel nodig is. Anders kan ik nooit zo lang slapen. Eten gaat nu goed, geen last van misselijkheid, dus dat gaat de goeie kant op. t is wel een opluchting om weer eens gewoon te kunnen eten eigenlijk. Mijn man zegt ook dat ik op bed moet blijven voor het kindje, maar ik ben een heel actief persoon en het valt dus niet mee. Ook voel ik me een beetje schuldig tegenover mijn werk, ook al doen ze er daar niet moeilijk over, ik ben nog geen 10 weken en moet het nu al (tijdelijk) af laten weten.

9. summer

summer Fanatiek lid

Mar 8, 2006
    1,144
    0
    0
    verzorgende
    arnhem
    tja ik snap dat je het lullig vind
    maar het gaat nu goed
    je zegt zelf aldat je het toch wel nodig had
    en wie weet nu lig je er even uit maar als je opgeknapt bent kun je misschien wel gewoon doorwerken tot aan je zwangerschaps verlof
    dus meid gun jezelf echt de tijd
    het werk gaat wel door ook zonder jou

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat zei mijn man ook al haha. Nou ja ik ga maar weer luieren en hoop maar dat ik bij de controle maandag weer mag gaan werken (en zo niet dan is het jammer)

11. Niet meer actief

Tsja.. je moet jezelf nu even wegcijferen en denken aan je uk in je buikje. Dus inderdaad rust en niet eigenwijzen...hihi.

Fijn dat het weer beter gaat. Het lijkt me niks om last te hebben van zwangerschapsmisselijkheid, laat staan zo erg als dat jij het hebt..

12. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Sterkte meid!! :)

13. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Nou het beteren was van korte duur, ben nu weer kotsmisselijk. Maar goed, ik heb me aan de doktersvoorschriften gehouden en probeer ook alles binnen te houden, dus misschien helpt t. Ben wel een beetje bezorgd over het kleintje, hoop dat alles goed gaat daar binnen....

14. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Wel vervelend dat je je weer misselijk begint te voelen. Hoop dat je je snel weer beter gaat voelen. Zelf heb ik ook veel last van misselijkheid gehad. Van de kleinste dingen moest ik soms al over geven, was zelf af gevallen. Maar na de 1ste 3 maanden werd de misselijkheid minder. Nu heb ik er gelukkig geen last meer van. Misschien dat het bij jou ook over gaat als je wat verder met je zwangerschap bent.

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik hoop het. Nog goed 2 weken en dan ben ik 12 weken, dus ik hoop maar dat het dan ophoudt.

16. Dip

Dip Bekend lid

Mar 28, 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    Ik hoop met je mee.... ben benieuwd wat je huisarts maandag zegt..

17. Jenny

Jenny Fanatiek lid

May 14, 2005
    1,432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Vervelend Lin, ik heb het zelf ook gehad. Had de epch dat die pillen niets hielpen. Was ook bijna opgenomen geweest, maar was gelukkig niet nodig. Ik hoop dat de pillen de bedrust goed aanslaan en dat je in iedergeval af en toe (het liefst altijd) iets binnenhoudt. Hopelijk kan dat voorkomen dat je naar het ziekenhuis moet.
    Liefs Jenny

18. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb weer iets nieuws gevonden. Eet nu al de hele dag kleine beetjes minestronesoep (zit veel groente in) en dat blijft wonderwel binnen....

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ah gelukkig maar :)

dan voel je je toch ook wat beter

20. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zal voor je duimen :D