Rustdag op zondag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Oeii ik snap je punt maar sommige dingen kon je beter niet zeggen. Hoe weet jij 100% zeker dat er na de dood niets is?? Er is hier absoluut geen wetenschappelijke verklaring voor maar proberen dit wel te weten te komeb. Genoeg verhalen van kleine kinderen over hun 'vorige levens' wat niemand kon weten. Sterker nog in Ierland is iemand nog opgepakt voor een moord op iemand in het vorige leven. Kindje kon letterlijk alles beschrijven tot in details en die man heeft toegezegd dat het klopt. Nu maakt dit verhaal even niets uit maar voor jouw is jouw waarheid zoals jij wilt leven en voor iemand anders weer anders. Maar niet zeggen dat jij dat zeker weet.
    Zo vind ik ook het stukje 'naar de kerk gaan zinloos is' voor wie?? Voor jou misschien maar genoeg mensen die daar rust vinden, bepaalde normen en waarden uit halen etc..

Kijk ik begrijp echt jouw punt met al die geloven en dat opdringen daar houd ik ook niet van maar leef zoals jij het wilt en geef dan ook geen waarschuwing/advies naar anderen dat zij beter kunnen leven zoals jij zegt maar laat ze leven zoals zij willen leven. Is hun eigen keuze toch ;)

In your eyes vindt dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Mijn man is wetenschapper en kan zich ook niet in je post vinden.
    Wetenschapper in de chemie.

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Mijn hele punt was dus dat ik dit normaal ook nooit hardop zeg, omdat het mijn waarheid is en iedereen zijn leven zo moet leven zoals hij/zij wil. Eigenlijk maak je nu mijn punt, want blijkbaar kan er wel gezegd worden dat mij eeuwige verdoemenis te wachten staat en dat men verdrietig voor mij is, en ik verlost moet worden, zoals hiervoor in de discussie. (Tevens worden bepaalde geloofszaken verkondigd als zijnde de waarheid.) Daarna geef ik aan dat ik ook dat verdriet heb, maar dan vanuit een andere invalshoek. Maar dat het eigenlijk not done is omdat hardop te zeggen. Krom toch? ;)

manamana, blossom85, Ysabella en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. karlijn

karlijn Niet meer actief

Jij bent echt knetter gek. Hoe durf je te zeggen dat ongelovigen verloren gaan.
    Ga jij lekker in je kerk zitten en verkondig daar je onzin, maar hou er hier op het forum mee op.
    Hoor je ongelovigen zo respectloos praten over gelovigen? Ga zo door en ik trek m'n scheur ook op jouw manier open.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Nou precies! Dat was wat ik gisteravond ook probeerde duidelijk te maken en ook wat ik bedoel als ik zeg dat respect maar 1 kant opgaat.

Hopsatee en Adje vinden dit leuk.
  6. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Als je t toch niet gelooft, waarom raakt het je dan zo?
    Dat vraag ik me echt af.

lies276, Chocolat en hollandsenieuwe vinden dit leuk.
  7. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Omdat het respectloos en onbeschoft is om zo over anderen te praten die een andere visie hebben.

manamana en Jazziepooh vinden dit leuk.
  8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Omdat het gewoon behoorlijk irritant is als iemand -in de ogen van een ongelovige- onzin verkoopt.
    Ik had ooit een gelovige collega en die kwam iedere dag praten over hoe geweldig god wel niet is, dat haar oma kanker had en god haar heeft genezen en noem maar op.
    Ze mag best een keertje op een respectvolle manier zeggen waar zij in geloof of hoe ze over iets denkt, maar dag in dag uit is onwijs irritant.
    Vind het ook nogal wat om te zeggen dat er mensen verloren gaan omdat ze niet geloven.

9. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Dat een ander nergens in gelooft en vindt dat dood, dood is vindt ik absoluut niet onbeschoft en respectloos naar mij toe. Dat zegt niks over mij, of mijn geloofsbeleving. Dat zegt alles over de persoon die dit zegt. En dat is de verantwoordelijkheid van de ander.

lies276 vindt dit leuk.
  10. karlijn

karlijn Niet meer actief

Het raakt mij net zoals het @Meiske2015 raakt.
    Het is beledigend tot op het bot.
    Een niet gelovige die zegt toch ook niet tegen een gelovige dat die kansloos is omdat die in iets gelooft wat niet bestaat?
    Dat is voor een gelovige toch ook beledigend.
    Ik begrijp niet waarom jij niet het vermogen hebt om te begrijpen waarom dit een niet gelovige raakt.

11. karlijn

karlijn Niet meer actief

Maar blijkbaar is ALLES geoorloofd zolang je maar in de naam van "god" praat. Want ik zie dat jullie wel alles mogen zeggen zonder enige schaamte.

Sandy01, Lieke1989, Boommm en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    En ook dit is weer respectloos.

autumn86, Sandy01 en Meiske2015 vinden dit leuk.
  13. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Niet gelovigen zeggen vaak zat dat t kansloos en onzin is wat een gelovige gelooft. Ook in dit topic.
    Of dat beledigend is voor mij? Ik heb er niet echt last van. Het is mijn beleving en wat een ander daar van vindt maakt me niet zoveel uit.
    Het raakt me wel als ik onbeschoft wordt behandeld (Genegeerd, uitgescholden, gekleineerd)

lies276 vindt dit leuk.
  14. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Hoezo???

lies276 en hollandsenieuwe vinden dit leuk.
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    De toon waarop.

16. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Leg eens uit

17. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    En door dit soort reacties staat dat hele kerk gebeuren me zo tegen, jammer want ik wil er best respect voor hebben, maar van dit soort reacties gaan mijn haren overeind staan.

Maar prima laat mij straks lekker verloren gaan, daar heb ik gelukkig geen problemen mee!

Sandy01, Meiske2015 en suus1983 vinden dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    De arrogantie die het uitstraalt.

19. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ik snap niet dat volwassen mensen met een normale intelligentie kunnen geloven in wat er allemaal in de bijbel staat.
    Een willekeurig sprookje in een sprookjes boek van de gebroeders Grimm zoals Hans en Grietje is nog geloofwaardiger dan wat er in de bijbel staat.
    Want het is geloofwaardiger dat 2 kinderen broodkruimels neerleggen om niet te verdwalen dan Noach die alle dieren van de hele wereld op 1 boot stopt voor de zondvloed.
    Want hoe kwamen alle dieren uit de Amazone op die boot dan? Amerika was nog niet eens ontdekt.
    Of de ijsberen, of de pinguïns? Die kwamen opeens toevallig aanlopen toen Noach die ark had gebouwd?

In de bijbel staat dat de aarde 6000 jaar geleden geschapen is, maar toen leefden er al hele beschavingen zoals de Egyptenaren.
    En wat dacht je van alle dinosaurus botten die gevonden zijn, leefden die ook 6000 jaar geleden tussen de mensen?
    Nee. De aarde is 3 miljard jaar oud. De laatste dinosaurussen leefden 65 miljoen jaar geleden.
    De evolutie theorie is een bewezen theorie. Maar sommige mensen zijn niet te overtuigen.
    Die blijven vast houden aan hun waarheid.
    Het is 1 groot sprookje bedoelt om controle en macht uit te oefenen op de mens.

De oude Grieken geloofden in meerdere goden tegelijk. Zo was er een god van de bliksem, een god van het water.
    Toen wij eenmaal leerden dat bliksem gewoon positieve en negatieve energie geladen deeltjes zijn die tegen elkaar aanbotsen en daardoor een bliksemschicht en een donder veroorzaken, toen bestond die god opeens niet meer.
    En zo zijn al die goden naar mate we meer kennis vergaarden verdwenen.
    Hierna kwam het principe van de 1 god.
    Dat er maar 1 god was die alles geschapen had. Waarom verdwijnt die niet?
    In de loop der jaren zijn er zoveel wetenschappers geweest die steeds meer ontdekken hoe het heelal zich gevormd heeft.
    Dan zou je denken dat gelovigen dat hele bijbel verhaal wel eens naast zich neer zouden leggen.
    Maar zij blijven zich blind staren. Blijkbaar zijn zij hier angstig voor om het los te laten.
    Angst dat ze zullen worden gestraft als ze niet meer geloven.
    Ze kunnen niet accepteren dat als je dood gaat, dat je dan gewoon dood bent.
    Want vraag jezelf dit eens af? Waar was je voordat je geboren werd?
    Nergens.
    Waar ben je dus nadat je dood gaat?
    Juist. Nergens.

Zo... Dit krijg je er van als je tegen een ongelovige zegt dat ze verloren zal gaan.

Featherr, Sandy01, Boommm en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Ik ben me van geen kwaad bewust, dus t zal waarschijnlijk aan jou manier van opvatten liggen.
    Ik heb me, naar mijn weten, in dit topic netjes gedragen tov een ander.
    I

lies276 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina